کد خبر: ۴۰۱۸۳۵
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸

واکنش رئیس‌جمهور نیجریه به انتقادهای همسرش: جای او در آشپزخانه است!

رئیس‌جمهور نیجریه در واکنش به انتقادهای همسرش و اعلام عدم حمایت وی از کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست جمهوری گفت: جای بانوی اول نیجریه در آشپزخانه است.
آفتاب‌‌نیوز :
این اظهارات محمدو بوهاری، رئیس جمهور نیجریه در جریان یک کنفرانس خبری با یکی از قدرتمندترین زنان جهان یعنی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در شهر برلین مطرح شد.

رئیس جمهور نیجریه که محبوبیتش در این کشور به دلیل رکود شدید اقتصادی شدیداً افت کرده، گفت: من نمی‌دانم همسر من به کدام حزب تعلق دارد اما می‌دانم او به آشپزخانه و اتاق‌های خانه من تعلق دارد.

واکنش رئیس‌جمهور نیجریه به انتقادهای همسرش: جای او در آشپزخانه است!

این اظهارات زن‌ستیزانه بوهاری در پاسخ به مصاحبه اخیر منتشر شده از سوی بی‌بی‌سی که در آن عایشه همسر او که یک فعال و تاجر است و اقدام به زیر سوال بردن رهبری او کرده و از عدم حمایتش از کاندیداتوری بوهاری در انتخابات ریاست جمهوری تا زمان ترمیم کابینه دولت خبر داد، مطرح شده‌اند.

بوهاری به خبرنگاران گفت می‌تواند مدعی شود که آگاهی و دانش او از همسرش و مابقی مخالفان دولت بیشتر است زیرا سه بار کاندیدای ریاست جمهوری شده و در چهارمین کاندیداتوری‌اش پیروز شده است.

آنگلا مرکل، واکنشی به این اظهارات بوهاری نشان نداده است اما در عکس‌هایی که از نشست مطبوعاتی منتشر شده، مرکل در مقطعی بهت‌زده به بوهاری نگاه می‌کند.

در پی مطرح شدن این اظهارات گاربا شیهو، سخنگوی ریاست جمهوری نیجریه این اظهارنظرها را شوخی دانست و گفت: دنیای سیاست گاهی باید با شوخ طبعی تلطیف شود و ما مقاماتی که کنار بوهاری هستیم هرگز از او به دلیل این رفتار دلزده نمی‌شویم.

شیهو همچنین گفت: این حقیقت که یک زن به نام کامی آدیوسان، یکی از حساس‌ترین سمت‌های دولت نیجریه یعنی وزارت دارایی را به عهده دارد نشان دهنده اعتماد بوهاری به زنان است.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری سی‌ ان‌ ان، با این حال منتقدان در شبکه‌های اجتماعی این اظهارات بوهاری را به عنوان اظهاراتی ضد زن محکوم کردند.

عایشه بوهاری، همسر رئیس جمهور نیجریه که هرگز سمت سیاسی نداشته سال گذشته میلادی از کمپین انتخاباتی شوهرش حمایت کرده بود اما در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفت: شوهرش شناختی بر اکثر مقاماتی که در دولتش منصوب کرده نداشته و بسیاری از آنها مناصبشان را مدیون قدرت و نفوذ معدودی از افراد هستند و او تا زمانی که همسرش دست به ترمیم کابینه دولت نزند، از کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست جمهوری آینده حمایت نخواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین