کد خبر: ۳۹۷۳۳۷
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷

آیت الله مکارم شیرازی: هر جایی که قتل و ویرانی باشد عربستان نیز هست

در دنیا ثروت فراوان وجود دارد و جوابگوی همه نیازمندان است، ولی متاسفانه این پول ها در جاهایی مصرف می شود که مخرب است.
آفتاب‌‌نیوز : آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: عربستان سعودی خبیث درآمدهای نفتی را صرف ویرانی کشورها می کند و هر جایی که قتل و ویرانی باشد عربستان نیز هست.

به گزارش ایرنا، این مرجع تقلید روز چهارشنبه در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، افزود: در کشور عربستان خانواده هایی در نهایت فقر زندگی می کنند که حتی انشعاب آب هم ندارند، در حالی که در کنار همین خانه ها، عمارت هایی مجلل ساخته شده است.

وی ادامه داد: امروز بیشترین ثروت دنیا صرف ساخت سلاح های مخرب می شود.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به این که عربستان همه پول ها را برای ویران کردن هزینه می کند، تصریح کرد: در دنیا ثروت فراوان وجود دارد و جوابگوی همه نیازمندان است، ولی متاسفانه این پول ها در جاهایی مصرف می شود که مخرب است.

وی اضافه کرد: بیماری به دلیل نداشتن پول از دنیا می رود، شخصی به دلیل فقر خانه اش روی سرش آوار می شود و افرادی به خاطر بی پولی بی سواد می مانند که تمام این مسائل نوعی ویرانی است.
وی گفت: در دنیایی که این همه نیازمند وجود دارد، کشوری مثل عربستان سعودی با مذهب جعلی محمدبن عبدالوهاب منحرف پول ها را برای تخریب دیگر کشورها هزینه می کند؛ اگر این پول ها صرف عمران و آبادانی شود، چه می شود؟

این مرجع تقلید به بمباران ارتش سوریه توسط نیروهای آمریکایی اشاره و بیان کرد: آمریکا به نام دفاع کردن و مبارزه با داعش لشگر دولت قانونی سوریه را بمباران می کند و 90 نفر را می کشد، دروغ و خیانت تا چه حد!!

جنگنده های آمریکایی این هفته مواضع ارتش سوریه را در دیرالزور زیر بمباران شدیدی گرفتند که گفته می شود بیش از 80 تن از نظامیان سوری که در حال نبردی سخت با داعش بودند، کشته شدند.

وی در ادامه سخنان خود به حدیثی از پیامبر(ص) اشاره کرد و گفت: خیانت، سرقت، شرب خمر و زنا چهار گناه کبیره ای است که اگر وارد خانه ای شود برکت را می برد و ویرانی به بار می آورد.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که دنیای امروز آلوده به این چهار گناه شده است، ادامه داد: مفاسد زیادی در دنیا وجود دارد که بیداد می کند و متاسفانه شبکه های مجازی و ماهواره نیز این انحراف های اخلاقی و جنسی را تبلیغ می کنند.

وی هم چنین با بیان این که در این دنیا 2 وظیفه داریم، گفت: باید تا به اندازه ای که می توانیم امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه اجرا کنیم و نگوییم آب از سرمان گذشته است.

وی افزود: با منطق اسلام می شود خیلی کارها کرد و جلوی خرابی ها را گرفت.

این مرجع تقلید ادامه داد: وظیفه دوم همه این است که برای تعجیل حضرت ولی عصر(عج) دعا کنند و درعین حال در زمان غیبت همه باید وظیفه شان را انجام دهند و جزو سربازان امام زمان(عج) باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین