آفتابنیوز : یک استاد حوزه و دانشگاه با توهینآمیز دانستن اظهارات یک مداح مشهور که شب گذشته از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد، واکنش نشان داد و گفت: شب گذشته یک مداح با توهین و جسارت به ساحت اهل بیت عصمت و طهارات (ع) گفت «امام حسین (ع) هم فحش میداد».
به گزارش آفتابنیوز، آیتالله سیدعباس حسینی قائممقامی در شب هشتم عزاداری سید و سالار شهیدان به تبیین معارف آن حضرت تحت عنوان «از اسلام نبوی تا اسلام اموی، ملاکها و معیارها» پرداخت و نسبت به اظهارات یک مداح که آنرا توهینآمیز توصیف کرد، واکنش شدیدی نشان داد.
رئیس هیأت مؤسس اتحادیه اروپایی علمای شیعه گفت: شب گذشته قطعه فیلمی از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد که باید به آن گریست. حالم از دیدن این فیلم بد شد. در این فیلم ساحت اهل بیت توسط یک مداح که بیش از 40 سال است میشناسمش مورد جسارت قرار گرفت. این بنده خدا فردی متدین و سرشناس و خالص است و خیلی از حرفهایی که به وی نسبت میدهند به او نمیچسبد اما به مفهوم واقعی کلمه، بیسواد است.
رئیس انستیتو اروپایی الهیات صلح ادامه داد: در این فیلم مصاحبهگر به وی میگوید گاهی شما در جلسات خود انتقاد میکنید، که وی پاسخ میدهد بله، بعد از او میپرسد شما در جلسات خود فحش هم میدهید؟ این مداح بیسواد جواب میدهد بله خود امام حسین (ع) هم فحش میداد.
بنیانگذار مجلس اعلای شیعیان آلمان گفت: باید همه انا لله و انا الیه راجعون بگویند. این سخن در ایام ماتم و سوگواری اباعبدالله بیان شد آیا مراجع و مدعیان دینداری این فیلم را ندیدند؟ چرا هیچ واکنشی از خود نشان ندادند؟ آیا حاج اکبر ناظم و حاج مرشد و آقای شجاعی اینگونه بودند؟ به کجا میرویم؟ چرا از هیچجا صدایی بلند نشد؟
قائممقامی ادامه داد: آیا اباعبدالله ناسزا میگفت و فحش میداد و حُر فرمانده لشکر یزید ناسزا نمیگفت؟ این تناقض چطور قابل توجیه است؟ حر چون در برابر امام ادب کرد اهل نجات شد و ارتقاء پیدا کرد؛ آن وقت امام حسین(ع) ناسزا میگفت؟ تصور این حرف هم سخت و شرمآور است. اگر بنده و امثال بنده نسبت به این توهین واکنش نشان ندهیم و اعتراض نکنیم، لباسمان را باید آتش زد و امام زمان (عج) این کار را میکنند و با هیچ فردی مدعی هم شوخی ندارند.
رئیس انستیتو الهیات صلح آلمان ضمن ابراز تأسف از چنین اظهاراتی گفت: وقتی یک عمر معیارها شناخته نشود اینچنین به ساحت معصوم (ع) جسارت میشود.
وی با طرح این پرسش که جوانانی که سخن این مداح را میشنوند چه احساسی پیدا میکنند؟ گفت: معتقدم اینها دو دسته میشوند؛ یک دسته جوانانی که در حالی که عمل دینی دارند، مسخ شدهاند و گروه دوم میگویند ما اصلا دین نمیخواهیم. به والله به تالله به امام زمان (ع) به جده اطهرم سوگند بنده خودم به چشمم چنین جوانانی را میبینم در حالی به خود خدا قسم این جوانان از دین فراری نیستند بلکه به به دلیل توهمی که امثال بنده در ذهنشان میسازیم، از دینگریزان شدهاند.
رئیس سابق مرکز اسلامی هامبورگ ادامه داد: اخیرا به جوان تحصیلکردهای گفتم نور ایمان در نهان جان تو نهفته است. اگر من هم جای تو بودم شاید هزار بار بیشتر از فراری میشدم اما فرق من با تو این است که من چند نفر آدم دیدهام.
آیتالله حسینی قائممقامی در حالی که از شدت ناراحتی میگریست، گفت: خدایا اگر من سیدعباس حسینی قائم مقامی چیزی به دین تو نمیافزایم، در این شب عزیز یک لحظه به من فرصت نده.
این استاد حوزه و دانشگاه با گرامیداشت یاد رئیس سابق مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: خدا آقای مهدویکنی را رحمت کند. ایشان شاگرد مرحوم برهان بود. مرحوم برهان وقتی فردی به لباس روحانیت ملبس میشد میگفت خدا از شر این لباس حفظت کند. بلکه به تن کردن این لباس مسئولیت سنگینی دارد. باید دائم الاضطرار بود همانطور که حضرات معصومین اینگونه بودند. باید از خدا خواست تدبیر امر ما را خودش انجام دهد و ما را به حال خود رها نکند. ما به خیر و شر خود آگاه نیستیم. باید مضطرانه به امام حسین(ع) متوسل شویم. این شبها متمم شبهای قدر است. کاستیهایمان را باید با شب قدر حسین (ع) جبران کنیم.
وی در بخش دیگری از صحبتهایش اظهار کرد: معیارها در هر حوزهای دائما باید مورد شناسایی و احصاء قرار بگیرد. مهم این است که معیارِ معیار مشخص شود. در این صورت میتوان تفاوت بین اطلاعات معیار و غیر معیار و ادعا را تشخیص داد. این معیارها بخشی از هندسه معرفتی هرم وجود شناختی است. علمورزی و علم بسیط و مرکب با مبحث معیارها ارتباط دارند و یکدیگر را تکمیل میکنند.
رییس سابق مرکز اسلامی هامبورگ ادامه داد: خصوصیت گزارههای معیار، ناظر و داور بودن آنهاست. این گزارهها بر گزارههای بسیط ناظر هستند. اگر در مجموعهای با بیش از یک عضو روبرو باشیم حتما در این مجموعه گزاره معیار وجود دارد که ناظر و فرادست است. اگر بخواهیم این مجموعه را در قالب شکل هندسی نشان دهیم شکلی هرمی خواهد داشت که گزاره معیار، ناظر و فرادست در راس این هرم قرار میگیرد.
حسینی قائممقامی با بیان اینکه با حذف گزاره معیار چه اتفاقی میافتد؟ اظهار کرد: دو حالت به وجود میآید یا اصلا مجموعه شکل نمیگیرد. انبوهی آیات و هزاران روایت و حدیث داریم که اجزاء معرفت دینی را تشکیل میدهد. در چنین مجموعهای اگر گزاره معیار وجود نداشته باشد مواجهه، مواجهه خطی میشود و به تدریج تناقضها و مشکلات خودنمایی میکند.
این استاد حوزه و دانشگاه افزود: در هر مجموعهای همه اجزا با یکدیگر پیوستگی و همپوشانی دارند اما در جمع و با هم بودن، اینچنین نیست به همین دلیل به تدریج اختلافات بین اجزاء این جمع خودش را نشان میدهد و مجبور میشویم با تولید منطق درونی شکاف بین اجزاء را پر کنیم حال آنکه در مجموعه بهم پیوسته منطق بیرونی وجود دارد و منطق درونی در انسجام با منطق بیرونی است.
رئیس انستیتو الهیات صلح آلمان ادامه داد: در ترکیه همه سکولارها و گروهای مختلف دینی و سیاسی روزهای جمعه با حضور در نماز جمعه شهر را یکپارچه نمازخانه میکنند اما در غیر جمعه شهر یکپارچه رنگ اروپایی دارد. عجیب است، سکولار و مذهبی در ترکیه حول یک مسأله وحدت میکنند. مثلا آتاتورک دیگر عامل وحدتبخش سکولارها و مذهبیهای این کشور است.
وی متذکر شد: یکی از نشانههای دین حقیقی وحدتآفرینی آن دین است و اختلافافکنی یکی از پدیدههای بدون منشاء دینی است به همین دلیل مجبور میشویم با ابزارهای امنیتی، انسجام را به جامعه تزریق کنیم یعنی با تحمیل عامل بیرونی، منطق درونی بر منطق بیرونی و بین الاذهانی تحمیل میشود و البته به صورت مصنوعی نتایجی دارد در حالی که در مجموعه انسجام واقعی از درون ایجاد میشود. در چنین وضعیتی عوامل پرسشگر متهم به تکفیر و بیدینی و بیایمانی میشوند.
رییس سابق مرکز اسلامی هامبورگ ادامه داد: البته یک اتفاق دیگری هم میافتد و آن تبدیل نشانهها به سمبل و نماد است. خصوصیت نماد، رمزآلودی است و خصوصیت نشانه، شفافیت است. با چنین برهان و استدلالی خوابنمایی و مصلحتاندیشی و ارجاع به آینده و متهم کردن مردم به نفهمی توسط مدعیان دینداری در جامعه شیوع پیدا میکند.
منبع: ایسنا
مهم اینه که مداحان (باصطلاح) از هر گونه بازخواست و سوالی مبرا بوده و اختیار تام دارند
هر وقتم صلاح بدونن هر کاری میکنن حتی توهین به رئیس جمهور و ..
3- در متون و منابع غني اسلامي و روايات پيشوايان دين عليهم السلام صحبت رکيک ٬فحش دادن و عدم عفت کلام ٬بسيار مذمت شده و نهي گرديده است.در روايتي آمده که:
ـ الامام الصادق( عليه السلام ): « اِحفَظ لِسانَك عَن خَبيثِ الكلامِ ». « زبان خود را از بيان كلمات زشت و ركيك محافظت كن ».
ـ الامام علي( عليه السلام ): « الفُحشُ وَ التَّفَحُّشُ لَيسا مِن الإسلامِ ». « دشنام دادن و بد دهني ( يا دشنام شنيدن ) از اسلام بدورند ».
ـ الامام باقر( عليه السلام ): « اِنَّ اللهَ يبغِضُ الفاحِشَ المُتَفَحُّشَ ». « خداوند شخص ناسزاگوي بد دهن ( يا دشنام شنو ) را دشمن دارد ».
ـ رسول الله( صلي الله عليه و آله ): « اياكُم وَ الفُحشَ ؛ فَاِنَّ اللهَ عَزَّوَجَلَّ لايحِبُّ الفاحِشَ المُتَفَحِّشَ ».4
پيامبر خدا( صلي الله عليه و آله ): « از دشنامگويي بپرهيزيد، زيرا خداي عزوجلّ ناسزاگوي بد دهن را دوست ندارد ».
ـ رسول الله(صلي الله عليه و آله ): « ما كَانَ الفُحشُ في شيءٍ قَطُّ اِلّا شانَهُ، وَ لا كانَ الحَياءُ في شيءٍ قَطُّ الّا زانَهُ ». « زشت گويي ( و زشت كرداري ) هرگز در چيزي نبود مگر اينكه آن را عيبناك گردانيد و شرم و حيا هرگز در چيزي نبود مگر اينكه آن را آراست ».
ـ الامام علي( عليه السلام ): « اَسفَهُ السُّفَهاءِ المُتَبجِّحُ بِفُحشِ الكَلامِ ». « نابخردترين نابخردان، كسي است كه به دشنامگويي افتخار كند ».
ـ الامام علي( عليه السلام ): « مَن افحَشَ شفا حُسّادَهُ ». « كسي كه دشنام دهد دل حسودانش را خنك گرداند ».
ـ الامام صادق( عليه السلام ): « مَن خافَ النّاسُ لِسانَهُ فهُوَ في النّارِ ». « هركس كه مردم از زبانش بترسند او در آتش است ».
حضرت آيت الله آقاسيد عباس حسینی خيلي از آقايان از تخريب دين و ايجاد خرافه بدست اين
بي سواد ها نان هامي خورند في المثل فيلم تاريخي حضرت يوسف (ع)را بادقت ملاحظه فرمائيد .انشاءالله وجود نازنين حضرت بقيه الله دين و دنيا و همچنين آخرت مارا از اين بي سوادها حفظ نمايد آمين
این مداحا در سایه سار جهل و خرافه مشهور شده اند
.
امام صادق ع میفرماییند
کمال انسانهای پست فحاشی وبد زبانی انان است
اهل بیت ع که سرچشمه اخلاق وادب پاکی هستند چطور ما پستیم که عمل سرشار از پستیمان را با تهمت زدن به امام حسین ع عمل سرشار از نادانیمان اینگونه تفسیر کنیم
کارشون رو تایید نمی کنید که بعضی شون با تحریف کربلا دارن پول درمیارن
دیگه یک بی سواد جرات توهین به امام حسین رو نداشته باشه و جالبه که این افراد هرچی میخوان میگن و همه رو هم مرتد اعلام میکنند ...
در شرع مقدس اسلام نسبت زنا زادگی بدون سند هشتاد ضربه شلاق دارد.
یکی اومده گفته اون کلمه اونجا به معنای زنازاده نیست. خب قبول، شما معنی کنید. اتفاقا معنی هم کرده و گفته یعنی اینکه « تو از خانوادهای پست هستی».
به نظر شما الان دیگه از فحش بودن در اومده؟
میتونم قسم بخورم اگه یکی از سران اصلاحات این حرف رو زده بود همه کفن پوش میومدن بیرون که وا اسلاما
قربوت اقا برم که خوب به همه ما حالی کرد کسی دردش امام حسین نیست .بخاطر جنجالی که واسه فوتبال راه انداخته بودن میگم .
رسانه های اصولگرا انشاا...که فردای قیامت منصور ارضی شفاعتتون کنه حیف اسم حاجی که اول اسم این شخص بگذاری
نمونست
اینطور روضه خوندن و نقد رو همه بلدن
البته شما جهت تخریب این مداح بر کسی پوشیده نیست. و مشخص است اهدافتون چیه.
امیدوارم شجاعت تایید مطلب رو داشته باشید
یکیشون بود عصر پنجشنبه توی حرم شاهچراغ نوحه میخوند؛ شب همون روز داشت توی یه روستایی نزدیک شیراز ....
کجاش مشهوره شاید بین فحاش ها مشهور باشه!!!