کد خبر: ۳۹۶۴۸۷
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۶

ترامپ به‌نفع داعش عمل می‌کند

شهردار مسلمان لندن در جریان سفر پنج روزه خود به آمریکای شمالی کاندیدای جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا را متهم کرد که با تلاش برای متوقف کردن ورود مسلمانان به آمریکا به نفع داعش عمل می کند.
آفتاب‌‌نیوز :
صادق خان، شهردار مسلمان لندن، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا را به شدت مورد انتقاد قرار داد و گفت: این مرد با تلاش هایش برای ممانعت از ورود مسلمانان به داخل آمریکا و ایجاد اختلاف میان ما به نفع داعش عمل می کند.

وی در جریان سخنرانی در دو مراسم در شیکاگو، ایالات متحده و مونترال کانادا از هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات ترامپ به شدت حمایت کرد و خود را طرفدار و حامی اصلی هیلاری دانست.

صادق خان اشاره ای به نام ترامپ نکرد اما غول تجاری نیویورک را بخاطر صحبت هایش علیه مسلمانان به شدت مورد انتقاد قرار داد.

نخستین شهردار مسلمان لندن در جریان نشستی درباره پیشرفت جهانی در مونترال در کنار جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا گفت: ترامپ گفته است که مسلمانان از سراسر جهان در آمریکا جایی ندارند. مطرح شدن این مطلب نه تنها نشان دهنده عدم درک و فهم و آگاهی از ظرفیت های کشور بزرگی به نام ایالات متحده و تاریخچه و میراث آن است بلکه می تواند به این معنا باشد که ترامپ دارد به نفع داعش عمل می کند. به نظرم این مساله اهمیت دارد که آمریکا به نقش خود به عنوان "عامل اصلی صبر، شکیبایی، احترام و تنوع" ادامه دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری راشاتودی، شهردار لندن در جریام مراسمی در شورای روابط جهانی در شیکاگو نیز گفت: به من ربطی ندارد که درباره روند انتخابات ریاست جمهوری در کشوری دیگر دخالت کنم اما از هیلاری کلینتون حمایت می کنم. او با تجربه ترین کاندیدای این انتخابات است. من به عنوان پدر دو دختر، این مطلب را باید بیان کنم که قدرتمندترین سیاستمداران در جهان می توانند زنان باشند و من امیدوارم که او برنده شود.

براساس نظرسنجی روز پنجشنبه شبکه خبری سی.ان.ان مشخص شد که هیلاری کلینتون با دو درصد از ترامپ جلوتر است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین