کد خبر: ۳۹۶۸۴۱
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۸

روایتی از جدیدترین سازوکار انتخاباتی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برای انتخابات ریاست جمهوری ۹۶

رییس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات همانند انتخابات سال گذشته برای انتخابات سال 96 در قالب همکاری با سایر احزاب و اشخاص اصلاح‌طلب همکاری خودش را با شورای عالی انتخاباتی اصلاح‌طلبان ادامه خواهد داد.
آفتاب‌‌نیوز : علی تاجرنیا در ارتباط با آخرین جلسه شورای هماهنگی اصلاحات اظهار کرد: چند ماه گذشته پرونده انتخابات سال 96 که دو انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا توامان است در شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان گشوده شده است. با توجه به اینکه در انتخابات قبلی شورای هماهنگی با شورای مشورتی یک ساختار جدیدی را به عنوان شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان برای انتخابات تشکیل دادند برای سال آتی نیز تصمیم گرفته شد تا این مسیر ادامه داده شود.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد:‌ بخشی معتقد بودند ساختار شورای هماهنگی به تنهایی می‌تواند اجماع اصلاح‌طلبان، احزاب و گروه‌های سیاسی اصلاح‌طلب را برای انتخابات پوشش دهد. در مقابل احزاب و افراد بیشتری معتقد بودند باید مبنای کار را بر پایه تقویت احزاب قرار دهیم و احزاب عضو شورای هماهنگی به تنهایی نمی‌توانند تمامی ظرفیت‌های اصلاح‌طلبی را نمایندگی کنند؛ پس باید جمع‌های دیگری نیز چه از شخصیت‌های حقوقی و چه از شخصیت‌های حقیقی و چه اشخاص متنفذی که عضو احزاب سیاسی نیستند به این مجموعه اضافه شوند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین تصریح کرد: این مباحث بسیار چالشی بود. در 4 جلسه اخیر شورای هماهنگی که طی یک الی دو ماه گذشته برگزار شده بود به این موضوعات پرداختیم؛ نهایتا امروز در جلسه این شورا اکثریت اعضای شورای هماهنگی ساز و کار ادامه مسیر با شورای عالی انتخاباتی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان را که عبارت است از ترکیب احزاب شورای هماهنگی به همراه 5 الی 6 حزب خارج از این شورا و حداکثر شخصیت‌های حقیقی متنفذ هستند، تایید کردند.

وی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان ساز و کار خود را برای انتخابات پیش‌رو انتخاب کردند، گفت: شورای هماهنگی علاوه بر آنکه تاکید کرد فعالیت‌های انتخاباتی‌اش را در چارچوب شورای عالی انتخاباتی اصلاح طلبان ادامه می‌دهد، طی جلسه‌ای که با آقای خاتمی خواهد داشت در ارتباط با اصلاح ساختار شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان و حرکت در جهت محور بودن احزاب و جریان‌های سیاسی و در ادامه تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت‌های اصلاح‌طلبان دیدگاه‌شان را با رییس دولت اصلاحات مطرح خواهند کرد و تبادل نظر خواهند داشت.

تاجرنیا یادآور شد: تلاش‌مان این است تا روشی را که برای انتخابات برگزیده‌ایم به صورت تفاهمی پیش ببریم. مسلم است که پیروزی اصلاح طلبان در گرو حرکت جبهه‌ای و جامعی است که تمام اصلاح‌طلبان باید به آن جامه عمل بپوشانند.

رییس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: اکثریت اعضای شورای هماهنگی اصلاح طلبان به اهمیت این تصمیمات پی برده و تاکید کردند که باید از ظرفیت‌های خارج از شورای هماهنگی استفاده کنند و به این روش رای مثبت دادند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین