کد خبر: ۳۹۹۸۹۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
مطالبات گندم‌کاران در هفته‌های آینده به صفر می‌رسد

وزیر آلمانی درباره اظهارات جنجالی‌اش به نوبخت چه‌گفت؟/ روحانی درگیر انتخابات نیست/توضیحاتی درباره کنسرت‌ها و پرداخت یارانه 100 هزارتومانی

سخنگوی دولت گفت که صحبت‌های وزیر اقتصاد آلمان در مورد پیش شرط کشورش برای ارتباط با ایران تحریف شده است. نوبخت همچنین از پرداخت بیش از ١٠ هزار و ٥٠٠ میلیارد تومان به گندمکاران خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدباقر نوبخت در نشست خبری امروز (سه شنبه) با خبرنگاران درباره صحبت های مطرح شده از سوی وزیر اقتصاد آلمان و این که گفته وزیر آلمانی درباره اظهارات جنجالی‌اش به نوبخت چه‌گفت؟/ توضیحات سخنگوی‌دولتاست برای ارتباط با ایران باید جمهوری اسلامی رژیم غاصب صهیونیستی را به رسمیت بشناسد اظهار کرد: وقتی آقای گابریل به ایران آمد از او پرسیدم شما که بعد از برجام برای بسط روابط پیش قدم شدید چرا چنین صحبتی را مطرح کردید؟ و او با صراحت اعلام کرد حرفی که به این ترتیب از سوی من زده شده تحریف شده است. کاملا موضع ایران را درک می‌کنم و مگر الان که به ایران آمده ام آیا پیش شرطی گذاشته‌ام؟

به گزارش آفتاب‌نیوز، وی ادامه داد: هیچ کشوری در جهان نیست که بتواند برای نظام جمهوری اسلامی به عنوان نظامی مردمی و مشروع شرط و شروطی قائل شود و ما نیازمند ارتباط بر مبنای هیچ پیش شرطی نیستیم. پیش شرط ما برای بسط روابط این است که کشورها به قوانین، باورها و فرهنگ ملت بزرگ ایران احترام بگذارند و این موضوع کاملا روشن است که همه با وجود تنوع سلایق در امر این که باید استقلال داشته باشیم این موضوع را قبول داریم.

نوبخت با بیان اینکه موضع ایران درباره رژیم صهیونیستی کاملا درست و سنجیده است افزود: رژیم غاصب صهیونیستی یک رژیم جعلی است که قدرت های بزرگ بعد از جنگ جهانی دوم آن را ایجاد کردند و دست دولت های مختلف این رژیم به خون فلسطینیان بی گناه آلوده است که باید در پیشگاه تاریخ و نزد خداوند پاسخگو باشند. الان هم دولت این رژیم جنایتکار و حامی تروریسم است و حقوق بشر را رعایت نمی‌کند. حالا اگر کشوری چنین پیش شرطی را برای ایران تعیین کند نشان می‌دهد با فرهنگ و باورهای این ملت، دولت و نظام آشنایی ندارد.

وی اضافه کرد: شاید آقای گابریل دیدگاهش را درباره رژیم صهیونیستی برای مردم آلمان توضیح داده‌اند اما وقتی به ایران آمد موضعش این بود که علاقه مند به بسط روابط با جمهوری اسلامی است و برای دولت، ملت و نظام ایران احترام قائل بود و حتی می گفت به خاطر اینکه برای روابط با ایران پیش قدم شده است از طرف صهیونیست‌ها تحت فشار قرار گرفته است. موضع رسمی دولت هم همان موضع رسمی نظام است و هیچ کشوری چنین اجازه ای ندارد که برای جمهوری اسلامی چنین پیش شرط‌هایی بگذارد.

سخنگوی دولت در واکنش به اظهار نظرهای اخیر که از طرف برخی آیات در قم نسبت به برگزاری کنسرت و مسابقه فوتبال ایران و کره و سفر وزیر اقتصاد آلمان  صورت گرفته است تاکید کرد: دولت در این ایام که برای جمع بندی فعالیت های خود نیاز به تمرکز و انرژی دارد از این که به چنین مباحثی بپردازد به شدت احتراز دارد، اما این سلسه و سریال دست کم تا انتخابات 96 ادامه خواهد یافت. البته نمی گویم هر مطلبی بر اساس این پایه است چرا که خیلی‌ها از سر دلسوزی موضع می گیرند.

وی اضافه کرد: موضع دولت مشخص است؛ ما به موسیقی اصیلی ایرانی احترامی می‌گذاریم و در جهت بسط و نشر این هنر در چارچوب قوانین و احکام می پردازیم و البته باید خیلی از مباحث را به ویژه در مجامع مذهبی مورد توجه و احترام قرار دهیم. هنر مدیریت این است که به گونه ای عمل کنیم که بتوانیم بیشترین منفعت را عاید مردم کنیم.

سخنگوی دولت همچنین بیان کرد: در بحث کنسرت ها بعد از اعطای مجوز و وقتی چارچوب های قانونی طی شده هیچ کس نمی تواند از اختیارات فرا‌قانونی درباره لغو آنها اقدام کند. درباره ارتباط ما با علما و آیات محترم هم موضع دولت مشخص است، برای روابط خوبمان با بیوت آنها احترام زیادی قائلیم و در عمل هم این کار را انجام می دهیم. مدیرانمان هم باید بسیار آگاهانه و هوشمندانه وارد این موضوعات شوند چرا که بسیار عرصه متلاطمی است.

وی با بیان اینکه رقبا می خواهند از هر فرصتی استفاده کنند و ما باید معقول عمل کنیم، گفت: ما از هنرمندان اصیل‌مان که از سرمایه های کشور هستند و کنسرت‌ها، طبق قانون حمایت کنیم اما این به معنی بی توجهی نسبت به نظرات ارزشمند علما و آیات عظام نیست. از همین مدیرانمان انتظار داریم با همه حساسیت‌ها تصمیمات سنجیده بگیرند و سیاست‌های دولت را اجرایی کنند.

نوبخت با اشاره به انتقادات از سفر وزیر اقتصاد آلمان به ایران افزود: شاید خیلی ها نظرات متفاوتی درباره چنین مباحثی داشته باشند. ما قطعا در چارچوب مصالح و منافع ملی مذاکره می کنیم و هیچگاه از آنچه مربوط به حقوق ملت است کوتاه نمی آییم و استیفای حقوق را با توجه به مذاکره و دیپلماسی ادامه می دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شورای عالی امنیت ملی در جلسه اخیر خود با برگزاری مسابقه ایران و کره در روز تاسوعا موافقت کرده است؟ خاطر نشان کرد: من به دلیل سفرم به زاهدان در جلسه آخر شورای عالی امنیت ملی حضور نداشتم.

نوبخت همچنین در واکنش به خبرهایی مبنی بر فعالیت ستادهای انتخاباتی رئیس جمهور برای انتخابات 96 تصریح کرد: این مساله تایید نمی شود و اصلا بحث ستاد و تشکیل آن در دولت مطرح نیست. آقای روحانی هم آنقدر درگیر مسئولیت‌های خود هستند که الان به هیچ وجه درباره انتخابات واکنشی ندارند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به پرداخت مطالبات گندم کاران یادآور شد: امسال موفق شدیم حدود 5/ 11 میلیون تن گندم خریدرای کنیم در حالی که در سال 92 کل میزان خرید حدود چهار میلیون 200 هزار تن بوده است ضمن اینکه قیمت ها را هم بالا برده ایم. از 14 هزار و 600 میلیارد تومان پولی که برای خرید گندم لازم داشتیم بیش از 10 هزار 500 میلیارد تومان را پرداخت کردیم و در هفته های آینده این مبلغ را به صفر خواهیم رساند.

نوبخت اضافه کرد: از طرفی برای افزایش رشد اقتصادی بیش از 10 هزار واحد تولیدی با مبالغی که به آنها پرداخت شده از ابتدای سال فعال شده اند و از سوی دیگر نسبت به اتمام طرح های نیمه تمام اولویت دار اقدام کرده ایم که 37 هزار میلیارد تومان در این زمینه اختصاص داده شده است که شاید تا دهه فجر بیش از 500 پروژه بزرگ عمرانی را افتتاح کنیم. بیش از 20 هزار 500 میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران هم در آینده ای نزدیک تادیه خواهد شد.

نوبخت همچنین اظهار کرد: درباره خارج کردن خودروهای فرسوده از ناوگان حمل و نقل شهری مصمم هستیم که 90 هزار تاکسی فرسوده را از رده خارج کنیم که بر اساس آخرین گزارش بیش از 56 هزارو 626 صاحب خودرو ثبت نام کردند و تا الان 21 هزار و 818 تاکسی جدید تحویل داده شده است.

وی به سرشماری نفوس و مسکن اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از یک میلیون و 300 هزار خانوار در سرشماری نفوس و مسکن شرکت کرده‌اند که نسبت به دیروز 20 درصد افزایش داشته است. خواهشمان از مردم عزیز این است زودتر برای این کار اقدام کنند تا بار سنگینی روی نرم افزارها نیاید، هر چند آماده هستیم اما اگر این کار به تدریج صورت بگیرد بهتر است.

سخنگوی دولت با قدردانی از نمایندگان مجلس یادآور شد: نمایندگان طی یک ماه گذشته در دو زمینه با دولت همکاری بسیار خوبی داشتند. ماه گذشته برای اصلاح بودجه جاری ناگزیر به تقدیم لایحه‌ای به مجلس شدیم و تحقیقا مجلس آنچه را مورد نظر دولت بود در اصلاح قانون بودجه 95 انجام داد. از طرفیدو روز پیش کمیسیون تلفیق برای رسیدگی به لایحه برنامه ششم وارد بحث شد.

وی افزود: بحث هایی مطرح بود که آیا باید همه بندها رسیدگی شود یا تنها احکامی را که برای اجرا لازم داریم رسیدگی شود؟ که کمیسیون تلفیق به این مسائل پاسخ داد. 27 نفر از  اعضای کمیسیون تلفیق رای مثبت دادند و کلیات برنامه ششم را تصویب کردند و از دیروز وارد جزئیات شدند. خوشبختانه با مجلس خیلی خوب همکاری می کنیم و این مساله هم با پختگی نمایندگان پایان یافت که روال خوبی است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به این سوال که تک نرخی کردن نرخ ارز چه زمانی صورت می گیرد و پیش بینی‌اش از قیمت ارز چیست؟ عنوان کرد: الان زمینه برای تک نرخی کردن قیمت ارز با توجه به ثبات اقتصاد کشور فراهم است. همکارانم در سازمان برنامه و بودجه روی این موضوع کار می کنند و احتمالا قیمت ارز با این ارقامی که الان است نخواهد بود و حتما قیمت منطقی تری خواهد بود.

وی در واکنش به صحبت های رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره مدیرانی که فیش های حقوقی شان بررسی شده است گفت: پیش از این مدیرانی که فیش های حقوقی‌شان بررسی شده بود حدود 3 درصدشان که تقریبا 30 نفر بودند، حقوق بیش از 20 میلیون دریافت کرده بودند و این بار جامعه آماری گسترده و مشخص شد. 4/ 0 درصد از این مدیران بیش از 20 میلیون دریافت کرده‌اند البته این که کسی بیش از 20 میلیون دریافتی داشته به معنای آن نیست که دزدی کرده یا خلاف قانون انجام داده باشد.

نوبخت ادامه داد: تمام این مساله در دیوان محاسبات مورد بررسی دقیق قرار گرفته و از دیوان این انتظار را داریم که هر موردی را خلاف قانون دیدند تحت پیگرد قرار دهند و دولت هم حمایتی از این اشخاص نمی کند. الان سقف حقوق 10 میلیون است و هیچ کس نمی‌تواند بیشتر از این سقف دریافتی داشته باشد. هر کسی در هر جایگاهی تخلفی انجام داد حتما مورد پیگرد قرار می گیرد ضمن اینکه مجلس طرحی را آماده کرده تا در صورت تصویب، جایگزین مصوبه شورای حقوق و دستمزد در این زمینه شوند.

این عضو شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به این سوال که شکایت ایران از آمریکا برای بازگشت 2 میلیارد دلار به کشور به کجا رسیده است؟ خاطر نشان کرد: این مساله در شواری عالی امنیت ملی بررسی شد و الان هم دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت امور خارجه و اقتصاد پیگیر آن هستند و مقدمات شکایت فراهم شده است. ما از استیفای حقوقمان برای بازگشت این 2 میلیارد دلار به هیچ وجه کوتاه نمی آییم.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
3
8
اگر قرار است به عقاید هم احترام بگذلزیم یکسویه نمیشود دستگاه دیپلماسی کارش همین است نا طرفهای ما از منطق و سیاست های کشور دفاع کرده و در نهایت بگوید موارد توافق . اخیلاف کدامست . مگر ما از حمایت و یا فروش اسلحه کشوری به رژیم اشغالگر مخالفت نمیکنیم آیا مصداق دخالت در امور دیگران است ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
3
12
چرا .نتونم با کشورهای درست وحسابی رابطه داشته باشیم چند وقت پیش یکی از اشناهای ما مرد به خاطر نبود دارو چون شرکت المانی که دارو رو تولید وپخش میکنه اجازه فعالیت در ایران نداره ودارو نایاب شده فقط به خاطر ....یه عده باید نابود شیم
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
0
1
خسارتهای فراوانی از این دشمنی های بیهوده در این 30 و چند سال خورده ایم . چشمها را باید شست ....
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین