کد خبر: ۳۹۷۲۹۷
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴

طرح تحریم عربستان در سنای آمریکا رأی نیاورد

خبرگزاری رویترز گزارش کرد، طرح جلوگیری از فروش تسلیحات نظامِی آمریکا به عربستان امروز (چهارشنبه) در مجلس سنای آمریکا به رای گذاشته می شود اما، انتظار نمی رود که تصویب شود.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش رویترز، 'میچ مک کانل' رهبر اکثریت جمهوریخواهان مجلس سنای آمریکا گفت، در رای گیری امروز (چهارشنبه) سنا، با طرح جلوگیری از فروش تانک و ادوات نظامی آمریکا به عربستان به شدت مخالفت می کنم.

به گزارش ایرنا، مک کانل در گفت وگو با خبرنگاران، از عربستان به عنوان متحد خوب آمریکا یاد کرد و گفت، فکر می کنم حفظ یک رابطه خوب با عربستان برای آمریکا حایز اهمیت است و امیدوارم مانع تصویب طرح مخالفت با فروش تسلیحات به عربستان بشویم.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در ماه اوت اعلام کرد که وزارت امورخارجه با فروش احتمالی بیش از 130 تانک جنگی، 20 خودروی زرهی و سایر ادوات نظامی به ارزش 1.15 میلیارد دلار به عربستان موافقت کرد.

یک گروه از سناتورهای دمکرات و جمهوریخواه به رهبری 'رند پل' جمهوریخواه و 'کریس مورفی' دمکرات، طرح مشترکی را ارایه دادند که هدف آن جلوگیری از فروش این تسلیحات به عربستان است.

این گروه ضمن ابراز نگرانی از حملات هوایی تحت امر عربستان در یمن و کشته شدن غیرنظامیان در این حملات، می گوید، این قرارداد تسلیحاتی به رقابت تسلیحاتی در منطقه دامن خواهد زد.

'تد لیو' نماینده دمکرات و 'میک مولوانی' نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا نیز روز سه شنبه طرحی را که هدف آن جلوگیری از فروش تسلیحات به عربستان در مجلس نمایندگان است، ارایه کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین