کد خبر: ۴۰۱۴۱۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵
محبوبیت حزبی نژادپرست در فرانسه در میان جوانان

‌گردان‌های جوانان حامی «مارین‌لوپن» در فرانسه به جنگ مهاجران می‌روند

این نشریه در ادامه اشاره می‌کند که ۱۸ تا ۲۴ ساله‌هایی که به سمت جبهه ملی فرانسه جذب شده‌اند فکر می‌کنند که مارین لوپن با تمرکز به سه محور امنیت، مهاجرت و اشتغال به خصوص درباره گزینه سوم می‌تواند فرصت‌های شعلی بیش‌تری را برای جوانان ایجاد کند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- نشریه «فارین پالسی» با انتشار گزارشی اشاره می‌کند که علیرغم آن‌که در کشورهای اروپایی اکثر رای‌دهندگان طبقه متوسط سالمند دچار از خودبیگانگی شده‌اند و به نامزدهای احزاب راست افراطی رای می‌دهند و خواستار انهدام نظام‌های سیاسی و اقتصادی در کلیت خود هستند در فرانسه این موضوع برعکس است و این جوانان هستند که در سطح گسترده‌ای جذب حزب موسوم به «جبهه ملی» فرانسه به رهبری «مارین لوپن» می‌شوند؛ حزبی که هدف اصلی‌اش را مقابله با سیل ورود پناهجویان به حاک فرانسه اعلام کرده است و سال‌ها مخالف مهاجران بوده است. این حزب در دهه‌های گذشته به عنوان هوادار نازی‌ها و مخالف یهودیان شناخته می‌شد اما در سال‌های اخیر تمرکز اصلی خود را ‌بر روی مقابله با اقلیتی دیگر، این‌بار نه یهودیان که مسلمانان مهاجر قرار داده است. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ فارین پالسی در ادامه می‌نویسد: «در فرژو شهری آرام در جنوب فرانسه که ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد شهرداری آن شهر تحت کنترل جبهه ملی فرانسه است. حزب جبهه ملی فرانسه اخیرا همایشی را در آنحا برگزار کرده بود. طرفداران حزب پرچم سه رنگ سفید، آبی و قرمز فرانسه را تکان می‌دادند و کلاه‌هایی با شعار «افتخار به فرانسوی‌بودن» بر سر داشتند. اکثر اعضای آن را میانسالان تشکیل می‌داند که بازتابی از میانگین سنی اعضای آن بود. با این حال، مارین لوپن توسط گروهی کر متشکل از دختران جوان که سرود ملی فرانسه را می‌خواندند به روی صحنه آمد. صدها تن از جوانان در دفاتر محلی آن حزب از سال ۲۰۱۱ میلادی مشغول به فعالیت هستند و به عنوان نامزدهای انتخاباتی مغرفی شده‌اند. شناخته‌شده‌ترین آن‌ها خواهرزاده مارین لوپن، ماریون مارشال لوپن ۲۶ ساله است که جوان‌ترین نماینده مجلس فرانسه محسوب می‌شود. پس از او «دیوید راشلین» سناتور و شهردار فرژو می‌باشد که تنها ۲۸ سال سن دارد و رییس ستاد انتخابات ریاست جمهوری لوپن است. در این همایش پسران جوانی نیز فعالانه حضور دارند. آنان نگران چند‌فرهنگی و ورود مسلمانان به فرانسه هستند. آنان می‌گویند که می‌خواهند جامعه فرانسه سکولار باقی بماند. آنان شعار فرگزیت یا خروج فرانسه از اتحادیه اروپا را سر می‌دهند. می‌گویند دولتی می‌خواهند که نیازهای شهروندان فرانسوی را تامین کند و اولویت را به شهروندان فرانسه دهد نه مهاجران و از گفتن این خواسته نیز ابایی ندارند». 

‌گردان‌های جوانان حامی «مارین‌لوپن» در فرانسه به جنگ مهاجران می‌روند

این نشریه می‌افزاید: «اگرچه لوپن بعید است که برنده انتخابات ریاست جمهوری سال آینده باشد اما بعید نیست که بتواند بر محبوبیت خود به مدد ارتشی از حامیان جوانش بیافزاید». 

فارین پالسی اشاره می‌کند که زده‌شدن از سیاست در سال‌های اخیر در میان جوانان دیده می‌شود چرا که آنان هیج‌گزینه سیاسی‌ای را کارآمد و دارای راه‌حل مناسب نمی‌بینند. این نشریه اشاره می‌کند که ۶۵ درصد از جوانان در انتخابات محلی قبلی رای ندادند. در این میان جمعیت جوان ۱۸ تا ۲۴ ساله بیش‌ترین افرادی بوده‌اند که رای نداده‌اند. همین میزان اکنون از مارین لوپن حمایت می‌کنند. نظرسنجی منطقه‌ای دسامبر گذشته نشان داد که ۳۵ درصد از آنان، از او و حزبش حمایت می‌کنند. این در حالیست که در آن نظرسنجی مشخص شد که دست‌راستی‌ها و سوسیالیست‌ها تنها ۲۱ درصد از حمایت رای‌دهندگان جوان را با خود دارند». 

این نشریه اشاره می‌کند شاید کمی عجیب بنظر می‌رسد که یک جنبش پوپولیستی ضد‌اتحادیه اروپا و خواستار توقف پذیرش مهاجران، از حمایت جوانان زیادی در فرانسه برخوردار شده است این در حالیست که در بریتانیا اکثر جوانان برخلاف حزب افراطی ملی‌گرای استقلال خواستار باقی ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا بودند. 

این نشریه در بیان علت وضعیت متفاوت گرایش سیاسی اخیر جوانان در فرانسه با بریتانیا می‌نویسد: «در فرانسه جوانان احساس ناامنی اقتصادی و فرهنگی می‌کنند که این موضوع گرایش آنان به سمت پوپولیسم را افزایش داده است. یک‌چهارم از افراد زیر ۲۴ سال در فرانسه بیکار هستند و سایرین نیز برای بقا می‌جنگند و قرادادهای کار کوتاه‌مدت و ناپایداری دارند. یک طرفدار ۱۹ ساله حزب جبهه ملی می‌گوید: «فرانسوا اولاند برای جوانان چه‌کاری انجام داد؟ او آینده ما را در وضعیت کاملا نامشخص و مبهمی قرار داده است». 

این نشریه اشاره می‌کند که مارین لوپن به عنوان یک زن اصالتا فرانسوی در مقام رهبری آن حزب توانسته تا آن کلیشه قدیمی که حزب جبهه ملی فرانسه حزب اراذل و اوباش ضد‌یهودی و افراد اهل کتک‌کاری که در دوران رهبری پدرش ژان ماری لوپن در سال ۱۹۷۲ میلادی بوده است و تصویری منفی در افکار عمومی فرانسه ایجاد کرده بود را تا حد زیادی تغییر دهد. 

این نشریه در ادامه به نقل از دیوید راشلین از اعضای ارشد این حزب می‌نویسد: «رای‌دهندگان جوان می‌بینند که نظام طراحی‌شده از ۴۰ سال پیش به این سو نتیجه‌ای جز بی‌ثبانی ناامنی و بیکاری گسترده نداشته است». او یکی از ده‌ها شهردار فرانسوی است که خواستار ممنوعیت بورکینی برای زنان مسلمان در تابستان جاری شده بود. علیرغم محبوبیت تصمیم او در میان نمایندگان جبهه ملی در پارلمان فرانسه بسیاری از جوانان چپگرا در فرژو این موضوع را تصمیم خطرناک می‌دانند. یک جوان چپگرا می‌گوید که او و طرفداران حزب جبهه ملی عده‌ای فاشیست هستند. 

این نشریه در ادامه اشاره می‌کند که ۱۸ تا ۲۴ ساله‌هایی که به سمت جبهه ملی فرانسه جذب شده‌اند فکر می‌کنند که مارین لوپن با تمرکز به سه محور امنیت، مهاجرت و اشتغال به خصوص درباره گزینه سوم می‌تواند فرصت‌های شعلی بیش‌تری را برای جوانان ایجاد کند. 

فارین پالسی اشاره می‌کند که شعارهای ضد‌سیستم به خصوص خروج از اتحادیه اروپا و بازگشت به واحد پولی فرانک همزمان با نابسامانی در کل اروپا نیز برای جوانان جذاب است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
0
0
نژاد پرستی یعنی حماقت و بی شعوری.
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
0
0
این هم کشور پیشرفته فرانسه .
بهروزی
|
Germany
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
0
0
چه جالب بود
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین