کد خبر: ۴۰۰۶۶۴
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸

تشکیل اتاق‌فکر ایران برای رصد انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا

«مجید زواری» رییس این مرکز مطالعاتی می‌گوید که با بررسی گزارش‌ها و آثار مکتوب توصیه‌ای اندیشکده‌های امریکایی به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری امریکا، ایران می‌تواند دریابد که استراتژی‌های آینده رییس‌جمهوری بعدی امریکا چه خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- کارشناسان ایرانی در امور بین‌المللی در حال جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات و تجزیه و تحلیل کار رقبا و همکاران خود در ایالات متحده هستند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه با انتشار گزارشی اشاره می‌کند که کارشناسان و پژوهشگران مطرح مطالعاتی تحت عنوان اندیشکده روابط بین‌الملل در تهران درصدد برآمده‌اند تا آن‌چه ‌توسط اندیشکده‌های غربی به خصوص اندیشکده‌های وابسته به نهادهای دولتی امریکایی تهیه و متشر می‌شوند را مورد رصد و بررسی قرار دهند و با تجزیه و تحلیل آن‌ها به استراتژی‌ها و تصمیم‌گیری‌های سطوح بالای نخبگان امریکا واقف شوند. 

این خبرگزاری می‌نویسد: «اخیرا کتابی تحت عنوان «گزینه‌های برای امریکا در یک جهان آشفته» توسط موسسه مطالعاتی رند منتشر شده که به زودی ترجمه فارسی آن توسط اندیشکده ایرانی مذکور انتشار می‌یابد. «مجید زواری» رییس این مرکز مطالعاتی می‌گوید که با بررسی گزارش‌ها و آثار مکتوب توصیه‌ای اندیشکده‌های امریکایی به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری امریکا، ایران می‌تواند دریابد که استراتژی‌های آینده رییس‌جمهوری بعدی امریکا چه خواهد بود. 

این خبرگزاری در ادامه می‌افزاید: «از آنجایی که پیشنهادات موسسه‌هایی چون رند با تمرکز بر حوزه امنیت ملی و منافع امریکا هستند می‌توان به پیش‌بینی‌هایی براساس آن‌ها درباره جهت‌گیری آینده سیاست خارحی واشنگتن در قبال دیگر کشورها از جمله ایران پی برد. زواری می‌گوید آن‌چه اندیشکده‌ها منتشر می‌کنند اهمیت دارند چرا که آنان می‌توانند افکار عمومی را شکل دهند». 

این خبرگزاری در ادامه اشاره می‌کند در کتابی که ترجمه شده و به‌زودی منتشر خواهد شد به چالش‌های پیش‌روی رهبری جهانی امریکا برای رییس‌جمهوری بعدی امریکا پرداخته شده است. این کتاب درباره رویکرد امریکا در ‌قبال سه منطقه استراتژیگ اروپا، خاورمیانه و شرق اسیا نوشته است. زواری می‌گوید که این کتاب می‌تواند راهنمایی کاربردی برای سیاست خارجی رییس‌جمهوری بعدی امریکا باشد. این کتاب شامل ده فصل است و یک فصل از  آن به رهبری اقتصادی جهانی از جمله استراتژی‌های توصیه‌ای در رقابت با چین اختصاص دارند و یک فصل کامل آن مربوط به دفاع ملی با طرح مسائلی چون هزینه‌های نظامی و پایگاه‌های نظامی امریکا در خارج از کشور و اهمیت توافق‌نامه‌های منطقه‌ای است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین