کد خبر: ۴۰۰۵۲۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱
گام‌های محتاطانه و اشتیاق سرمایه‌گذاران ژاپنی برای ورود به ایران

شرکت‌های ژاپنی: می‌خواهیم به بازار ایران بازگردیم/ چینی‌ها کنار می‌روند؟

نمایندگان حدود ۳۰ شرکت ژاپنی در نمایشگاه بین‌المللی صنعت تهران که روز چهارشنبه افتتاح شده است حضور یافته‌اند. شعار محصولات ژاپنی کیفیت، اطمینان و ایمنی است این محصولات در رقابت با رقبای چینی خود می‌توانند برنده باشند و ایران نیز مایل به استفاده از آن‌هاست
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس اقتصادی- روزنامه «نیکی» ژاپن با انتشار گزارشی ضمن اشاره به لغو تحریم‌های غرب علیه ایران از تمایل شرکت‌های ژاپنی برای سرمایه‌گذاری در ایران خبر داده است و البته به مخاطرات این موضوع نیز اشاره کرده است. 

به گزارش آفتاب‌نیوز، این روزنامه می‌نویسد: «نمایندگان حدود ۳۰ شرکت ژاپنی در نمایشگاه بین‌المللی صنعت تهران که روز چهارشنبه افتتاح شده است حضور یافته‌اند. در این نمایشگاه نمایندگان بیش از ۷۰۰ شرکت خارجی که عمدتا از چین و آلمان هستند، حضور دارند. پس از لغو تحریم‌های وضع‌شده علیه ایران به دنبال توافق هسته‌ای رقابت میان کسب و کارهای بین‌المللی برای استفاده از بازار ایران افزایش یافته است. 

شرکت‌های ژاپنی: می‌خواهیم به بازار ایران بازگردیم/ چینی‌ها کنار می‌روند؟

یکی از ‌کارکنان شرکت مهندسی «تویو» ژاپن می‌گوید: «ایران دارای بزرگترین منابع و ذخایر جهان است و ما خواستار استفاده از فرصت‌های موجود برای اجرای پروژه‌های عمرانی هستیم. ما می‌خواهیم به بازار ایران بازگردیم». او با شور و شوق این موضوع را بیان می‌کرد. این شرکت در زمینه ارائه کودهای گیاهی و امکانات دیگر مرتبط با مسائل کشاورزی با ایران به توافق رسیده است. 

علاوه بر آن شرکت مهندسی «جی اف ای» نیز در زمینه انجام پژوهش پیرامون اجرای پروژه استفاده از زباله برای تولید انرژی نیز قصد همکاری با ایران را دارد. به زودی یکی از واحدهای جی اف ای هولدینگ کار بررسی و ارزیابی تاسیس تاسیساتی بدین منظور در تهران را در دستور کار قرار خواهد داد. این پروژه ارزش ۹۶.۵ میلیون دلاری دارد و هدف از آن تاسیس مرکزی تا سال ۲۰۲۰ میلادی است. این شرکت می‌خواهد به ایران کمک کند تا فاضلاب را به آب صنعتی تبدیل کند. 

این روزنامه در ادامه اشاره می‌کند که شرکت «پداکو» ژاپن نیز در  اواسط سپتامبر با تهران درباره انجام ارزیابی‌ای پیرامون سیتسم مترو به توافق رسید. این شرکت که مقر آن در توکیو است پیش‌بینی کرده که ایران خواستار خرید بیش از ۱.۵۰۰ قطار مترو در یک دهه آینده می‌باشد که این شرکت می تواند بخش عمده آن را فراهم کند. 

نیکی ژاپن می‌افزاید: «شعار محصولات ژاپنی کیفیت، اطمینان و ایمنی است این محصولات در رقابت با رقبای چینی خود می‌توانند برنده باشند و ایران نیز مایل به استفاده از آن‌هاست». 

این روزنامه درباره مخاطرات باقی‌مانده سرمایه‌گذاری در ایران برای سرمایه‌گذاران ژاپنی می‌نویسد: «شرکت‌های ژاپنی با چالش‌های بسیاری در آینده برای سرمایه‌گذاری در ایران مواجه خواهند شد. یکی از بزرگترین مشکلات نقل و انتقالات مالی با تهران است که با دلار میسر نیست. ایالات متحده نیز هنوز تحریم‌‌ها علیه درباره موضوعاتی چون توسعه موشکی و حمایت ایران از تررویسم به زعم آن دولت را حفظ کرده است. در صورتی که توافق هسته‌ای به هم بخورد توکیو می‌تواند از سرمایه‌گذاری بالا در ایران  متضرر شود. «هیسانوری کانو» رییس شرکت مهندسی جی اف ای در این باره می‌گوید: «اگرچه تقاضا در ایران‌ بالاست و فرصت‌های بالقوه زیادی وحود دارند اما ضروری است که ما با احتیاط در ایران سرمایه‌گذاری کنیم چرا که اطمینان کامل نسبت به آینده وجود ندارد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
0
13
ورود کالاهای چینی را به کشور ممنوع کنید.
حق بین
|
Germany
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
0
2
خدا از کام و دهانت ببیند ای انسان شریف که اینگونه نظر داری.... درود بر تو
ناشناس
|
Saudi Arabia
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
1
0
چینی ها برخی محصولاتشان که با مشارکت اروپاست ، قیمت و کیفیت خوب است مثل ام وی ام
به ویژه سی و سه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
برای فروش گذاشتیش؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین