کد خبر: ۴۰۲۱۶۸
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸

شیوخ وهابی برای نجات تروریست ها در موصل به تکاپو افتادند

همزمان با فشار سیاسی دستگاه دیپلماسی عربستان برای جلوگیری از حمله ارتش عراق به موصل برای آزادی این شهر، شیوخ برجسته وهابی در منطقه برای نجات تروریست های داعش در موصل به تکاپو افتادند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش روز یکشنبه ایرنا، تعدادی از این شیوخ به بهانه این که عناصر تروریستی و جنایتکار داعش از اهل سنت هستند، درصدد دادن صبغه مذهبی به جنگ موصل برآمده و از تمامی اهل سنت عراق خواسته اند که از تسلیم تروریست ها به نیروهای عراقی خودداری کنند.
شیوخ وهابی امثال 'محمد البراک'، 'عبدالعزیز آل اللطیف'، 'عبدالعزیز الزهرانی'، 'محمد الهبدان' و 'امین الحاج' و دیگران از کشورهای عربستان، کویت ، سودان و چند کشور دیگر، با ایجاد هشتک هایی در توییتر با عنوان 'جنگ موصل' مدعی شده اند که این جنگ برای نابودی اهل سنت در عراق است.

این درحالی است که فقط در صفوف تشکیلات بسیج مردمی 'الحشد الشعبی' 9 هزار نفر از اهالی سنی موصل حضور دارند و در عملیات آزادسازی این شهر از تصرف گروه تروریستی داعش شرکت می کنند.

علاوه بر این تعداد، بیش از 20 هزار نفر از اهل سنت درعراق در تشکیلات بسیج مردمی الحشد الشعبی عضو هستند و در جنگ فلوجه و تکریت علیه گروه تروریستی داعش جنگیدند و تعدادی از آنها شهید شدند تا در نتیجه مناطق خود را از تروریست ها بازپس گرفتند.
از طرفی بسیاری از نیروهای ارتش و امنیتی عراق در عملیات موصل از فرزندان اهل سنت عراق، بویژه از اهالی موصل هستند و علاوه بر همه اینها یک نیرو از استان نینوا تحت عنوان 'عشایر نینوا' در جنگ موصل در کنار نیروهای عراقی خواهند جنگید.

در حالی که شیوخ وهابی در هجمه رسانه ای خود علیه عملیات موصل کوشیده اند که این جنگ را جنگ برای نابودی اسلام و اهل سنت نام نهند، اما نسبت به حضور گسترده نیروهای پیشمرگ کرد که همگی سنی مذهب هستند، در این جنگ سکوت کرده اند.
به باور کارشناسان عراقی، ادعای 'نابودی اهل سنت عراق' که شیوخ وهابیت منطقه همسو با سیاست های رسمی عربستان مدعی آن شده اند، در جهان اسلام برای همه مسلمانان نخ نما شده و کمتر مسلمانی به اینگونه ادعاها توجه می کند.

کارشناسان در عراق معتقدند که دروغ پردازی ها و تحریک احساسات مذهبی مسلمانان توسط شیوخ وهابی بویژه پس از خارج ساختن این فرقه منحرف از بین مذاهب اهل سنت در 'کنفرانس گروزنی' (25 تا 27 اوت 2016)، همانند گذشته اثرگذاری خود را ندارد.

برخی کارشناسان در عراق از جنگ موصل به عنوان 'جعبه سیاه تروریسم' یاد کرده اند و همان طور که 'سعید الجیاشی' تحلیلگر امنیتی عراق گفته است، آزادی موصل بسیاری از پرونده های تروریسم و حامیان منطقه ای و بین المللی آن را افشا خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین