کد خبر: ۴۰۰۳۰۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
از بنیانگذار داعش‌ خواندن اوباما تا نفرت‌انگیز دانستن مرخصی بارداری‌؛

۱۶ سخن عجیب و جنجالی‌ دونالد ترامپ

ترامپ اظهاراتش جنجالی و بضعا عجیب و غریب بوده است؛ معلولان را مسخره کرده و علیه لاتین‌تبارها و زنان و مکزیکی‌ها و امریکایی‌های افریقایی‌تبار و چینی‌تبار سخن گفته است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- زمانی که دونالد ترامپ به عنوان نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری امریکا برگزیده شد بسیاری بهت‌زده شدند و برخی نیز خوشحال و برخی هم گیج شدند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ ترامپ خانواده، تجارت و بخش عظیمی از رای‌دهندگان طبقه کارگر و رای‌دهندگان سفید‌پوست را با خود دارد. او اما اظهاراتش جنجالی و بضعا عجیب و غریب بوده است؛ معلولان را مسخره کرده و علیه لاتین‌تبارها و زنان و مکزیکی‌ها و امریکایی‌های افریقایی‌تبار و چینی‌تبار سخن گفته است. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که او با اختلاف کمی از رقیب خود هیلاری کلینتون عقب‌تر است.

 در اینجا به جنجالی‌ترین اظهارات او اشاره می‌شود:‌

کلینتون استقامت لازم را برای ریاست جمهوری ندارد 

ترامپ این فرضیه را مطرح کرده که هیلاری کلینتون از نظر فیزیکی نمی‌تواند مناسب باشد. اشاره او به حادثه غش‌کردن هیلاری کلینتون در جریان برگزاری مراسم یادبود کشته‌شدگان حادثه یازدهم سپتامبر در نزدیکی خودرویی بود که او را جابجا می‌کرد. 

او اضافه وزن زیادی پیدا کرده است و این یک مشکل واقعی است 

اشاره ترامپ به دختر شابسته سابق الیسیا ماخادو بود که گفته بود ترامپ در اواسط دهه ۹۰ میلادی او را تحقیر کرده بود. 

او باعث می‌شود تا من هوشمندانه‌تر عمل کنم 

ترامپ در مقابل چشم میلیون‌ها امریکایی تماشاگر مناظره خود با هیلاری کلینتون، از موضوع مالیات بر درآمد فدرال -که او متهم است دو دهه است آن پرداخت نکرده- طفره رفت. 

این بیزینس است 

به طور مشابه ترامپ به کلینتون پاسخ داد و مدعی شد که این موضوع ریشه در بحران مسکن در حدود یک دهه پیش داشته است؛ زمانی که او توانست از کاهش ارزش مسکن سود ببرد. 

شما در فقر زندگی می‌کنید، بچه‌های‌تان به مدرسه خوب نمی‌روند، آنان کار ندارند، ۵۸ درصد از جوانان شما بیکار هستند؛ دیگر می‌خواهید چه چیز جهنمی‌ را از دست بدهید؟ 

ترامپ تلاش کرده تا رای امریکایی‌های افریقایی‌تبار را پس از اظهارات جنجالی‌اش به سوی خود جلب کند اما او موفق نبوده در برخی از نظرسنجی‌ها میزان حمایت از او در میان سیاه‌پوستان نزدیک به صفر بوده است. 

دولت مکزیک خطرناک‌ترین مردم خود را مجبور به ورود به خاک امریکا می‌کند. اکثر آنان در جرایم جنایی و قاچاق مواد مخدر و تجاوز دست داشته‌اند. 

او این اظهارات را در تاریخ ۵ جولای در مصاحبه با «فاکس نیوز» بیان کرد و گفت که البته من گفته‌ام برخی از آنان (مکزیکی)‌ها مردمان خوبی هستند. 

دونالد ترامپ خواستار توقف ورود مسلمانان به امریکاست 

در نوامبر سال ۲۰۱۵ میلادی کارزار ترامپ اعلام کرد که دونالد ترامپ برنامه‌ای را برای جلوگیری موقت از ورود مسلمانان به امریکا پس از حملات تروریستی پاریس مدنظر قرار داده است. او درباره چگونگی اجرای این برنامه و تاثیرات منفی احتمالی آن بر جامعه مسلمانان مقیم امریکا پاسخی نداده است. 

مهاجران سوری می‌توانند یکی از اصلی‌ترین اسب‌های تروا باشند 

در نوامبر سال  گذشته ترامپ گفت که نمی‌توان اجازه داد اوارگان سوری وارد امریکا شود. او اظهار کرد که آنان می‌توانند مشکلات جدی ایجاد کنند. او در تظاهراتی در کانکتیکت گفت که آماده است به صورت یک کودک آواره سوری نگاه کند و به او بگوید به خانه‌ات بازگرد. 

من می خواهم گواهی تولد او را ببینم؛ من احساس می می‌کنم که او اینجا متولد نشده است 

ترامپ در مصاحبه با شبکه خبری «ای بی سی» در مارس سال ۲۰۱۱ میلادی تئوری توطئه‌ای را علیه اوباما و محل تولد او مطرح کرد که در آن اشاره می‌شد که او متولد امریکا نبوده است. 

اگر هیلاری کلینتون قضات خود را انتخاب کند دیگر شما مردم هیچ‌کاری نمی‌توانید انجام دهید؛ اگرچه متمم دوم وجود دارد اما شاید آن زمان وجود نداشته باشد، من نمی‌دانم!

اشاره ترامپ به قانون آزادی حمل اسلحه است که متمم دوم قانون اساسی امریکا محسوب می‌شود و هشدار او به طرفداران اسلحه بود و به آنان گفت در صورتی که کلینتون رییس‌جمهورشود با انتخاب نامزدهای مدنظر خود برای دیوان عالی سعی می‌کند این متمم را از قانون اساسی حذف کند. 

اوباما بنیانگذار داعش است 

در یک سخنرانی‌ در فلوریدا در ماه آگوست گذشته ترامپ بسیاری را بهت‌زده کرد و گفت که باراک اوباما رییس‌جمهوری امریکا بنیانگذار داعش بوده است. ترامپ از منتقدان همیشگی استراتژی اوباما در قبال خارومیانه بوده است. 

شما درباره تهدید هسته‌ای متوجه از جانب کره‌شمالی می‌گویید، من قکر می‌کنم اگر ژاپن نیز یک تهدید هسته‌ای بود، خطری برای ما نبود؛ من در این باره تردید دارم!

ترامپ در مصاحبه با‌ نیویورک‌تایمز در ماه مارس گفته بود در صورتی که کره‌جنوبی و ژاپن خود تسلیخات هسته‌ای داشته باشند دیگر کمتر به منابع و کمک‌های مالی امریکا وابسته خواهند بود. او هم‌چنین از کشورهایی چون عربستان سعودی خواستار بازپرداخت پول کمک‌های امریکا به آن کشورها برای محافظت از خودشان شده بود. 

پاسخ این است که باید اشکالی از مجازات برای زنانی که به سقط جنین مبادرت می‌ورزند وجود داشته باشد 

او در مصاحبه با شبکه خبری «ان بی سی» انتقادات زیادی را متوجه خود کرد و درباره بارداری و علیه سقط جنین زنان صحبت کرد. او گفته که می‌خواهد برنامه‌ای را درباره خانواده مطرح کند. البته او بعدا اصلاحاتی را در اظهارات خود انجام داده و گفته بود که مجازات باید در قبال ارائه‌دهندگان خدمات سقط جنین اعمال شود و نه در قبال مادر. 

همسر من زیباتر از توست 

پیش از کناره‌گیری تد کروز، سناتور تگزاس از حزب جمهوریخواه، ترامپ با انتشار پستی خطاب به او و همسرش گفت که همسر من زیباتر از توست و نوشت که عکس‌ها ارزش یک هزار واژه را دارند. 

او با مردی ازدواح کرده که یکی از بزگترین آزار و اذیت‌کنندگان جنسی زنان در طول تاریخ سیاست امریکا بوده است 

اشاره ترامپ به بیل کلیتون شوهر هیلاری کلینتون است. او هیلاری را متهم به دفاع از اقدام «شرم‌آور» بیل کلینتون و رسوایی اخلاقی او کرد. او گفته بود که این اقدام باعث ایجاد آشوب و بی‌نظمی در امریکا شده بود. 

شما نفرت‌انگیز و انزجار‌آور هستید! 

 ترامپ، به یک خانم وکیل جوان که از نیروهای ترامپ بود و تازه مادر شده بود و با تسلیم گواهی دکتر از وی درخواست مرخصی برای شیر دادن به فرزند سه ماهه خود را کرد گفت: «تو نفرت‌انگیزی».

بدون توجه به آن چه مردم بخواهند بگویند واقعیت آن است که حاملگی یک ناراحتی عمده برای فردی است که مشغول کسب و کار است

در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۰۴ میلادی ترامپ گفته که بارداری فوق‌العاده است اما ممکن است برای یک زن به منظور بازگشت به سرکار مشکل باشد. او گفته بود با وجود داشتن پنج فرزند و هفت نوه هرگز پوشک نوزاد عوض نکرده است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
4
1
بهش گفتن تنفر ایجاد کن....هدف ریاست جمهوری کلینتونه
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
0
1
بهتر بود تعدادی از سخنان ناب آقا محمود رو کنار فرمایشات این آقا قرار می دادید ببینیم کدومشون سرتره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
0
0
ترامپ نفرت انگیزه اما ناراحت کننده تر از خودش، اقبال نزدیک به 50 درصد مردم از این فرد و حمایت اونهاست. یعنی مردم اینقدر ساده لوح هستن؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین