کد خبر: ۴۰۱۴۹۴
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به حمله به عزاداران در نیجریه

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان حمله به عزاداران حسینی در شهرهای مختلف نیجریه را بشدت محکوم و تاکید کرد که عاملات آن دستگیر و به دست عدالت سپرده شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
بهرام قاسمی تاکید کرد: لازم است اقدامات وحشیانه و خشونت بار نیروهای افراطی و وابستگان به محافل وهابی علیه شیعیان و عزاداران واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به حمله به عزاداران در نیجریهحسینی متوقف و عاملان آن در اسرع وقت دستگیر و به دست عدالت سپرده شوند. 

وی با بیان اینکه «متاسفانه در برخی موارد این حملات با حمایت یا بی تفاوتی نیروهای پلیس نیجریه همراه بوده است»، مسئولیت دولت نیجریه در حفاظت از عزاداران حسینی و حفظ امنیت مراسم آنها را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش ایرنا، عزاداری شماری از شیعیان نیجریه در شهر «فونتوآ» واقع در ایالت کادونا این کشور در روز عاشورا و به مناسبت شهادت امام حسین (ع) با خشونت ارتش و نیروهای امنیتی به خاک خون کشیده شد. در این درگیری 10 شهروند نیجریه ای شهید شدند.

عزاداری شماری از شیعیان نیجریه درحالی در این کشور برگزار شده است که مناطق زیادی از نیجریه به صحنه تظاهرات مسالمت آمیز شیعیان علیه دولت تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، همچنین ارتش و نیروهای امنیتی نیجریه، دوشنبه شب و در شب تاسوعای حسینی با محاصره مسجد شیعیان در کادونا نیز دستکم 15 عضو جنبش اسلامی نیجریه را بازداشت کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین