کد خبر: ۴۰۱۶۰۶
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴

هند اس 400 می خرد

روسیه اعلام کرد که تا پایان سال جاری میلادی قرارداد فروش مجموعه های پدافند موشکی اس 400 را با هند امضا خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
الکساند فومین رئیس سازمان فدرال همکاری های فنی - نظامی روسیه در این زمینه گفت: امضای قرارداد فروش اس 400 تا پایان سال هند اس 400 می خردجاری در نظر گرفته شده است و اخبار برخی رسانه ها در باره انجام آن در نشست پیش روی سران روسیه و هند در جزیره گوا در این کشور واقعیت ندارد.

هند روز شنبه میزبان نشست سران گروه بریکس در جزیره گوا است. 
بریکس به عنوان اتحادیه غیررسمی بین دولتی که سال 2001 تاسیس شد و حدود 2،83 میلیارد نفر معادل 42 درصد جمعیت جهان را در بر می گیرد، به عنوان یک گروه با هدف پویایی اقتصادی و خارج کردن کشورهای خود و در اولویت بعدی خروج اقتصاد جهانی از زیر سلطه کامل دلار فعالیت می کند.

به گزارش ایرنا، روسیه و هند در زمینه های مختلفی از جمله ساخت نیروگاه اتمی و همچنین تولید مشترک جنگ افزار همکاری دارند.

قرارداد فروش سامانه اس 400 تاکنون فقط با چین امضا شده است و چندی پیش نیز ولادیمیرکوژین دستیار امور همکاری های نظامی و فنی رییس جمهوری روسیه در این باره اعلام کرد که کشورهای زیادی علاقه مند خرید آن هستند.

این مقام روس همچنین بر وجود محدودیت در تولید این سامانه تاکید کرده که امکان فروش گسترده آن را سلب کرده است.

مجموعه های پدافند موشکی اس 400 یا تریومف (در طبقه بندی ناتو اس.ای-21) که برای نخستین بار سال گذشته میلادی خارج از مرزهای روسیه با هدف حفاظت از یگان های نیروی هوافضای این کشور در لاذقیه سوریه مستقر شد، قادر به شناسایی هواپیماها تا برد 400 کیلومتر است.

روسیه تاکنون مجموعه های اس 400 را فقط برای نیازهای دفاعی داخلی تولید کرده است و به تازگی خبر داده موشک هایی تازه ساخته شده دو برابر موشک های قبلی برد دارد و رادار آن نیز قادر به شناسایی هر نوع شئی پرنده تا شعاع 600 کیلومتری می باشد. 

اس 400 با توان شلیک همزمان 72 موشک و نابودی اهداف تاکتیکی و بالستیکی از پنج تا 60 کیلومتر فاصله و دو تا 27 کیلومتر ارتفاع از پیشرفته ترین سامانه های دفاعی در جهان شناخته می شود که توان نابود سازی اهداف آئرو دینامیکی را در فاصله 3 تا 250 کیلومتری با ارتفاع 100 متری تا 27 کیلومتری را نیز دارد.

این سامانه متحرک زمین به هوا که در طول هشت دقیقه از حرکت به حالت استقرار و آماده باش شلیک می رسد، برای نابودی انواع اهداف هوایی دشمن مانند هواپیماهای پارازیت انداز، شناسایی و جاسوسی، راهبردی، بمب افکن و جنگنده های شکاری، موشک های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی-عملیاتی، موشک های بالستیک میان برد، اهداف هوایی مافوق صوت و دیگر جنگ افزارهای پیشرفته کاربرد دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین