کد خبر: ۴۰۱۲۰۴
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳

شاخص کل بورس تهران صعودی شد

معامله‌گران بورس تهران امروز شاهد تقویت مناسب حجم و ارزش معاملات سهام همزمان با پیشرو شدن گروه پالایشی‌ها و معدنی‌ها در کنار تقویت تقاضا در گروه خودرویی‌ها بود، بازاری که به نظر می‌رسد خود را برای روزهای بزرگی آماده می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز : شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه 19 مهرماه 95 با افزایش 219 واحدی به رقم 77 هزار و 655 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن اما با 77 واحد افزایش عدد 15 هزار و 135 واحد را به نمایش گذاشت.

به گزارش فارس، امروز شاخص سهام آزاد شناور همچنین با رشد 360 واحدی روی رقم 86 هزار و 589 واحد ایستاد. شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 199 واحدی به رقم 54 هزار و 418 واحد رسید که شاخص بازار دوم با 207 واحد کاهش به رقم 169 هزار و 359 واحد دست یافت.

امروز شاخص کل فرابورس نیز «آی‌فکس» نیز با رشد 5 واحدی عدد 823 واحد را تجربه کرد. براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت گروه سایپا با 37 واحد، فولاد خوزستان با 29 واحد و معدنی و صنعتی گل‌گهر با 21 واحد افزایش، بالاترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام، در نماد معاملاتی 3 شرکت پتروشیمی جم با 15 واحد، سرمایه‌گذاری غدیر با 12 واحد و شرکت ارتباطات سیار ایران با 5 واحد کاهش، بالاترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 337 میلیارد تومان بالغ شد که در بازار نقدی بورس این رقم از 231 میلیارد تومان اندکی فراتر رفت.

بر این اساس امروز یک میلیارد و 118 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 699 هزار و 869 نوبت داد و ستد شد.

طی معاملات امروز، نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی گلستان، سرمایه‌گذاری خوارزمی، حق تقدم خرید سهام حمل و نقل توکا، صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود، اوراق مشارکت میدکو، حق تقدم خرید سهام باغ‌میشه، سیمان کردستان از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در عین حال پذیره نویسی برای 10 میلیون برگه اوراق مرابحه گندم از سوی شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران به قیمت اسمی هر ورقه 100 هزار تومان (به ارزش کل ۱۰۰۰ میلیارد تومان) در بازار فرابورس پذیره‌نویسی و تا ساعت 13:30 دقیقه امروز تمدید شد.

به گزارش فارس، امروز در نماد سرمایه‌گذاری سپه کمتر از 54 میلیون سهم به ارزش بیش از 7.5 میلیارد تومان کد به کد شد. در سماریه‌گذار یتوکا فولاد اما 49 میلیون سهم به ارزش کمتر از 8 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال داده شد. 31 میلیون سهم صنعتی و معدنی چادرملو نیز به ارزش بیش از 5 میلیارد تومان کد به کد شد.

امروز معاملات کد ه کد در پالایشگاه نفت اصفهان نیز به جابجایی 30 میلیون سهمی این شرکت به ارزش بیش از 7.5 میلیارد تومان منتهی شد. کمتر از 30 میلیون سهم صنعتی و دریایی ایران اما به ارزش بیش از 7.5 میلیارد تومان امروز کد به کد شد. 25 میلیون سهم ایران خودرو نیز به ارزش بیش از 8.5 میلیارد تومان کد به کد شد. در ایران تراسفو نیز کمتر از 14 میلیون سهم به ارزش کمتر از 30 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده با هدف تجمیع سهام در کدهای درون گروهی انتقال داده شد.

همچون روزهای قبل معاملات کد به کد در گسترش صنایع انرژی آذراب به جابجایی 8 میلیون سهم این شرکت به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان منتهی شد.

7 میلیون سهم پالایش نفت تهران اما به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان کد به کد شد. اندکی بیش از 5 میلیون سهم گروه صنایع و کاغذ پارس نیز به ارزش کمتر از 1.5 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده منتقل شد و در نهایت 3 میلیون سهم نفت پاسارگاد به ارزش کمتر از 3 میلیارد تومان امروز از سوی سهامدار عمده کد به کد شد.

براساس این گزارش، بازار سهام در حالی به تعطیلات رسمی پیش رو می‌رود که طی این هفته با وجود کم رمقی معاملات اما توانست عملکردی امیدبخش را برای معامله‌گران رقم زند. عملکردی که نشان می‌دهد در صورت اجماع حقوقی‌ها برای حفاظت از خریداران سهام و حمایت از صف‌هایی خرید کم و بیش در گروه‌های پیشروی بازار می‌تواند جریانی رو به مثبت و مستمر را برای چشم‌انداز بازار سهام در نیمه دوم امسال رقم زند.

به گزارش فارس، انتشار گزارش‌های عملکردی تابستانی برخی گروه‌های جلودار از جمله معدنی‌ها و فلزات اساسی و تعدیل‌های مثبت سود در این گروه‌ها در کنار تقویت تقاضای سهام در گروه خودرویی‌ها باعث شده تا بازار سهام سرخوش از بازدهی‌های 6 ماهه به افق پیش روی بازار با امید بیشتری بنگرد.

بازاری که این روزها نیم نگاهی نیز به وضعیت انتخابات امریکا و در عین حال گرم‌شدن تدریجی فضای انتخابات ریاست جمهوری در ایران پس از آذرماه امسال می‌نگرد.

براساس این گزارش، امروز در گروه خودرویی‌ها با وجود سنگینی عرضه سهام از سوی معامله‌گران اغلب حقیقی اما تقاضای سهام باعث شد تا لیدرهای این گروه معاملاتی متعادل را در دامنه نوسان مثبت قیمتی به نظاره بنشینند.

این در حالی است که گروه قطعه‌سازی‌ها و در راس آنها چرخشگر همچنان برای معامله گران کوتاه مدت نگر خودنمایی می‌کند.

امروز «شبریز» نیز با معامله نزدیک به 22 میلیون سهم به ارزش کمتر از 12 میلیارد تومان در حالی توانست با صف خرید 4 میلیون سهمی به کار خود پایان دهد که یکه‌تاز این گروه در روز متعادل شدن معاملات این گروه بود. در گروه معدنی‌ها نیز انتظار برای انتشار گزارش‌های عملکردی مناسب در گروه سرب و روی باعث شده تا تقاضای حقیقی ها و حقوقی‌ها بر عرضه سهام سنگینی کند.

در این گروه پیش‌خور شدن تعدیل مثبت سود در میان سنگ‌آهنی‌ها چندان مورد اقبال خریداران سهام قرار نگرفت.

سیمانی‌ها اما در حالی خود را برای افزایش قیمت احتمالی آماده می‌کنند که همچنان مشکل مازاد عرضه محصول بر وضعیت سودآوری این شرکت‌ها سنگینی می‌کند.

به گزارش فارس، آنچه که در بازار سهام به وضوح دیده می‌شود، همچنان علاقه برای نوسان‌گیری‌های 10 درصدی در کنار تکاپو برای جذب انواع اوراق بدهی برای صندوق‌ها است.

این در حالی است که با توجه به فرا رسیدن موعد سررسید انواع اوراق مشارکت و بدهی و انتظار برای به جریان افتادن نقدینگی پارک شده در بازار سهام باعث شده است که تحلیل‌ها بر سر تقویت حجم و ارزش بازار در پاییز امسال نسبت به تابستان افزایش دهد. البته این موضوع ارتباط مستقیم با نحوه عملکرد حقوقی‌ها به منظور حمایت از تقاضاهای نه چندان پایدار در گروه‌های پیشرو و بزرگ بازار دارد.

 امروز بازار سهام بازاری متعادل و به نسبت به حجم و ارزش مناسبی همراه بود که گروه فلزات اساسی و مدعنی‌ها در کنار اقبال خریداران برای جمع آوری سهام در گروه خودرویی‌ها اصلی‌ترین عامل برای سبزپوش شدن نماگرهای منتخب آن بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین