کد خبر: ۳۹۹۷۷۷
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۹

در نشست امروز خانه سینما چه گذشت؟

یکی از سیاست‌های خانه سینما پس از دوران پرتنش قبلی تلاش برای حفظ ثبات در فعالیت سینماگران بود اما گاهی شنیده می‌شود برخی حمله‌هایی صورت می‌گیرد که این موضوع ایجاد اختلال می‌کند چون این حمله‌ها امنیت سینما را متزلزل می‌کند و اولین تأثیر این تزلزل باعث فرار بخش خصوصی می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : هیات مدیره‌ی خانه سینما سرانجام 12 مهر ماه مقابل خبرنگاران رسانه‌های گروهی نشستند تا علاوه بر تشریح جزییات فعالیت‌ و کارهایی که انجام دادند به سوالات هم پاسخ بدهند.

به گزارش ایسنا، در این نشست که تا 12 ظهر ادامه پیدا کرد، منوچهر شاهسورای مدیرعامل خانه سینما نیز حضور داشت.

ابراهیم مختاری رئیس هیات مدیره، محمدرضا موئینی نائب رئیس، آتیلا پسیانی سخنگو، کامران ملکی دبیر ، شادمهر راستین، بهمن اردلان، سید مهدی خادم (اعضا هیات مدیره) و عبدالله اسفندیاری بازرس در این نشست حاضر بودند.

ابتدای نشست هیات مدیره‌ی خانه سینما با تشکر از زحمات رضا میرکریمی (مدیرعامل پیشین) و منوچهر شاهسواری برای پذیرش مدیرعاملی و نیز کمال تبریزی  و بیژن میرباقری برای برگزاری جشنی که 6 هزار نفر در آن شرکت کردند،همراه شد.

منوچهر شاهسواری درباره هزینه‌های جشن خانه سینما گفت: تمام هزینه‌های جشن‌ها و بزرگداشت‌ها،600 میلیون تومان تمام شده است.

مدیر عامل خانه سینما همچنین درباره‌ی بودجه خانه سینما بیان کرد: امسال با سازمان سینمایی برای بیمه تکمیلی دو میلیارد و 800 میلیون تومان تفاهم نامه داریم و حدود دو و نیم میلیارد تومان هم برای هزینه‌های دیگر خانه سینما مثل جشن و کمک‌های رفاهی و هزینه‌های جاری تعیین شده است.

ابراهیم مختاری یکی از اعضاء  هیات مدیره خانه سینما با اشاره به پررونق برگزار شدن جشن سینمای ایران و کاهش یافتن آنچه به عنوان احتمال رخ دادن لابی مطرح می‌شد از طریق افزایش رأی‌دهندگان، بیان کرد: امسال تلاش می‌کنیم آیین‌نامه جشن سینمای ایران شکل تازه‌ای بگیرد و در این راستا شورای سیاست‌گذاری تشکیل شده که هسته اولیه‌ی آن هیأت رئیسه خواهد بود، ضمن اینکه دبیرخانه هم تشکیل شده و اطلاعات مربوط به آن در موقع مناسب اعلام خواهد شد.

وی همچنین خبر داد: پیگیری کارهای متقاضیان بیمه از طریق صندوق اعتبار هنر آغاز شده و امیدواریم مسائل مالی که باعث بروز وقفه در این باره شده بود، برطرف شود و بیمه تکمیلی هم در این راستا پیگیری شود.

او اضافه کرد: جدا از صندوق اعتباری هنر، اشخاصی هم متقاضی وام هستند که در این باره خود خانه سینما درگیر پاسخگویی و ارائه کمک است که در این باره با تأسیس یک کمیسیون بودجه بخش اقتصادی را کاهش داده‌ایم و به بخش رفاهی اضافه کرده‌ایم.

تأسیس باشگاه کارورزان و خلاقان سینما

مختاری در ادامه سخنانش بیان کرد: با توجه به گرایش تولید آثار فرهنگی که خود باعث توسعه اقتصاد فرهنگی نیز هست، وجود یک سازماندهی در این باره نیاز بود بویژه برای کسانی که می‌خواهند به تازگی وارد عرصه تولید آثار سینمایی شوند به همین دلیل یک باشگاه تشکیل شده تا کسانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند و نیز فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بتوانند یک پل ارتباطی با افراد حرفه‌ای سینما داشته باشند که امیدواریم آیین‌نامه آن تدوین، تصویب شود و به اطلاع برسد.

تلاش برای ثبت ملی خانه سینما


در این ادامه به بازسازی خانه سینما اشاره شد که در این باره شادمهر راستین با بیان اینکه بنای خانه سینما 70 سال قدمت دارد و فیلم‌های «خانه خدا» و «قیصر» در اینجا ساخته شده‌اند، گفت:‌اقدامات زیادی برای تغییر و حفظ ایمنی این ساختمان انجام شده و قدمت تاریخی آن سبب شد، طراحی‌ها طوری انجام شود که شأن لازم حفظ شود.

او اضافه کرد: خانه سینما به یک مقصد شهری تبدیل شده است و ما با ایمن‌سازی سازه آن در تلاش هستیم که آن را به عنوان یک بنای میراث ملی ثبت کنیم.

این عضو هیأت مدیره خانه سینما تأکید کرد که این نوع ثبت با ثبت در فهرست میراث فرهنگی تفاوت دارد و تلاش می‌شود بهره‌برداری‌های فرهنگی از این مکان صورت گیرد.

انتقاد از نبود حاکمیت ملی در سینما

در بخش دیگری از این نشست ابراهیم مختاری با اشاره به برخی هجمه‌ها و حمله‌هایی که نسبت به اهالی سینما پیش آمده است، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های خانه سینما پس از دوران پرتنش قبلی تلاش برای حفظ ثبات در فعالیت سینماگران بود اما گاهی شنیده می‌شود برخی حمله‌هایی صورت می‌گیرد که این موضوع ایجاد اختلال می‌کند چون این حمله‌ها امنیت سینما را متزلزل می‌کند و اولین تأثیر این تزلزل باعث فرار بخش خصوصی می‌شود که پس از آن دولت باید به ناچار خودش برای سرمایه‌گذاری وارد شود و این کار هم در نهایت رانت به همراه دارد.

رئیس هیأت مدیره خانه سینما تأکید کرد: کوشش ما در جهت برقراری امنیت برای سینماگران است و امیدواریم با همکاری رسانه‌ها موضوعاتی که باعث تنش می‌شود را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: یکی از مسائل ما در بحث پروانه ساخت است که وقتی صادر می‌شود گاهی به آن اعتنایی صورت نمی‌گیرد، به طوری که حتی برای استفاده از یک مکان هم سازندگان آثار سینمایی، مجبورند فیلمنامه‌های خود را برای بررسی ارائه کنند.

مختاری گفت: شرایط گاهی به گونه‌ای می‌شود که باید تلاش کنیم مدیریت سینما را یکپارچه کنیم چون تا وقتی حاکمیت ملی در سینما نباشد شرایط مساعد نخواهد بود و برای اینکه حاکمیت ملی داشته باشیم، هم باید نهادها و دستگاه‌های دیگر صدور پروانه ساخت و نمایش را که بر دولت محول شده بپذیرند.

بیانیه دادن راهکار پایدار نیست


یکی از موضوعات بحث شده در این نشست که چند بار از سوی خبرنگاران مطرح شد درباره دیر واکنش نشان دادن خانه سینما به برخی اتفاقات اخیر حوزه سینما بود که در این باره ابراهیم مختاری در پاسخ به سوال ایسنا اظهار کرد: معمولا وقتی اتفاقی برای یک فیلم یا شخص در سینما می‌افتد اول شاکی خصوصی باید اقدام کند و بعد صنف و پس از آن خانه سینما وارد شود. اما واقعیت این است که بعضی وقت‌ها مدیریت خانه سینما اقداماتی را انجام می‌دهد که نمی‌خواهد رسانه‌ای شود، چرا که این مجموعه دیدبانی می‌کند و به سرعت وارد عمل می‌شود ولی شاید بازتاب رسانه‌ای نداشته باشد.

در این باره محمدرضا مویینی یکی دیگر از اعضای هیأت مدیره خانه سینما هم که در نشست حاضر بود، اظهار کرد: بدیهی است که خانه سینما از اعضای خود دفاع می‌کند ولی نحوه اعلام آن به تناسب مواردی که پیش می‌آید، فرق می‌کند.

او تأکید کرد: همیشه بیانیه دادن یک راهکار پایدار نیست و مسئله درباره فیلم‌هایی که پروانه نمایش دارند اما اجازه نمایش پیدا نمی‌کنند شرایط این طور است که برای صاحب اثر حقوق مالکانه وجود دارد و این باعث می‌شود، اول از سوی مالک اقدام شود سپس خانه سینما اقدام می‌کند. البته گاهی هم مواردی پیش می‌آید که یک اقدام عمومی برای خانه سینما ایجاد می‌کند و آن موقع حتما ورود می‌کند اما طبعا راهکار همیشه بیانیه دادن نیست.

در ادامه این پرسش‌ها بحث به آتیلا پسیانی هم رسید که از سوی یکی از خبرنگاران این موضوع مطرح شد که در اتفاقات مختلف وی به درستی پاسخگو نبوده است.

هیات مدیره‌ی جدید از ابتدا تلاش کرد تا کنش‌گرا باشد


در این باره آتیلا پسیانی سخنگوی هیأت مدیره خانه سینما هم اعلام کرد: ترکیب هیأت مدیره قبلی و اتفاقاتی که پیش از این افتاد، باعث شد تا آن‌ها واکنش‌گرا باشند و حملاتی را که پیش می‌آمد را به خوبی دفع کردند اما هیأت مدیره جدید از ابتدا تلاش کرد کنش‌گرا باشد و طبعا تمام مسائل سینما مورد علاقه این هیأت مدیره است و وظایفی هم بر عهده دارد.

مختاری در این بخش اضافه کرد: ما یک دوره‌ای جنگ و دعوا داشتیم و وقتی تمام شد با سیری از مطالبات روبرو شدیم. به جز آن ساختار تشکیلاتی خانه سینما و اینکه چه تعداد از اعضا با تشکلات انطباق دارند نیازمند بررسی و از جمله کارهای مهم قابل پیگیری بود.

پرسش اهالی رسانه؛ چرا آتیلا پسیانی پاسخگو نبوده است؟

در ادامه این پرسش‌ها بحث به آتیلا پسیانی هم رسید که از سوی یکی از خبرنگاران این موضوع مطرح شد که در اتفاقات مختلف وی به درستی پاسخگو نبوده است.

در این باره مختاری توضیح داد: پس از دورانی که تنش‌بار بود و مدیرعامل خانه سینما و رئیس هیأت مدیره به طور مداوم در حال گفت‌وگو با رسانه‌ها بودند شرایط متفاوت بود و حتی ممکن است شما اهالی سینما هم به آن وضعیت عادت کرده باشید اما اکنون شرایط فرق کرده است. آن هم به علت تفاوت دوره‌ای است که ما سر کار آمده‌ایم.

هیات مدیره نمی‌گذارد آتیلا پسیانی سخن بگوید

او گفت: این اتفاق تقصیر آقای پسیانی نیست بلکه تقصیر هیأت مدیره است که نمی‌گذارد او سخن بگوید.

از نظر ما بین سخنگوی هیات مدیره با رابط مطبوعاتی تفاوت وجود دارد

آتیلا پسیانی هم در این‌باره اظهار کرد: در شروع این دوره تفکیکی را قائل شدیم و از نظر ما بین سخنگوی هیأت مدیره با رابط مطبوعاتی تفاوت وجود دارد. سخنگو باید نظرات هیأت مدیره را فقط در صورتی که هیأت مدیره تشخیص بدهد، اعلام کند اما اینکه دوستان رسانه‌ای انتظار دارند برای هر اتفاقی و نیز انجام مصاحبه سخنگو در دسترس باشد از وظایف او نیست چون وظیفه مسئول مرتبط با رسانه‌ها در خانه سینماست.

او تأکید کرد: دیدگاه ما نسبت به سینما با مطبوعات مشترک است ولی رویکرد و عملکردمان متفاوت است.

خانه سینما قرار نیست به هر خبری واکنش داشته باشد

شادمهر راستین هم در این باره گفت: خانه سینما رفتاری را پیش گرفته و قرار نیست به هر خبری واکنشی داشته باشد. اینجا پایگاه سینماست و قرار است پایداری را بروز دهد. ما در اینجا نقش جدیدی را ایفا کردیم و از شما اهالی رسانه نیز می‌خواهیم در این باره همکاری کنید، چون نمی‌خواهیم مرکز شایعات سینمایی باشیم. ما می‌خواهیم اینجا امنیت وجود داشته باشد تا بخش خصوصی برای حضور در سینما همکاری کند.

او با تأکید بر اینکه در حال حاضر برند ایران، سینماست، افزود: آیا باید مدام به موضوعات واکنش نشان دهیم تا ناامنی را نشان داده باشیم. یکی از اتفاقاتی که خانه سینما به آن ورود پیدا کرد اما نخواستیم کسی متوجه شود اتفاقی بود که برای خانم معتمدآریا رخ داد و همان شب با دعوت از ایشان موضوع پیگیری‌ شد. در واقع رفتار سخنگوی ما در حد سخنگوی یک وزارتخانه است و مثل سخنگوی وزارت ارشاد نیست که وقتی حرفی می‌زند بعد از آن مجبور به درست کردن و اصلاح آن باشند.

اعلام هزینه‌ جشن و بودجه خانه سینما

در بخش دیگری از این نشست شاهسواری مدیرعامل خانه سینما در پاسخ به سوال ایسنا درباره هزینه‌های برگزاری جشن سینمای ایران بیان کرد:‌ برای برگزاری این جشن در یک دوره یک ماهه فیلم‌ها را با حضور 450 داور نمایش دادیم و در کنار آن چند رویداد پایانی برای فیلم‌های کوتاه، مستند، انیمیشن و بزرگداشت هم برگزار شد.

هزینه‌ی 600 میلیونی جشن خانه سینما

او با قابل احترام و ارزشمند بودن حضور بیش از 6000 نفر در هنگام برگزاری جشن خانه سینما بیان کرد: مجموع هزینه‌هایی که برای برگزاری این جشن در بخش‌های مختلف از جمله فنی، پذیرایی، سالن، ضبط تلویزیونی، ساخت کلیپ و... پرداخت شد 600 میلیون تومان بود.

او همچنین در پاسخ به سوالی درباره بودجه خانه سینما هم گفت: طبق سال‌های گذشته به طور معمول در پایان هر سال مالی حساب‌رسی رسمی انجام و مجموعه فعالیت‌های خانه سینما فهرست و ارزش‌گذاری مالی می‌شود. در این باره در تفاهم‌نامه‌ای با سازمان سینمایی عددی به تفاهم می‌رسد که رقم آن در سال‌های مختلف متفاوت است.

شاهسواری گفت: امسال برای بیمه تکمیلی دو میلیارد و 800 میلیون تومان تفاهم‌نامه داریم و حدود دو میلیارد و 500 میلیون تومان هم برای هزینه‌های دیگر خانه سینما که شامل هزینه‌های جاری، جشن و کمک‌های رفاهی می‌شود، تفاهم داریم.

او با اشاره به کمک شهرداری منطقه برای بخشی از بازسازی خانه سینما یادآور شد: طبق سنوات گذشته بخشی از هزینه‌های صنوف هم توسط خانه سینما پرداخت می‌شود و تلاش شده است با افزایش پرداخت‌های مربوط به حوزه رفاهی اوضاع بهتری رقم بخورد.

4000 نفر بیمه تکمیلی شدند

در ادامه این نشست محمدرضا مویینی درباره همکاری با صندوق اعتباری هنر ابتدا به تفاهم‌نامه قبلی که شکایت‌های زیادی را برای ارائه ندادن خدمات ایجاد کرده بود، اشاره کرد و گفت: پس از آنکه مشخص شد آن تفاهم‌نامه را نمی‌توان جلو برد به این نتیجه رسیدیم که خانه سینما خودش بیمه تکمیلی را بر عهده بگیرد که در این باره 4000 نفر را بیمه کردیم.

در این باره منوچهر شاهسواری هم گفت: براساس قانون، صندوق اعتباری هنر برای پوشش قرار دادن کلیه هنرمندان تأسیس شد و یکی از اصلی‌ترین بخش‌های این صندوق خانه سینما با بیش از 4000 عضو است، اما در این بین دلگیری‌هایی بوجود آمده بود و دوستان در خانه سینما برای جلوگیری از خسارت احتمالی به اعضای خود توانستند برای سال 95 بیمه تکمیلی را به طور مستقیم مدیریت کنند که خوشبختانه بیمه موثری هم بود. اما تداوم این بیمه و نیز بیمه تأمین اجتماعی که جز از طریق صندوق اعتباری هنر امکان‌پذیر نیست باید از طریق گفت‌وگو دنبال شود.

وی ادامه داد: در این راستا با مدیرعامل جدید صندوق (ارجمندی) گفت‌وگو و کارگروهی متشکل از خانه سینما و صندوق تشکیل شد و پیگیری‌ها برای بهره بردن از امکانات و استفاده از بیمه تکمیلی سال آینده انجام می‌شود.

در ادامه به نامه شورای عالی تهیه‌کنندگان سینما هم اشاره شد که در این باره مختاری بر تشکیل اتحادیه کارگزاران برای مذاکره با تهیه‌کنندگان تأکید کرد و گفت: در صورت بروز این اتفاق است که آن وقت سازمان سینمایی می‌تواند دیده‌بانی کند و مجری این مسئله میان دو گروه ذی نفع باشد. ما هم به عنوان خانه سینما تلاش می‌کنیم کارگزاران را در صنوف گردهم جمع کنیم.

رئیس هیأت مدیره خانه سینما در ادامه صحبت‌های خود همچنین به پیگیری حق مولفان در سینما اشاره و اظهار کرد: حق مولف در دل حق مالکانه آثار است و با وجود آنکه حق مالکانه تعریف شده اما در بخش حق مولف تعریفی وجود ندارد و امیدواریم با پیگیری‌هایی بتوانیم شرایط برای رفع مشکل در این بخش را فراهم کنیم تا افراد فعالی در سینما مانند آهنگسازان که باید از حق تألیف برخوردار باشند به حق خود برسند.

حقوق مالکانه اثر تقریبا در هیچ بخشی رعایت نمی‌شود

شاهسواری در این باره تأکید کرد: یکی از بزرگترین مشکلات سینمای ایران همین است که حقوق مالکانه اثر تقریبا در هیچ بخشی رعایت نمی‌شود. در واقع ما از وقتی فیلم می‌سازیم تا زمانی که در مرحله سالن سینماست حداقل‌هایی را برای تضمین کار داریم اما وقتی وارد شبکه نمایش خانگی می‌شود، حقوقی را برای صاحبان اثر نمی‌توان تصور کرد.

او گفت: این اتفاق هم در سایت‌هایی که غیرقانونی از فیلم‌های سینمایی استفاده می‌کنند و هم در شبکه‌های ماهواره‌ای دیده می‌شود که در این باره مجموعه شکایات وسیعی علیه آن‌ها در دادگاه تشکیل شده است.

وی تأکید کرد: تا وقتی که حقوق مالکانه آثار سینمایی ایران از سوی همه نهادها و حوزه‌ها به رسمیت شناخته نشود برای ایجاد امنیت حرفه‌ای و گسترش کار دچار مشکل خواهیم بود و این یک تقاضای جدی است چون ما دچار یک نوع تاراج و غارت اموال سینماگران هستیم که امیدوارم با شکل‌گیری سامانه نمایش خانگی که کمیته آن مدت‌هاست، تشکیل شده از این گره عبور کنیم.

در این باره ابراهیم مختاری هم به نمایش فیلم‌ها در اتوبوس‌های بین شهری اشاره کرد و گفت: این بحث خیلی گسترده است چون نه فقط در اتوبوس‌های بین شهری بلکه در تلویزیون هم اتفاق می‌افتد و اتفاقی مصیبت‌بار است.

او ادامه داد: ما در حال حاضر بیشترین مسئله را از دو وجه با مدیرانی داریم که می‌توانند تغییر کلی در این حقوق بدهند، اما اتفاقی نمی‌افتد. در حالی که در دوره سیف‌الله داد او توانست مصوبه هیأت وزیران را برای حضور دو نماینده در شوراهای صدور پروانه بگیرد.

حرمت خانه سینما را بیش از چند وزارتخانه می‌دانیم

او افزود: یکی از ایرادهای ما از سازمان سینمایی این است که الزاماتی را برای مدیران دولتی وضع کند و نیز در صف هیأت وزیران موضوع را به تصویب برساند که در این باره پاسخگویی‌هایی هم اتفاق بیفتد. مثلا این الزام وجود داشته باشد که فارابی پرداخت‌های خود را اعلام کند چرا که این اتفاق یک بار رخ داد ولی پس از آن دیگر تکرار نشد.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد هر کسی در خیابان کاری کرد هیأت مدیره خانه سینما واکنش نشان دهد، پس شأن سینما کجا می‌رود؟! ما تا زمانی که مشکلات و چالش‌ها از طریق رسانه‌ای حل می‌شود، همراه خواهیم بود. اما یک زمانی هست که موضوعی رسانه‌ای نمی‌شود در حالی که پیگیری‌های لازم صورت می‌گیرد. هدف ما این است که شرایط به گونه‌ای باشد که وقتی خانه سینما وارد موضوع می‌شود با چنان قدرتی باشد که آن را تمام کند و الان حرمت خانه سینما را بیش از چند وزارتخانه می‌دانیم.

انفعال خانه سینما و دیرواکنش نشان دادن به بعضی اتفاقات اخیر از جمله  تحریم چند فیلم از سوی حوزه هنری، توهین‌های صورت گرفته از سوی یک نشریه به سینماگران  در بخش پایانی نشست هم بار دیگر از سوی خبرنگاران مطرح شد که در این باره ابراهیم مختاری اظهار کرد: ما با آقایان ایوبی و جنتی قطعا موارد اختلافی داریم و مکاتباتی را هم انجام داده‌ایم که برای روز مبادا نگه می‌داریم، حتی مواردی را هم به گوش آقای روحانی رسانده‌ایم. با این حال درباره تصمیمات حوزه هنری معتقدیم این نوع مدیریت ملوک‌الطوایفی به جایی نمی‌رسد و راه حل هم این نیست که شورای عالی سینما راه بیندازد چون دولت که به تنهایی خودش از پس حل این مسئله برنمی‌آید و باید یک جایی طراحی شود که مسائل در آن حل و فصل شود.

چطور می‌توان حاکمیت ملی را در سینما ایجاد کرد؟

او گفت: ما اختلاف خود با آقای ایوبی را که زیاد هم نیست به خودش عرضه می‌کنیم اما ماجرا این است که شاکی از متشاکی به خود او شکایت می‌برد و سوال این است که چطور می‌توان در این شرایط حاکمیت ملی را در سینما ایجاد کرد؟!

او با تأکید بر اینکه این موضوع چشم اسفندیار سینمای ایران است، ادامه داد: تا وقتی حاکمیت ملی در سینما استقرار نیابد وضع تا ابد همین است. باید افکار عمومی از این قضیه آگاه شوند تا شاید جایی مثل حوزه هنری هم تغییری در کارش ایجاد کند. برای این کار تنها کار تأسیس مرکز ملی سینمای ایران است و جایی مثل شورای عالی سینما که ساخته مدیریت قبلی بود و از اساس مشکل داشت راه چاره نیست.

در انتها هم سوالی درباره نبود نماینده‌ای از تهیه‌کنندگان و کارگردانان در هیأت مدیره خانه سینما مطرح شد که محمدرضا مویینی در این باره گفت: این سوال چرا در سال 89 مطرح نشده است؟ آن هم در دورانی که می‌خواستند خانه سینما را مصادره کنند.

او افزود: من و آقای مختاری از دوره قبل در هیأت مدیره خانه سینما مانده‌ایم و بنا هم نداشتیم که بمانیم چون چهار سال سخت را سپری کردیم.

خانه سینما دیگر برگشت به عقب نخواهد داشت

در این باره شادمهر راستین با اشاره به "پروسه‌ای که برای هر انتخاباتی در خانه سینما انجام می‌شود و اینکه عده‌ای تمایل داشتند، مدیر دولتی در خانه سینما، فعالیت کند اما خون دادیم که این اتفاق نیافتد" گفت: خانه سینما دیگر برگشت به عقب نخواهد داشت، و تهیه‌کنندگان برای آمدن به هیأت مدیره باید تلاش کنند.

در این باره همچنین به مذاکره هیأت مدیره خانه سینما با کانون کارگردانان اشاره و اعلام شد هیأت مدیره کنونی به نوعی محصول شورش بردگان است که این البته معنایی تلویحی دارد.

مختاری در این باره گفت: ما علاقه‌مند به حضور یک تهیه‌کننده در ترکیب هیأت مدیره بودیم و حتی خواستیم اگر می‌شود بازرسی را معرفی کنند که در نهایت بخشی از نگرانی ما از عدم حضور آن‌ها با انتخاب منوچهر شاهسواری به عنوان مدیرعامل خانه سینما کاهش پیدا کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین