کد خبر: ۴۰۰۸۸۰
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹
دونالد ترامپ به کابوسی برای جمهوری‌‌خواهان تبدیل شده است

حمله‌شدید رسانه‌ها و زنان‌آمریکا به ترامپ؛ او چندش‌آور و نفرت‌انگیز است/واکنش ترامپ

علاوه بر انتقادات رسانه‌ها در اردوگاه جمهوری‌خواهان نیز حمایت‌ها از ترامپ در حال کاهش یافتن است. «جان مک کین» از جمهوریخواهان برجسته گفته است که از نامزدی ترامپ در انتخابات پیش‌رو حمایت نخواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- خبر رسوایی کلامی جنسی اخیر در خلال مکالمات ترامپ با مردی دیگری در یک اتوبوس درباره افتخار او به این که پولدار است و این موضوع سبب می‌شود تا زن‌های متاهل نیز خواستار برقراری رابطه با او شوند به مثابه بمبی منفجر شده در جامعه امریکا بوده است که رسانه‌ها به آن پرداخته‌اند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ روزنامه بریتانیایی «گاردین» با انتشار گزارشی به بخشی از واکنش میلیون‌ها زن امریکایی در توئیتر و سایر شبکه‌های اجتماعی به اظهارات کلامی سخیف و زشت ترامپ اشاره کرده و نوشته است: «بسیاری از زنان داستان تجاوزهای جنسی صورت گرفته به خود در سال‌های نوجوانی را پس از اظهارات ترامپ نامزد جمهوریخواهان در توئیتر به اشتراک گذاشته‌اند. این زنان همگی در یک موضوع اشتراک‌نظر داشته‌اند و آن این که حرف‌های ترامپ یک نماد است؛ نماد فرهنگ تجاوز و سلطه‌طلبی مردانه در امور جنسی. یک کاربر می‌نویسد: «این پیرمرد خرفت در اتوبوس درباره اعضای بدن زنان حرف می‌زند و می‌خندد». یک کاربر دیگر نوشته است: «من دو ماه در پادگان ارتش امریکا بودم قبل از روز شکرگزاری مسئولان نظامی به من تجاوز کردند من در آن زمان ۱۹ ساله بودم». 

حمله‌شدید رسانه‌ها و زنان‌آمریکا به ترامپ؛ او چندش‌آور و نفرت‌انگیز است/واکنش ترامپ

این روزنامه در یادداشتی نیز ضمن «تهوع‌آور»‌خواندن حرف‌های ترامپ می‌نویسد: «چقدر او چندش‌آور و نفرت‌انگیز است. این لحظه‌ای تهوع‌آور بود؛ زمانی که او درباره قصدش برای برقراری رابطه جنسی با زنی می‌گفت که عشق و علاقه‌ای میان آنان نبوده است. ترامپ نماد فرهنگ شی‌انگاری زنان است. می‌دانیم در این فرهنگ مردان چیزهای وحشتناکی را علیه ما می‌گویند. در ظاهر شاید به ما احترام بگذراند اما به طور مخفیانه پشت سر ما این حرف‌ها می‌زنند. این جنسیت‌گرایی و رفتار تبعیض‌آمیز جنسی در مردان وجود دارد. آزار جنسی زنان امری طبیعی نیست اما معمول شده است». 

علاوه بر انتقادات رسانه‌ها در اردوگاه جمهوری‌خواهان نیز حمایت‌ها از ترامپ در حال کاهش یافتن است. «جان مک کین» از جمهوریخواهان برجسته گفته است که از نامزدی ترامپ در انتخابات پیش‌رو حمایت نخواهد کرد. او روز شنبه ضمن اشاره به عدم حمایت خود از ترامپ پس از افشای نوار مرتبط با حرف‌های زشت او درباره زنان افزوده است: «حمایت از این نامزد غیر‌ممکن است. سیندی همسرم و من نمی‌خواهیم به او رای دهیم. ما به دموکرات‌ها و هیلاری کلینتون نیز رای نخواهیم داد. ما نام برخی از محافظه‌کاران جمهوریخواه خوب و مناسب را می‌نویسیم که شایستگی ریاست جمهوری را دارند». مک کین گفته است که امریکایی‌ها لیافت فردی بهتر از ترامپ را برای ریاست جمهوری دارند. او گفته است: «مردم اریزونا سزوار بهتر از این‌ها هستند. ترامپ فرصتی برای نشان دادن شجاعت سیاسی داشت که این فرصت را از دست داد او در آزمون شکست خورده است و خیلی دیر شده است». 

با این حال، پس از این بیانیه از سوی مک کین، ترامپ به گونه‌ای عجیب از برج ترامپ در تیویورک خارج شد و در جمع ۱۰۰ نفره‌ای از حامیانش جمع شد و دست تکان داد بدون آن که چیزی بگوید و به سرعت به داخل آسمان‌خراش‌اش رفت. 

علاه بر سیاستمداران، هنرمندانی چون رابرت دنیرو نیز به ترامپ تاخته‌اند. این بازیگر هالیوودی با اننتشار فیلمی کوتاه ترامپ را یک خوک و سگ خوانده است. 

روزنامه «واشگتن پست» نیز که خود رسانه اصلی افشاگر درباره حرف‌های مخفیانه ترامپ بود اشاره می‌کند که این موضوع باعث ایجاد بحران در درون حزب جمهوری‌خواه شده است. این روزنامه می‌نویسد: «حزب جمهوریخواه خود را در یک بحران سیاسی تمام‌عیار می‌بیند؛ آن هم زمانی که تنها یک ماه تا روز انتخابات باقی مانده است. علیرغم عدم حمایت مک‌کین از او، ترامپ گفته که هرگز عقب‌نشینی و کناره‌گیری نخواهد کرد. در این میان کلینتون قصد ندارد هیچ‌گونه مصاحبه‌ای انجام دهد و اظهارنظری در این باره نکرده است». این روزنامه اشاره می‌کند که برخی از کارشناسان امریکایی  باور دارند که پس از رسوایی اخیر، قانونگذاران جمهوریخواه می‌خواهند مایک پنس معاون ترامپ که در مناظره اخیر خود را خوب نشان داد به جای او نامزدی جمهوریخواهان را برعهده گیرد اما به نوشته واشنگتن پست به دلیل زمان کم باقی مانده تا برگزاری انتخابات امریکا این موضوع تقریبا غیرممکن است. 

این روزنامه اشاره می‌کند که مارک کرک و مایک لی از قانونگذاران جمهوریخواه خواسته‌اند که حزب جمهوریخواه به دنبال یافتن نامزدی دیگر به جای ترامپ باشند. کلی ایوت سناتور از نیوهمپشایر نیز گفته است که نمی‌تواند از نامزدی فردی برای ریاست جمهوری دفاع کند که به زنان توهین می‌کند. 

علیرغم انتقادات گسترده مطرح‌شده علیه ترامپ روزنامه «نیویورک‌پست» از تندترین روزنامه‌های دست راستی در سرمقاله خود ۶ راهکار را به ترامپ برای ادامه راه توصیه کرده است. 

این روزنامه می‌نویسد: «کارزار ترامپ تا ده روز آینده راه دشواری را پیش‌رو خواهد داشت. این نوار متعلق به ۱۱ سال پیش و زبان توهین‌آمیز بکار برده شده ترامپ علیه زنان برای او دردسرساز شده است. ترامپ برای خروج از این مخصمه باید چندین کار را انجام دهد:‌ باید از همسر و دخترانش و تمام زنان عذرخواهی کند، باید در تماس‌های تلفنی از رهبران احزاب عذرخواهی کند، ‌باید موضوعات مطرح شده توسط کارزارش و در جریان مناظره‌های انتخاباتی را تغییر دهد. باید بیشتر درباره اقتصاد و اشتغال‌زایی در آمریکا صبت کند تا آن‌که بخواهد مناظره را به عرصه تقلب شخصی با کلینتون تبدیل کند، باید با هیلاری کلینتون در مناظره با احترام برخورد کند. ترامپ باید بداند می‌خواهد رهبر یک کشور بزرگ شود نه یک شوونیست (ملی‌گرای افراطی). نباید وسط حرف‌های هیلاری بپرد. او نباید در مناظره به رسوایی جنسی بیل کلینتون اشاره کند. مردم درباره بیل کلینتون هر آن چه باید بدانند را فهمیده‌اند. او دوبار رییس‌جمهوری بوده و مدت زمان ریاست‌جمهوریی‌اش سالهاست که به پایان رسیده و دیگر در قدرت نخواهد بود. اکنون هیلاری رقیب ترامپ است. اگر ترامپ در مناظره پیش‌رو بد عمل کند کارش تمام است. این قماری برای زندگی اوست. در صورت شکست او حزب جمهوریخواه از حمایت از او دست خواهد کشید.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
1
27
... مثل احمدی نژاد.؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
0
27
تفکر پوپولیستی یعنی همین. ما هم 8 سال تجربه کردیم.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
1
7
ترامپ و کلینتون تعادل روانی ندارند و جهان را ناامن تر خواهند کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
0
7
خیلی از ایرانیها قبل و بعد از انتخابات نسبت به احمدی نژاد همین نظر منفی رو داشتند اینکه او مردی روان پریش و نامناسبه اما برخلاف مردم امریکا جرات اظهار نظر نداشتند و اونهایی هم که حرف زدند رفتند
امیرحسین
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
0
8
14 قرن پیش حضرت علی فرمود کلام مادامی که در دهان است اسیر آدمی است اما به محض آنکه از دهان خارج شد این آدمی است که اسیر کلامش است..
دونالد ترامپ اسیر کلام مشمئز کننده اش شد و از عرش به چاه سقوط کرد ولی خوشا به حال مردم آمریکا که از این سقوط گزندی ندیدند.مردم ایران ولی هشت سال اسیر صحبتهای رییس جمهوری بودند که بعد از هر اظهار نظرش فشار اقتصادی بر مردم بیشتر میشد.....
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
2
8
خیلی خوشحالم با این وضعیت ترامپ شانسی برای موفقیت نداره
دور دوم ریاست جمهوری روحانی با تقارن به قدرت رسیدن دموکراتها در آمریکا انشالله با اتفاقات مبارک و خوشایندی برای ملت ایران همراه میشه
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
0
8
. ...توهین به زنان در مناظره ایران هم اتفاق افتاد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین