کد خبر: ۴۰۱۲۶۱
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۹

تحلیل رسانه کره‌ای از بازی ایران - کره/ال کلاسیکوی انتقامی آسیا در راه است+تصاویر

شاگردان اشتیلیکه قصد دارند تا طلسم 42 ساله نبردن در تهران را شکسته و با امتیازات کامل از الکلاسیکوی آسیا به سئول بازگردند.
آفتاب‌‌نیوز :
دو تیم ایران و کره جنوبی در حالی در روز سه شنبه در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم خواهند رفت که چشم بادامی ها می خواهند شرایط را برای نهمین حضور متوالی در جام جهانی فراهم کنند. هر دو تیم تا به حال از سه هفته ابتدایی هفت امتیاز کسب کرده اند و بالاتر از رقیبانی چون ازبکستان، چین، سوریه و قطر به رتبه های بالایی جدول تکیه زده اند که ایران با تفاضل گل بهتر، صدرنشین فعلی گروه محسوب می شود.
 
اگرچه کره جنوبی با پیروزی برابر ایران می تواند به تنهایی صدرنشین گروه باشد، اما تاریخ موید آن است که احتمال پیروزی ایران در دیدار فردا بیشتر از حریف خود است. شاگردان کی روش، تنها تیمی هستند که هم در رده بندی فیفا و هم در مصاف های رو در رو، شرایط بهتری نسبت به کره دارند. 
 
به گزارش ورزش‌سه، ایران در رتبه 37 رده بندی فیفا و صدر آسیا قرار گرفته و شاگردان اشتیلیکه رتبه 48 را به خود اختصاص داده اند؛ همچنین در دیدارهای مستقیم، ایران با 12 پیروزی، 7 تساوی و 9 شکست، آمار بهتری را از آن خود کرده است. کره جنوبی از سال 1974، هرگز در خاک حریف موفق به پیروزی نشده است و حاصل 6 دیدار طی این 42 سال، 2 تساوی و 4 شکست برای آنها بوده است.
 
شرایط در سالهای اخیر نیز بر وفق مراد کره ای ها نبوده است و آخرین سفر این تیم به تهران با هدایت اشتیلیکه، با شکست 0-1 با گل دقیقه 82 سرادر آزمون رقم خورده است. با قبول 2 شکست در رقابت های مقدماتی 2014، این تیم برای کسب یک پیروزی و گرفتن انتقام نتایج ضعیف سالهای اخیر، عازم پایتخت ایران شده است. علیرغم صحبت های اشتیلیکه مبنی بر متفاوت بودن شرایط این مسابقه، باید اذعان داشت که شرایط آب و هوایی تهران و حضور تماشاگران زیاد ایرانی در ورزشگاه، تهدیدی جدی برای کره جنوبی به شمار می آید.
 
اولین هدف کره در تهران، باید شکستن رکورد گل نزدن از سال 2009 در این شهر باشد. آخرین بار پارک جی سونگ در ماه فوریه سال 2009 روی ریباند یک ضربه آزاد، موفق به باز کردن دروازه ایران شد و از آن تاریخ به بعد، دروازه ایران در خانه بسته ماند. تا به حال و در طول تاریخ، چشم بادامی ها مجموعا 3 بار موفق به گشودن دروازه ایران در خانه حریف شده اند که به جز پارک در سال 2009، لی یونگ مو نیز در سال 1977 موفق شد در برابر ایران در تهران دبل کند.
 
 تحلیل رسانه کره‌ای از بازی ایران - کره/ال کلاسیکوی انتقامی آسیا در راه است+تصاویر
 
بدون شک بزرگ ترین امید کره برای هجوم به دروازه ایران، سون هیونگ مین، ستاره این روزهای تاتنهام و بهترین بازیکن ماه گذشته لیگ برتر است. سون هیونگ مین در برابر قطر نیز گل پیروزی بخش تیمش را به ثمر رساند و فرم آماده خود در تاتنهام را در عرصه ملی نیز حفظ کرده است؛ البته به جز سون، جی دونگ وون، فوروارد آماده آگزبورگ و کیم شین ووک، مهاجم 196 سانتیمتری چونبوک موتورز نیز می توانند از امیدهای اشتیلیکه برای گشودن دروازه حریف لقب بگیرند.
 
کی سونگ یونگ، هافبک سوانسی و کاپیتان کره که در دیدار برابر قطر نمایش درخشانی داشت و با زدن یک گل و دادن یک پاس گل، نقش پررنگی در پیروزی کره ایفا کرد، تا به حال 3 بار در برابر ایران به میدان رفته است و در کنار لی چونگ یانگ از کریستال پالاس، رهبری خط میانی را بر عهده خواهد داشت.
 
 تحلیل رسانه کره‌ای از بازی ایران - کره/ال کلاسیکوی انتقامی آسیا در راه است+تصاویر
 
بدون شک آرایش خط دفاعی، بزرگ ترین دغدغه سرمربی آلمانی کره برای رویارویی با ایران خواهد بود. با توجه به محرومیت هونگ ژونگ هو، مدافع وسط این تیم که به علت دریافت کارت قرمز برابر قطر، دیدار بعدی تیمش را از دست داد، اشتیلیکه مجبور به تغییر آرایش خط دفاعی تیمش خواهد بود. تایی هوی 35 ساله و با تجربه، احتمالا جانشین مدافع محروم کره خواهد شد و در کنار جان هیونگ سو، زوج مدافعان میانی کره را تشکیل خواهد داد. این دو بازیکن در دیدار دو سال قبل کره در تهران نیز در همین پست به میدان رفته بودند.
 
اما در آن سو ایران، با پیروزی ارزشمند برابر ازبکستان در تاشکند به این مسابقه پا می گذارد. این تیم با رهبری سرمربی سابق رئال مادرید و دستیار سرالکس فرگوسن، از مارچ 2015 و باخت برابر سوئد، شکستی را متحمل نشده است و از لیست 23 نفره ایران، 12 بازیکن در دیدار دوستانه سال 2014 حضور داشتند که مهم ترین آنها، سردار آزمون زننده تنها گل آن دیدار است.
 
 تحلیل رسانه کره‌ای از بازی ایران - کره/ال کلاسیکوی انتقامی آسیا در راه است+تصاویر 
 
ایران علاوه بر آزمون، بازیکنان بزرگ دیگری مثل مسعود شجاعی، کریم انصاری فرد و رضا قوچان نژد را در خط حمله خود می بیند که حضور این بازیکنان، آنها را تبدیل به تیم زهرداری کرده است. شجاعی که در حال حاضر در لیگ یونان مشغول بازی کردن است، 2 بار سابقه باز کردن دروازه کره را دارد و قوچان نژاد، که در تیم هیرینفین هلند عضویت دارد، زننده تک گل پیروزی بخش ایران در جدال اولسان در دیدار برگشت مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 بود.
 
 تحلیل رسانه کره‌ای از بازی ایران - کره/ال کلاسیکوی انتقامی آسیا در راه است+تصاویر 
همچنین کارلوس کی روش با بازگشت علیرضا جهانبخش و اشکان دژاگه از بند مصدومیت، برای چیدمان ترکیب در جناحین انتخاب های زیادی دارد و آندرانیک تیموریان، که از سال 2006 سابقه حضور برابر کره را در کارنامه خود می بیند، فرمانده مقتدری برای خط میانی این تیم است. نقطه قوت ایران را باید خط دفاعی این تیم دانست (که با رهبری سید جلال حسینی که بیشترین بازیکن این تیم است و سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی را دارد)، تا به حال گلی دریافت نکرده است و آنها را به تنها تیم مسابقات مقدماتی جام جهانی تبدیل کرده که در هر 3 بازی، دروازه خود را بسته نگه داشته اند؛ در نتیجه شاگردان اشتیلیکه کار بسیار دشواری برای گذشتن از سد محکم دفاعی ایران در خانه حریف خواهند داشت.

تحلیل رسانه کره‌ای از بازی ایران - کره/ال کلاسیکوی انتقامی آسیا در راه است+تصاویر
 تحلیل رسانه کره‌ای از بازی ایران - کره/ال کلاسیکوی انتقامی آسیا در راه است+تصاویر
منبع: yonhapnews.co.kr
مترجم: آریا فاطمی مقدم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین