کد خبر: ۴۰۰۴۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱

برجام فضا را برای ورود شرکت‌های اروپایی تسهیل کرد

پس از اجرایی شدن برجام و با گذشت حدود 9 ماه از این اتفاق، صف ورود شرکت بین المللی و تجار و سرمایه گذاران خارجی به کشور هر روز طولانی تر می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
این روزها تغییر نگاه بین المللی را به طور محسوس می توان در تعداد پروازهای ورودی به کشور مشاهده کرد.

این بار در تازه ترین اتفاق، به تازگی دفتر دانفوس بازگشایی شده و طی آن، مدیران ارشد این شرکت اروپایی با ابراز خوشحالی از این اتفاق اعلام کردند در آینده ای نزدیک تصمیم دارند خط تولید دانفوس را در ایران راه اندازی کنند.

در مراسم بازگشایی دفتر دانفوس، مدیر منطقه ای دانفوس با اشاره به نقش مثبت برجام در هموار سازی حضور شرکت های خارجی در بازار ایران اضافه کرد: «مارکت ایران در حال رشد است و وقتی رشد دیده می شود، سرمایه گذاران خارجی قطعا به حضور در بازار ایران علاقمند می شوند و به این سمت حرکت می کنند. همانطور که پیش از این اشاره شد ما سابقه ای 40 ساله در بازار ایران داریم. ما نه قبل از تحریم و نه در جریان تحریم ها هیچ وقت حضورمان را در ایران قطع نکردیم و تحریم ها فقط دامنه فعالیت شرکت های خارجی را محدود کرده بود که خوشبختانه بعد از برجام بسیاری از موانع برداشته شد و با افتتاح دفتر تهران، زمینه برای فعالیت بیشتر و موثر تر فراهم شد.»

وی در مورد هدف دانفوس در بازار ایران هم گفت: «باز شدن دفتر دانفوس در ایران به دلیل افزایش سرمایه گذاری خارجی در ایران خواهد بود و امیدواریم بتوانیم بیش از گذشته در بازار ایران فعالیت داشته باشیم. پیام اصلی ما در همه جای دنیا راه حل های سبز برای محیط زیست و همچنین صرفه جویی در مصرف انرژی است که امیدواریم بتوانیم این دو موضوع را در ایران نیز پیگیری کنیم و به نتایج خوبی دست پیدا کنیم. ما همایش های مختلفی در ایران برگزار کرده ایم و برگزار خواهیم کرد تا بتوانیم اطلاعات مربوط به اهداف خود را در اختیار شرکت ها و نمایندگی های ایرانی قرار دهیم. حضور دفتر در ایران با خودش سرمایه می آورد و به سرمایه گذاری در ایران منجر می شود. در واقع این سرمایه گذاری با هدف تبادل دانش و اطلاعات صورت می گیرد.»

لوان تسکین، مدیر ارشد این شرکت بین المللی در بخش دیگری از این مراسم در مورد تصمیم دانفوس برای افتتاح خط تولید در داخل ایران نیز گفت: «این یکی از گزینه های مدنظر ماست. ما در 69 کشور دنیا کارخانه تولید احداث کرده ایم و مشغول تبادل دانش و تجربه هستیم. در مورد ایران هم این موضوع یک گزینه روی میز است که روی آن مشغول کار هستیم. ایران به دلیل صلاحیت فنی و دانشی و همچنین نیروی کار آزموده و جوانی که در اختیار دارد، گزینه بسیار خوبی برای این تصمیم است. طرح های توسعه ما در هند، روسیه، چین، شرق اروپا و آمریکای لاتین انجام شده و با توجه به رشد اقتصادی ایران، قطعا بحث تولید ما در ایران نیز اجرایی خواهد شد. ما در بیش از 100 کشور دنیا دفتر فروش داریم و بعد از جنگ جهانی دوم بحث توسعه دفاتر و کارخانه های دانفوس را توسعه داده ایم و امیدواریم در آینده شاهد این باشیم که دفتر تهران،در کنار دفتر ترکیه به دفتر مرکزی منطقه خاورمیانه تبدیل شود.»

وی همچنین گفت: «استراتژی جدید ما این است که در کشورهای در حال توسعه دفتر مستقیم بزنیم تا از این طریق به سرمایه گذاری در کشورهای در حال توسعه بپردازیم.»

وی در مورد انتقال دانش و تکنولوژی به ایران نیز اظهار داشت: «قطعا این موضوع در برنامه ریزی های ما وجود دارد و در حال بررسی شرایط هستیم. ما در بخش های مختلف در حال مطالعه هستیم تا با شرکت های ایرانی وارد همکاری مشترک شویم و بتوانیم در بخش تولید در ایران ورود پیدا کنیم.»

پتانسیل ایران در زمینه کشاورزی

در بخش دیگری از مراسم مارکو آیرولا، دیگر مدیر ارشد دانفوس در مورد ورود به بازار کشاورزی ایران نیز گفت: «ما در کشورهای مختلفی مشغول تولید ماشین آلات کشاورزی هستیم و قطعا ایران یکی از کشورهایی است که پتانسیل بالایی در زمینه کشاورزی دارد و می توان روی بازار آن حساب ویژه ای کرد. در حال حاضر مشغول مطالعه پتانسیل و شرایط مربوط به این شاخه هستیم و امیدواریم در آینده شاهد این موضوع نیز باشیم.»

وی همچنین در مورد سهم ایران از بازار بین المللی دانفوس نیز گفت: «در حال حاضر تنها یک درصد کل فروش این شرکت به ایران اختصاص دارد این در حالی است که گردش مالی دانفوس در دنیا سالانه 5 میلیارد یورو است که امیدواریم در آینده ای نزدیک سهم ایران افزایش پیدا کند.»

لوان تسکین نیز در این رابطه گفت: «برنامه ما برای ایران  است که در سال اول 15 درصد ترنول فروش خود را در این کشور سرمایه گذاری کنیم. این در حالی است که سرمایه گذاری ما در ترکیه و امارات بین 7 تا 8 درصد است و این بدان معناست که ما حدود دو برابر بیشتر از کشورهای دیگر در ایران سرمایه گذاری خواهیم کرد.»

رفتار مردم ایران در مصرف انرژی

در ادامه مختاری، جنرال منیجر دانفوس در تهران نیز در مورد رفتار مردم ایران در مورد مصرف انرژی اظهار داشت: «همانطور که در جریان هستید مردم ایران متاسفانه در مورد صرفه جویی در مصرف انرژی رفتار مناسبی ندارند که این موضوع نه به نفع مردم است و نه به نفع اقتصاد و انرژی. این انتخاب خودِ ماست که با همین شیوه حرکت کنیم یا به سمت اصلاح رفتار در مورد صرفه جویی در مصرف انرژی حرکت کنیم. فکر می کنم این اتفاق به تدریج خواهد افتاد و با آموزش هایی که در آینده انجام می گیرد رفتار جامعه در مورد انرژی های در درستری و صرفه جویی در مصرف انرژی اصلاح خواهد شد.»

بحث دیگر مطرح شده دراین همایش موضوع رقابت شرکت های خارجی برای به دست آوردن سهم بیشتر از بازار ایران بعد از توافق هسته ای بود که مارکو آیرولا درباره آن اینطور توضیح داد: «باتوجه به شرایط جدیدی که اتفاق افتاده ما مطمئن هستیم شرکت های مختلف و رقبای ما نیز به ایران خواهند آمد تا بتوانند در بازار ایران سهمی برای خود به دست بیاورند اما ما در ایران سابقه کار بیشتری داریم و امروز باتوجه به تجاربی که از گذشته به دست آورده ایم حضورمان را در ایران تقویت کرده ایم.»


به گزارش خبرآنلاین، 
وی همچنین گفت:«دانفوس سه نکته مهم را مد نظر دارد، اول خلاقیت، دوم خدمات پس از فروش و سومین نکته این است که ما اگر وارد شاخه ای می شویم باید یا اول باشیم، یا دوم در غیر اینصورت مارکت را رها می کنیم و به سراغ شاخه دیگری می رویم. پس ما همیشه برای اول و بهترین بودن تلاش و رقابت می کنیم.»


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
0
0
عده ای فقط موج منفی می زنند فقط می گویند خبری نیست
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین