کد خبر: ۴۰۰۲۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱
ایران و برجام موضوع مهم تبلیغات انتخاباتی نامزدهای آمریکایی

آغاز تبلیغات داغ و چندمیلیون‌دلاری انتخاباتی لابی‌های موافق و مخالف برجام در آمریکا

یک لابی اسرائیلی که حامی توافق هسته‌ای بوده و گروهی لیبرال محسوب می‌شود، تبلیغات تلویزیونی خود با محتوای حمله به جمهوریخواهان که علیه برجام رای دادند را آغاز کرده است. هدف اصلی این تبلیغات دو سناتور امریکایی از پنسیلوانیا و ویسکانسین یعنی پت تامی و رون جانسون هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- لابی‌های موافق و مخالف برجام برای تبلیغات به تکاپو افتاده‌اند. لابی «جی استریت» وابسته به چپ‌‌های اسرائیل که رقیب لابی دست‌راستی «آیپک» محسوب می‌شود ۵۰۰ هزار دلار هزینه کرده است تا کاری کند که نمایندگان مخالف توافق هسته‌ای دیگر نتوانند به تصدی‌گری سمت نمایندگی ادامه دهند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز، این لابی اسرائیلی که حامی توافق هسته‌ای بوده و گروهی لیبرال محسوب می‌شود، تبلیغات تلویزیونی خود با محتوای حمله به جمهوریخواهان که علیه برجام رای دادند را آغاز کرده است. هدف اصلی این تبلیغات دو سناتور امریکایی از پنسیلوانیا و ویسکانسین یعنی پت تامی و رون جانسون هستند. رقبای دموکرات آنان کتی مک گینتی و راس فین گلد هستند که هر دو از حامیان توافق هسته‌ای بودند. هرچند که در زمان رای‌دهی درکنگره حضور نیافتند. 

آغاز تبلیغات داغ و چندمیلیون‌دلاری انتخاباتی لابی‌های موافق و مخالف برجام در آمریکا

«جرمی بن آمی» رییس لابی جی استریت با انشتار بیانیه‌ای اعلام کرده است: «هدف ما تحمیل هزینه بیش‌تر بر مخالفان برجام است؛ با آنانی که در هر نوبت مذاکرات سعی در تضعیف آن داشتند این توافق سبب شد تا ایران به سلاح هسته‌ای دست نیابد. با این حال، آنان بازهم با آن مخالف می‌کردند». او اشاره می‌کند که در تبلیغات ۳۰ ثانیه‌ای این گروه از نامزدهایی حمایت می‌شود که رویکرد تازه‌ای برای حل چالش‌ها و منازعات و رهبری دیپلماتیک امریکا در خاورمیانه و فراتر از آن دارند. 

این سایت در ادامه اشاره می‌کند که در این تبلیغات به طور یکسان به ترامپ و جمهوریخواهان حمله می‌شود و دائما تکرار می‌شود که آنان گفته‌اند که می‌خواهند توافق هسته‌ای را از بین ببرند. جی استریت در این تبلیغات اشاره می‌کند که میان کارشناسان امنیتی اسرائیلی حامی توافق هسته‌ای و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل اختلاف‌نظری جدی درباره برجام وجود داشته است. جی استریت به طور مشابه سناتور مارک کرک و کلی آیوت را هدف قرار داده است.

این سایت اشاره می‌کند که خرید آگهی‌ها توسط جی استریت همزمان با بحث اخیر میان نامزد‌های احتمالی معاونت دو کاندید ریاست جمهوری امریکا یعنی مایک پنس و تیم کین انجام شد. 

المایتور اشاره می‌کند که گروه‌های مخالف توافق هسته‌ای نیز میلیون‌ها دلار در طول سال گذشته برای ناکام گذاشتن مذاکرات هسته‌ای خرج کردند؛ سازمان‌هایی چون شهروندان برای ایران عاری از هسته‌ای و یا ایپک که همگی مایل به انتخاب نامزدی جمهوریخواه به عنوان رییس‌جمهوری امریکا هستند. 

این سایت در ادامه می‌افزاید: «سناتور «مایکل بنت» از کلرادو یکی از اولین کسانی بود که سال گذشته به دلیل حمایت از توافق هسته‌ای در یک فیلم تبلیغاتی ساخته شده توسط گروهی محافظه‌کار هدف حمله قرار گرفت. در آن فیلم کودکان برای آرماگدون هسته‌ای شمارش معکوس انجام می‌دادند. با این حال، این تبلیغات موثر واقع نشدند و او رقیب خود «داریل گلن» را از میدان به در کرد». 

این سایت افزوده است که یک گروه جمهوریخواه اما حامی حقوق همجسنگرایان نیز تبلیغاتی را از طریق دیجیتالی آغاز کرده که در آن به زنان حامی توافق هسته‌ای حمله می‌شود و گفته شده که دولت ایران حقوق همجنسگرایان را برسمیت نمی‌شناسد. اهداف اصلی این تبلیغات کورتز ماستو و تامی داک ورث نماینده جمهوریخواه هستند. 

المانیتور اشاره می‌کند که او یک خلبان معلول ارتش امریکا بوده است که در انتخابات سنا علیه کرک یکی از اصلی‌ترین مخالفان توافق هسته‌ای با ایران موضع‌گیری می‌کرد. او هدف حملات محافظه‌کاران مخالف برجام بوده است. مخالفانش او را به خطا در حوزه امنیت ملی متهم کرده‌اند. 

المانیتور می‌‌نویسد که چندین نامزد دموکرات که از توافق هسته‌ای حمایت کرده بودند نیز هدف حملات مخالفان برجام قرار گرفته‌اند؛ از جمله امیلی کین و کالین دیکان از نیویورک. همانند تبلیغات جی استریت کمیته ملی جمهوریخواهان کنگره نیز  در واکنشی متقابل به کین حمله کرده است. آنان در تبلیعات خود او را شبیه هیلاری کلینتون قلمداد کرده‌اند و گفته‌اند که او نیز مانند کلینتون غیر‌محبوب است در بخشی از این تبلیغ آمده است: «کین از توافق هسته‌ای با ایران حمایت کرده است در حالی که آن کشور حامی قدیمی تروریسم بوده است». 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
علی دارابی
|
Germany
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
0
1
با گزارش هاتون حال میکنم مخلصیم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین