کد خبر: ۴۰۲۳۴۹
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸

تشییع پیکر یک شهید ایرانی و 4 شهید پاکستانی جنگ سوریه در قم

پیکرهای مطهر پنج شهید مدافع حرم در قم تشییع شد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، پیکرهای مطهر یک شهید روحانی ایرانی و هم چنین چهار شهید تبعه پاکستانی مدافع حرم حضرت زینب(س)، روز دوشنبه با حضور فضلا، استادان، طلبه ها و قشرهای مختلف مردم تشییع شد.
 
پیکرهای مطهر شهدای مدافع حرم که به تازگی در سوریه به دست تکفیری ها به شهادت رسیده بودند امروز از مسجد امام حسن عسکری(ع) با مرثیه سرایی مداح اهل بیت(ع) تا حرم مطهر حضرت معصومه(س) تشییع شد.

در این آیین پیکرهای مطهر شهدا بعد از طواف گرداگرد مضجع شریف حرم مطهر حضرت
معصومه(س) و اقامه نماز میت توسط آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید برای خاکسپاری به بهشت معصومه قم انتقال داده شد.

در این آیین طلبه های حوزه های علمیه با در دست گرفتن شاخه های گل و تصاویری از شهدا، خانواده های آنان را همراهی کردند؛ حضور فرماندهان نظامی و انتظامی و پرسنل نیروهای مسلح استان قم، فضلا و سایر قشرهای مردم از جلوه های این آیین معنوی بود.

مشایعت کنندگان پیکرهای این شهیدان فریادهای لبیک یا زینب(س)، لبیک یا حسین(ع)، مرگ بر اسراییل، مرگ بر آمریکا و مرگ بر آل سعود، سر داده و با مشت های گره کرده اوج خشم و نفرت خود از را اقدام های مذبوحانه و تروریستی عناصر استکبار جهانی در کشورهای مختلف منطقه به ویژه سوریه و عراق ابراز کردند.

پیکر چهار شهید تبعه پاکستانی به نام های سیدعلی حسینی، سید ساجد حسین، سید محسن حسن و شبیر حسین از تیپ دلاور زینبیون برای خاکسپاری در قطعه 31 شهدای مدافع حرم آرامستان بهشت معصومه قم انتقال داده شد.

هم چنین پیکر مطهر شهید حجت الاسلام سعید بیاضی زاده، 22 ساله که از طلبه های مدرسه علمیه آیت الله خوانساری قم بود به روستای حجت آباد شهرستان انار استان کرمان برای تشییع و خاکسپاری منتقل شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین