کد خبر: ۳۹۷۰۹
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۱:۳۷

اداي احترام هيات دولت به مقام شامخ بنيانگذار جمهوري اسلامي

آفتاب‌‌نیوز :  محمود احمدي‌نژاد و وزراء هم‌چنين بر مزار يادگار امام رحمه‌الله عليه، مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمين سيداحمد خميني(ره) حضور يافتند و با قرائت فاتحه، ياد فرزند حضرت امام(ره) را گرامي داشتند.

پس از آن دولتمردان به همراه نوه‌ي حضرت امام، در جوار مرقد مطهر با مديحه‌سرائي سعيد حداديان به عزاداري سالار شهيدان پرداختند.

محمود احمدي‌نژاد پس از اين مراسم در جمع خبرنگاران با تبريك فرا رسيدن ايام دهه‌ي فجر به تمام ملت ايران، اظهار داشت: انقلاب ما يك حركت ساده و گذرا نبود؛ انقلاب اسلامي ايران نتيجه‌ي تلاش‌هاي تاريخي براي كمال بشريت بود. جنس اين انقلاب از جنس نهضت عاشورا و انبياست و براي حفظ آن بايد در اين مسير حركت خود را ادامه دهيم.

رييس‌جمهور با اشاره به سخنان رهبر كبير انقلاب اسلامي مبني بر اين كه " انقلاب ايران انفجار نور بود" اظهار داشت: با آغاز انقلاب اسلامي بشريت وارد دوره‌ي جديدي از زندگي خود شد. پرچمي كه انقلاب اسلامي برافراشت موجب ايجاد حركت عدالت‌خواهي مبتني بر معنويت در بين ملت‌ها شد و نوع تعامل آن‌ها را تحت تاثير قرار داد.

وي با بيان اين كه " انقلاب اسلامي ايران مبتني بر نجات بشريت، عشق‌ورزي به تمام انسان‌ها و پاسخگويي به تمام مطالبات بشريت و انسان‌ها بود" ادامه داد: با انقلاب اسلامي دوران جديد بشريت آغاز شد و بشر در راستاي تكامل به قله‌هاي بلند تكامل و رشد قدم برداشت.

احمدي‌نژاد تاكيد كرد: روشنفكران و دلسوزاني كه به دنبال كمال و حق هستند، بايد از انقلاب اسلامي پيروي كنند. انقلاب اسلامي باعث كمال بشر در دنيا و آخرت است.

رييس‌جمهور گفت: حركت انقلاب اسلامي ايران اتفاقي و يك دفعه نبوده است. ملت ما حركتي را آغاز كرد كه بيست و هفت سال از آن مي‌گذرد. طي اين سال‌ها انقلاب به جلو حركت كرده و البته با نوساناتي مواجه بوده‌ايم كه مي‌توان گفت طبيعي بوده است.

وي با اشاره به تاثير انقلاب اسلامي در عرصه‌ي نظام بين‌الملل، اظهار داشت: يكي از دستاوردهاي انقلاب زنده شدن ملت ايران و ديگر ملت‌ها بود. ملت ما با آغاز اين حركت به سمت خودباوري و فرهنگ الهي و اسلامي حركت كرد. ما در حال حاضر بايد به سمت بر پا ساختن جامعه‌ي نمونه‌ي اسلامي راه‌مان را ادامه دهيم. البته ممكن است در مسير حركت خود از يك جامعه‌ي نمونه‌ي اسلامي در بعضي موارد فاصله گرفته باشيم، ولي با تلاش و بازگشت به مسير اصلي بايد كوتاهي‌ها را جبران و به سرعت يك جامعه‌ي نمونه‌ي اسلامي را برپا كنيم.

رييس جمهور تاكيد كرد: حركت ملت ما حركتي رو به رشد و به سمت كمال است. 

محمود احمدي‌نژاد و اعضاي هيات دولت هم‌چنين با حضور بر سر مزار شهداي دولت نسبت به ايشان اداي احترام كرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین