کد خبر: ۴۰۰۲۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۱
کارانه‌های بالا برای متخصصین مناطق محروم است

درخواست وزیر بهداشت از دستگاه قضایی

وزیر بهداشت تاکید کرد: از دستگاه قضا درخواست می‌کنیم با کسانی که بدون مدرک به وزارت بهداشت تهمت می‌زنند، برخورد کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر حسن هاشمی در حاشیه نشست سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه سلامت با روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سیستان و درخواست وزیر بهداشت از دستگاه قضاییبلوچستان و معاون اجتماعی وزارت بهداشت، در واکنش نسبت به گزارش دیوان محاسبات کشور درباره فیش‌های نجومی، گفت: بارهای گفته‌ایم که حقوق و مزایای حوزه بهداشت و درمان را در کنار سایر دستگاه‌ها اعلام کنید که مردم قضاوت کنند. قانون کارانه‌ها که طی آن بخشی از درآمدی که فرد برای کشور ایجاد می‌کند به او داده می‌شود، برای 27 سال پیش است. ده‌ها هزار میلیارد تومان از این درآمد نیز در اختیار دولت قرار می‌گیرد. اگر فکر می‌کنند نادرست است قانون را تغییر دهند.

وی افزود: عوارض خلاف این روش، این است که مردم باید خدمات را در بخش خصوصی با پنج برابر قیمت دریافت کنند. دولت نیز از درآمد  نظام دولتی محروم می‌شود. آنچه در گزارش دیوان محاسبات آمده است مربوط به مناطق محروم  مانند ایلام، خوزستان و سیستان و بلوچستان است؛ چرا که کمتر متخصصی حاضر می‌شود در این استان‌ها فعالیت کند. اگر بخواهند نظام پرداخت را تغییر دهند باید همه تابع آن باشند.

وزیر بهداشت در ادامه اضافه کرد: پرداخت بعضی کارانه‌های بالا به این دلیل بود که تعداد متخصص در منطقه یک نفر بوده که در ماه 600 جراحی یا زایمان انجام داده است.  در تقسیم نیروی انسانی جدید تا جایی که می‌توانند نیرو را افزایش دهند که در آمدها رقیق شود.

وی ضمن گلایه از دستگاه قضایی کشور، ادامه داد: چرا دستگاه قضا باید اجازه دهد که دروغ و تهمت در فضای رسانه‌ای ادامه پیدا کند؟ اگر کسی مدرکی دارد باید به دستگاه قضا ارائه دهد. از دستگاه قضا درخواست می‌کنیم با کسانی که بدون مدرک به وزارت بهداشت تهمت می‌زنند برخورد کنند.  در ماه محرم به بعضی افراد توصیه می‌کنیم که اگر دین ندارند لااقل آزاده باشند.

هاشمی همچنین در نشست سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه سلامت با روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سیستان و بلوچستان و معاون اجتماعی وزارت بهداشت، اظهار کرد: زمانی که سازمان‌های مردم‌نهاد شکل بگیرند و اعتبارات خود را در این حوزه صرف کنیم، آورده بیشتری خواهیم داشت. ما بیش از دو هزار میلیارد تومان در استان سیستان و بلوچستان برای بیماران کلیوی و بیش از چند صد میلیارد تومان برای بیماری‌های خونی هزینه می‌کنیم. اگر سازمان‌های مردم‌نهاد برای پیشگیری از بیماری‌ها تشویق شوند، موفقیت بیشتری کسب می‌کنیم.

وی افزود: باید از همراهی مراجع و مولوی ها در این استان تشکر کرد. من فکر می‌کنم اگر جنگ و اقدامات اشرار نبود و برخی مسئولین نیز آلزایمر سیاسی نداشتند باید کارنامه‌ای بهتر می‌داشتیم. اما گفتند انقلاب برای پابرهنه‌ها و فقرا است، اگر در این مناطق خوب عمل کردیم، می‌توانیم بگوییم موفق بوده‌ایم.

وزیر بهداشت ضمن اشاره به اجرای 570 پروژه بهداشتی و درمانی در استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: به عنوان یکی از بچه‌های انقلاب، انتظار داشتیم همه دولت‌ها و مجالس، پررنگ‌تر در این مناطق حاضر می‌شدند. خوشحالیم که کوتاهی نکردیم اما اگر کمک بیشتری می‌شد حضور متفاوتی داشتیم.

هاشمی حضور سمن‌ها را فرصتی برای وزارت بهداشت عنوان کرد و افزود: بخش زیادی از آرامش امروز کشور ناشی از حضور مردم این استان، با وجود دشمنان قسم‌خورده منطقه است. اصل این دشمنی‌ها نیز ناشی از جهل است. عمده فعالیت این سازمان‌ها نیز باید بر پیشگیری و شناسایی موالیدی که دچار معلولیت و بیماری هستند، متمرکز باشد.

به گزارش ایسنا، وی همچنین بیان کرد: نرخ زاد و ولد در استان سیستان و بلوچستان در شروع انقلاب، 9 بود که امروز به سه کاهش پیدا کرده است. همچنین به نظر می‌رسد بیشترین مرگ مادر و نوزاد نیز در این استان بود که ارتقای فرهنگی، شبکه بهداشت و درمان، جاده، آب، برق و ... باعث شد میزان آن کاهش یابد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Saudi Arabia
|
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
1
1
دلم میخواست ببینم اگر این طرف گود بودی چه میگفتی
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین