کد خبر: ۴۰۱۹۸۴
تعداد نظرات: ۳۸ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶
فحاشان اگر خود را مذهبی می‌دانند من هم اسمم را رستم می‎گذارم

انتقاد‌شدید غرضی از مداح‌مشهور:‌سند بیاورید که امام‌حسین فحاشی کرده/کسی که شبی 15‌میلیون به‌مداح می‌دهد،‌این پول را از کجا‌آورده؟

فحاشی از زبان امام حسین(ع) در هیچ‌یک از اسناد اسلامی وجود ندارد/ نمی‎دانم چه کسی شبی 15 میلیون به مداح می‎دهد تا برای امام حسین (ع) روضه بخواند؟/ اگر نیت و اعمالتان درست نباشد عمرتان کوتاه می‌شود و خیری نخواهید دید/ وقتی نیت درست نباشد دیگر تفاوتی میان مداح، نماینده مجلس، آیت‌الله و... ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
 دهه اول محرم به پایان رسید؛ این بار هم مانند سال‌های گذشته برخی مجالس روضه‌ و عزاداری‌ سالار شهیدان محمل ارائه دیدگاه‌های جناحی و سیاسی شد. این دیگر برای مردم ایران عادی شده است. برخی وعاظ و اهالی حوزه، تأکید دارند که دیگر مداحان به تذکرات وقعی نمی‌نهند و امپراتوری مداحان قوی‌تر از آن است که به نصیحت‌ها گوش فرادهند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ اما مشکل از آنجا سر باز می‌کند که این ارائه ایده‌ها و اظهارات سیاسی و جناحی در محافل سوگواری، با الفاظ درشت و گاها رکیک و زشت بیان شود و بدتر آنکه، برای این ناسزاگویی‌ها توجیهات شرعی و مصادیقی از زندگی ائمه اطهار بتراشند؛ کاری که امسال یکی از مداحان سرشناس و معروف به ناسزاگویی انجام داد.

انتقاد شدید غرضی از مداح مشهور: سند بیاورید که امام حسین فحاشی کرده/کسی که شبی 15 میلیون به مداح می‌دهد، این پول را از کجا آورده؟

حاج منصور ارضی که از سرشناس‌ترین و پرنفوذترین مداحان است، امسال با قرار گرفتن در مقابل دوربین تلویزیون، در پاسخ به این سؤال که «چرا فحش می‌دهی؟»،‌ گفت: «امام حسین‌(ع) هم فحش می‎داد».

این سخنان همه بینندگان را دچار حیرت کرد و در شوک فرو برد. واکنش‌ها به اظهارات عجیب منصور ارضی بسیار گسترده بود؛ از علمای حوزه تا برخی شخصیت‌های سیاسی و دولتی.

در همین باره سیدمحمد غرضی، وزیر پست و تلگراف دولت‌های میرحسین موسوی و آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در این باره به خبرگزاری آنا گفت: افرادی که از حدود الهی عدول می‌کنند طول عمرشان کم خواهد شد. حتی ممکن است چنین اظهارنظرهایی جوانان را از دین زده یا دور کند.

در ادامه متن کامل این گفت‌وگو را می‎خوانید:

* اخیراً حاج منصور ارضی یکی از مداحان اهل بیت گفته است «امام حسین (ع) فحش می‌داده است» و به همین دلیل او هم در روضه‌ها و مراسم‎های مذهبی فحش می‌دهد؛ شما در این باره چه نظری دارید؟

- من درباره اسامی و اشخاص (منصور ارضی) نظری را بیان نمی‎کنم، اما باید بگویم که در تاریخ اسلام رفتار پیامبر اعظم و ائمه اطهار بر همگان مبرهن و مشخص است. اینکه برخی می‎گویند سالار شهیدان فحاشی می‎کرده است با اسناد اسلامی تطبیق ندارد.

به عقیده من، این قبیل سخنان، موازین «خود شخص‌ساز» است که نمی‎تواند جزو سنت عمومی نیز قرار گیرد. در قرآن، نهج‎البلاغه، صحیفه سجادیه و... به هیچ وجه توهینی را مشاهده نمی‎کنید. بنابراین سخنان و اظهارات این چنینی که برخی افراد بیان می‎کنند قطعاً نتیجه‎ای جز افزایش کینه و دشمنی نخواهد داشت.

* چرا برخی مداحان از منبر و روضه‌های مذهبی مانند محرم درباره اقتصاد، سیاست و... تحلیل‌ و نظرات شخصی خودشان را بیان می‎کنند و به نوعی از روضه‌ها و عزاداری‌ها در جهت مقاصد و اهداف خودشان استفاده ابزاری می‎کنند؟

- قصد از اعمال به ثواب یا عِقاب منتج می‎شود، لذا نیت در اعمال بسیار مهم است. سال 57 انقلاب اسلامی رخ داد و چند ماه بعد از آن بیش از 98 درصد مردم به انقلاب رأی مثبت دادند. بنابراین چنین اقداماتی درست و صحیح نیست. جمع کثیر کشور متحد و یکپارچه‌اند، اما گروه‌های سیاسی اختلاف‌انداز هستند. در این باره علاقه‎ای به نام بردن اسامی اشخاص و گروه‌ها ندارم ولی ملاحظه می‎فرمایید که بعد از گذشت سال‌ها از انقلاب اسلامی هنوز مردم ایران با یکدیگر اتحاد دارند، اما اخیراً برخی افراد (مداحان) گروه‌ یا گروه سیاسی را برای خودشان ترتیب داده‌اند و با کارها، اقدامات و سخنان خود سعی بر اختلاف‌اندازی در میان مردم دارند که به عقیده من هر کسی که بخواهد از گروه‌ها و جریان‌ها اختلافی ایجاد کند قطعاً خیری از سیاست نخواهند دید.

* آیا شما هم بر این باورید که امام حسین (ع) فحاشی می‎کرده‌اند؟

- استغفرالله! من از افرادی که چنین سخنانی را بیان می‎کنند می‎پرسم که امام حسین کجا فحاشی کرده است؟ سندش را ارائه دهند. سالار شهیدان در بدترین و تندترین شرایط، افراد را نصحیت می‌کردند نه اینکه به کسی ناسزا بگوید! اکنون شماها در این باره خیلی نگران نباشید چرا که من نیز نگران نیستم! من از خداوند 75 سال سن گرفته‌ام و خیلی مسائل را به چشم دیده‌ام و معتقد هستم افرادی که از حدود الهی عدول می‌کنند طول عمرشان کم خواهد شد. حتی ممکن است چنین اظهارنظرهایی جوانان را از دین زده یا دور کند.

* برخی معتقدند که تعدادی از مداحان قدرت بلامنازعی را برای خودشان به وجود‌ آورده‌اند؟

- منظورتان را از قدرت بلامنازع متوجه نمی‏‌شوم.

* به طور مثال در حال حاضر قدرت یک نماینده مجلس شورای اسلامی بیشتر است یا یک مداح مشهور؟

- همانطور که گفتم اعمال افراد به نیتشان بستگی و تعلق دارد. اگر نیت الهی و خیر مردم نباشد یا ابزارش گردن کلفت‌تر باشد مطمئناً آتش درونی قوی‎تر و سنگین‌تر خواهد شد. به عبارتی وقتی نیت درست نباشد دیگر تفاوتی میان مداح، نماینده مجلس، آیت‌الله و... ندارد چراکه آتش درونی روز‌به‌روز بیشتر می‎شود.

* قدری بیشتر توضیح می‌دهید؟

- من ظهور و افول گروه‌ها، احزاب و جریان‌های سیاسی و قدرتمند را دیدم. کسانی که نیتشان درست باشد طبیعتاً ماندگاری و دوام آن‌ها بیشتر خواهد بود. حرف‎های مداحان یا ابزارهای گردن کلفت مانند رانت‌ روزی از بین می‎روند و یک کلمه نیز باقی نمی‎ماند. حزب توده در یک مقطع زمانی در این کشور بسیار پرقدرت بود، وقتی که استالین در سال 1332 از دنیا رفت چند 10 هزار نفر از مردم تهران پیراهن سفید پوشیدند و به مدت سه روز اطراف سفارت شوروی طواف می‎کردند من این‌ها را با چشمان خودم دیده‌ام پس نگویید مداحان یا فلان اشخاص از قدرت بلامنازع برخوردارند اگر نیت و اعمال درست نباشد هیچ چیزی ماندگار نخواهد بود. اکنون هیچ آثاری از آن احزاب و اشخاصی که در گذشته ادعای قدرت و برتری داشتند وجود ندارد.

* متاسفانه امروز برخی‌از مداحان حتی خودشان را متر و اندازه برای دینداری معرفی می‌کنند.

- پس با این حساب من هم اسم خودمان را «رستم» می‎گذارم! مگر هر کسی ادعای مذهبی بودن دارد حتماً آدم دینداری است؟ اولین شخصی که مراسم روضه‌خوانی برپا کرده است امام رضا(ع) بوده است. ایشان به شخصی می‏‌فرمایند: دو یا چند نفر بشوید مسائل ما را بگوید و گریه کنید. استاد پیری داشتیم که حقوق تدریس می‎کرد یادم هست سر کلاس گفت: یکی از لُردهای انگلیسی فوت می‎کند و بعضی افراد لُرد تابوت را می‎گرفتند و برخی دیگر لباس سفید بر تن داشتند که عده‌ای از لباس آن‌ها از اشک خیس بود زیرا پول گرفته بودند و گریه می‏‌کردند!

* نظرتان درباره مبالغ گزافی که برخی مداحان از مراسم عزاداری به دست می‌آورند، چیست؟

- اگر ما 20 تا 50 هزار تومان در جیبمان داشته باشیم برای همان روز یا روزهای آتی روی آن مبلغ حساب باز می‎کنیم، اما من شنیده‎ام که برخی مداحان شبی 15 میلیون برای روضه‌خوانی یا مداحی دریافت می‏‌کنند. من یک سؤال دارم این 15 میلیون را چه کسی به دست آورده که حاضر است به مداحان برای عزاداری پرداخت کند؟ به طور مثال 15 میلیون برای هر شبی از دهه محرم می‌شود 150 میلیون تومان. من نمی‎دانم چه کسی این پول‌ها را به مداحان پرداخت می‎کند! در ذهن آن فرد چه می‎گذرد که حاضر است چنین پولی را هزینه کند.

من در دوران انتخابات گفتم اگر کسی (کاندیدایی) برای کسب رأی پولی را هزینه کند طبق فتوای من هم آن رأی کارا نیست و هم اینکه آن پول حرام است. مگر می‎شود رأی یا روضه‌ای را خرید؟ هر فعل یا ترک فعلی که به ارتقای جامعه منجر نشود (به پرستش نینجامد) در آن ثوابی نیست.

در پایان به تو خبرنگار می‎گویم «مراقب باش تا بیشتر از افراد معمولی جامعه هزینه نکنی، ثواب ندارد!»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳۸
اشنا
|
Mauritius
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
0
8
پاک و منزه است پروردگارت پروردگار صاحب عزت از انچه وصف می کنند

پروردگار ما حسین ابن علی همچون سایر معصومین و پیامبران و فرشتگان بکلی صاحب عصمت مطلقند
فقط ممکنه ترک اولی کنند که این هم ربطی به عصمت نداره
ضمنا تفسیر عینی ایات انتهایی سوره سبا مربوط به ستارگان ثانی قرانه و اون ممکنه فحش یا ناسزایی رو بگه که اون هم از زبان خودش نیست بلکه برای توضیح این موضوع که به بندگان خدا بفهماند و برساند
که همنشین شما هیچ جنونی ندارد بلکه او شما را از عذاب بسیار سختی که در پیش است جز ترساننده ایی نیست
ایا کسی که زشتی عملش برای او اراسته شده و ان را زیبا میبیند همانند کسیست که واقعیات را همانطور که هست می بیند ....
پس کلمات پاک بسوی او بالا میرود و عمل صالح ان را ترفیع می دهد
پس بریست پیامبران و معصومین و فرشتگان از فحش و. ناسزا و کلمات رکیک
پاک و منزه است پرودگار ما
التماس تفکر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
0
23
کسانی که پای سفره انقلاب هستند 15 میلیون را راحت میتوانند به مداحان ببخشند
اسماعیلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
0
21
احسنت بر شما مرد عمل و قانون ومسلمان واقعی. ایکاش علمای اسلامی ومراجع هرچه زودتر تکلیف این چنین اظهار نظرهارا مشخص کنند.
ناشناس
|
Saudi Arabia
|
۰۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
1
20
این جور فحاشان که به مسولان ناسزا گفتند ، چشم پوشی شد ، حالا جرعت اهانت به مقدسات می کنند . این نمک نشناسان همه زندگیشان از کاسبی مقدسات بوده ، عمل متقابل حق شان است ، که عبرت همکاران شود .
اموال جمع شده از مداحی به نفع کانون مداحان برای تهیه امکانات باز آموزی و نوآموزی مداحان هزینه گردد.
تندیس زنجیر شده اش جلوی اتحادیه ذاکرین عبا عبدال...(ع) عملا انجام و سپس نصب کنند.
این اقدامات توسط کمیته ای متشکل از همکاران نامبرده انجام شود .
این نوشته ها مشابه تفکر تحقیر کننده و قابل فهم اش است .
ناشناس
|
Saudi Arabia
|
۰۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
0
10
این حداقل اقدام است .
عده انگشت شمار مداح ناسزاگو زیاد خواه ، مجسمه شان را در غرفه عبرت موزه امام علی (ع) خیابان سوم اسفند
عده انگشت شمار جراح با ترفند زیادخواهی و دستمزد تعیین کننده خود ، جاذب دانشجوی فنی به درمان کاذب ، و......مجسمه شان را در غرفه عبرت موزه علوم پزشکی خیابان امیر آباد شمالی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
0
15
..... بر كساني كه در لباس اسلام به پيامبران توهين مي كنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
0
22
از بس به جماعت پررو رو داده اند که ......
nashenas
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
0
16
احسن بر شما آقاي غرضي
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
0
23
من واسه اون جماعتی متاسفم که شبهای باارزش و آسمانی محرم الحرام و رمضان المبارک خودشون رو بجای قرائت قرآن و دعا و ثنا با خدای عالمیان پای منابر یه همچین اشخاص معلوم الحالی به باطل میگذرانند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
0
14
اون مداح نیست ..........
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
0
12
سلام
فراموش نکنیم
پس از قتل عثمان عمر‌بن سعد سعی داشت تا زمینه خلافت را برای پدرش مهیا کند روزی حضرت علی ع به ابن سعد برخورد کرد و به او فرمود می‌بینم روزی را که میان بهشت و دوزخ مخیر شوی و تو آتش دوزخ را اختیار نمایی این فرمایش حضرت علی‌ع چند سال بعد تحقق یافت پس از این‌که یزید به عبیدالله دستور داد تا با امام حسین‌ع نبرد کند

عمر‌بن سعد وشمر برای رسیدن به جاومکان دنیوی خون پاک امام حسین ع ویاران با وفایش راریختند
حال مداحی که برای پول مداحی میکند بیشتر ازاین توقع دارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
0
15
واي بر ملت ايران كه مداح اين است پس ببين هفت تيركشها و غيره چه كارهاي را انجام مي دهند
karim
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
0
11
با سلام خدمت امت حسینی ایام محرم و شهادت مولی اباعبدالله ع تسلیت باد، متأسفانه این آقا در دوره دولت قبل رئیس گروه مزد بگیران بود و به مردم و انسانهای محترم بد و بیراه میگفت بعد که مزدش کم شد، شد دشمن آنها و متأسفانه بعضی مواقع در جاهای مقدس هم از ایشان استفاده میکنند به خاطر همین فکر کرده ایشان مجاز است هر حرف ناروایی را بزند و برای توجیح آن به ائمه اطهار و امام حسین ع نیز وصلش نماید در صورتی که این آقایان فقط از امام حسین دارن کاسبی میکنند و لا غیر چون افکار و رفتارشان تماما با مشی ائمه و امام حسین ع منافات دارد چند سال پیش هم یکیشان با اسلحه به یک ماشین تیر اندازی کرده و باعث آبروی بچه حزب اللهی ها شده است .
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
0
5
باید مجلس طرحی تصویب کند که مداحی چها جوبی داشته باشد ومداحان قبل ازاجرا تست سلامت شوند چون نسبت فحاشی دادن به امام حسین بعضی افراد ساده لوح را مظنون کرده که شاید فحاشی امام اغاز گر جنگ کربلا بوده پناه بر خدا جهت توجیح اشتباهاتمان ان عزیزانمان را زیر سوال نبرید انها تمام اهل وخانواده شان رافدای خدا کردند بدون هیچ چشم داشتی شما تازه وقت بی کاریتان راشبی پانزده میلیون پول می گیرید حق ندارید خودرا با امام حسین مثال بزنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
0
9
۱۵ میلیون ... از همون جایی که....میاره
الماسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
0
10
این پولها که بعضی مداحان میگیرند از منکر به دست امده که ان افراد پول را به چنین مداحانی میدهند مطمین باشید که اولاد چنین مداحانی هم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
9
1
آقای غرضی ...................................؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
2
2
جناب غرضی اهل انصآف است این قبیل ادمهابااتخاذاین گونه مواضع بین مردم محبوب میشوند
مرتضي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
5
1
خدا خودش مىگه ب بت پرستاهم فحاشى نكنين،از حاجي بعيده ك اين حرفو زده باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
0
5
در روز عاشور به امام ( ع) اهانت کردن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
0
5
سلام بر کابویی ۲۰ میلیونی'''''''''''
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
0
1
هیچی
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
0
8
باید او را از شرکت در مجالس منع کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
0
3
این ها همان های هستند که طی 8سال برای اینکه حرفشان را به کرسی بنشانند ، که برای رسیدن به مقاصد مادی خود حتی به معصومین نیز تهمت میزنید و آنوقت فرزند نوجوان من هم بگوید امام حسین به چه کسی وچرا فحش می داد مگر آنها هم حرف بد میزنند؟ ؟؟ در هر حال خیلی ........ خدا به حق امام حسین به شما دردی بدهد که آرزوی گفتن کلمه امام حسین را داشته باشید ولی نتوانید.
محمودی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
0
7
اگه این منصور ارضی اصلاح طلب بود الان تکه پاره شده تو بهشت زهرا بود ولی...... چی بگم پناه بر خدا الهم عجل علی ظهور الحجه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
0
4
متاسفانه
ایشان دچار توهم شدند
وبه همین دلیل اینبار جسور تر شده وپا را فراتر گذاشتند وبه امام حسین نسبت دروغ دادند
فکر میکنم ایشان از انجمله باشند که بجای کلاه سر بیاورند
karim
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
0
2
با سلام مجدد من امیدوارم که این آقا اگر براستی نوحه گر اباعبدالله الحسین ع است و ارادتی ادعایی ایشان واقعی باشد. باید سریعا اظهار ندامت و پشیمانی نماید و از درگاه خداوند و امام حسین ع طلب عفو و توبه نماید و گر نه خداوند که از خون خودش نمگذرد که بخواهد از حرفهای بی اساس و دروغ این آقا بگذرد
مسلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
0
2
ما مردم مسلمان به مداحان چه نیازی داریم؟ همه اش حرف تکراری وگاهی نیز غیر مستند واحساسی همه مبلغین باید در آزمون تاریخ اسلام فقه واصول وتاریخ فرهنگ وتمدن اسلامی الزاما شرکت کنند وافرادی متقی ومتدین ووجیه الصلاح باشند تا در دل وروح انسانها اثر گذار باشند امروز مشکل جامعه ما برتر از مداحی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
0
1
جمله کاربرمحترم محمودی جالب. بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
4
0
این غرضی به اجازه چه کسی و از کی صاحب فتوا شده است؟ شما را به خدا اینطور هر کسی با دین خدا بازی نکند و خود را عالم دین جا نزند
پاسخ ها
محمد جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
وقتی حرف حق زده میشه یاد دین خدا میوفتید؟!! وقتی به نوه نبی اکرم (ص) تهمت فحاشی زده میشود(معاذ الله) با دین خدا بازی نمیشه؟؟؟
تیرداد مهراد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
0
3
بنده کرارا در این مورد تاسفبار اظهار نظر کرده اما سخن ایشان آتشی بدلم افکنده که هرازگاهی که میدانی برای اعلام نظر میابم ،ورود نموده وسوز دل خودرا با فرافکنی هایی از این قبیل التیام میدهم من کاری به بیسواد بودن این مداح ندارم اما حداقل ایشان باید این بصیرت را داشته باشد که ائمه اطهار از نظر ما شیعیان جزونوامیس الهی بوده وبه ساحت مقدس آنها نباید جسارت چه مستقیم وچه غیر مستقیم مانند آقای ارضی نمود امام حسین الگوی بخصوص جوانهای جامعه ما باید قرار گیرد لذا هر ناورائی را که خود احیانا مرتکب شده ایم نباید برای تبرئه خود به آنها نیز نسبت دهیم این امر معصیت داشته ومستوجب عقوبت است ائمه ما معصوم بوده و واقعیت بلکه فراتر از آن ،حقیقت آنها با این اتهامها بیگانه میباشد باعث تاسف است که گفته ایشان در سطوح بالای روحانیت حساسیتی را بر نیانگیخت ومراجع مصلحت اندیشی؟! کرده وسکوت نمودند! مراجع قانونی نیز خودرا بخواب زدند که این خود متاسفانه باعث تجری نسل جوانتر شده وبدعتی شوم میگردد که در آینده شاید نتوانیم با آن مقابله نمائیم.
هدایتگر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
3
0
ایکاش همه مامانند حاج منصور بودند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
0
3
مداحان علاوه بر اینکه متر و اندازه دین نیستند متر و اندازه هیچ چیزی نیستند.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
0
3
مداحی که برای مداحی سالار شهیدان پول بگیرد از ...ریاکار هم بدتر است
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
0
1
این ادم علاوه برفحاشی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
0
1
گلایه من از روحانیت معظم است چرا مجالس را به این کاسبان محرم وامیگذارید
چرا روحانیت محترم ومراجع در مقابل این کاسبان محرم موضع گیری نمیکنند.اخه این بابا چه سواد وچه منزلتی داره که میارنش تلویزیون واز او سئوال وجواب میکنند
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
0
1
خدا انشاالله به راه راست هدایتش کند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین