دربارهی پتانسیل عرضهی قوای الکتریکی در پلتفرم بزرگتر EMP2 از مدیر پروژهی 3008 سؤال شده و او گفت: این چیزی است که ما در حال کار روی پلتفرم 208 هستیم. این محدوده هنوز برای خودروهای بزرگ به حد کافی طویل نیست.
معنی سخنان این است که تکنولوژی پلتفرم مدولار عادیای که زیرساخت 208 جدید و دیگر ساختههای آیندهی پژو سیتروئن خواهد بود به منظور حمایت از باتریهای مدلهای کاملاً الکتریکی مهندسی خواهد شد. این پلتفرم نسبت به معماری PF1 کنونی وزن کمتری خواهد داشت و این امر وزن مجموعهی باتریها خنثی خواهد کرد.
208 الکتریکی بخشی از برنامهی پژو سیتروئن برای عرضهی 11 خودروی الکتریکی در 5 سال آینده است. پلتفرم مدولار عادی در مدلهای کاملاً الکتریکی بکار گرفته خواهد شد اما تکنولوژی پلاگین هیبرید برای خودروهای بزرگتری چون شاسیبلند 3008 جدید در نظر گرفته شده است. نسخهی پلاگین هیبرید این خودرو در سال 2019 به بازار خواهد آمد.
208 کنونی در سال 2015 فیس لیفت شده اما با وجود سیتروئن C3 و نسخهی جدید فولکسواگن پولو و فورد فیستا انتظار میرود که تولید نسخهی کاملاً جدید این خودرو در سال 2017 اعلام شود.
پژو این هدف را در سر دارد که بهترین برند عمومی باشد و ممتازتر از
سیتروئن شناخته شود اما تمرکز کمتری از DS روی لوکس بودن داشته باشد؛
بنابراین طراحی 208 راضیکنندهتر خواهد بود.
همانگونه که تصاویر نشان
میدهند 208 خطوط و انحناهای تیزتر و شکنندهتری خواهد داشت و در آن شاهد
LED های روزتاب یکپارچه خواهیم بود. همانند نسل کنونی این خودرو در دو فرم
سه و پنج درب در دسترس خواهد بود.
پروفایل کلی نسل جدید این خودرو به برادر بزرگتر خود یعنی 308 نزدیک خواهد بود اگرچه که طول کلی 208 حدود 4 متر باقی خواهد ماند. اورهنگ های جلو و عقب این خودرو کوتاهتر خواهند بود اگرچه که به لطف فاصلهی طولانیتر بین محورها فضای پا و سر کابین افزایش خواهد یافت.
فاصله بیشتر بین محورها به شاسی کاملاً جدید مربوط میشود. برخلاف سیتروئن C3 جدید که بر پایهی پلتفرم کنونی PF1 بنا شده، پژو 208 قطعات جدیدی را دریافت خواهد کرد. پلتفرم جدید CMP بهصورت مشترک توسط مهندسان پژو سیتروئن و شریک چینی این شرکت دانگ فنگ توسعه یافته است.
علاوه بر مدل کاملاً الکتریکی، نسل جدید پیشرانههای دیزلی BlueHDi و بنزینی PureTech در این خودرو بکار گرفته خواهند شد. انتظار میرود که پیشرانههای بنزینی از نوع سه سیلندر توربو با قدرتی در بازهی 70 تا 150 اسب بخار برای نسخهی 1.2 لیتری باشند. همچنین مدل 208 GTi با پیشرانهی 1.6 لیتری THP با قدرت 220 اسب بخاری در دسترس خواهد بود.
پیشرانههای دیزلی تکانهای بیشتری خواهند خورد چنانکه پژو سیتروئن قدمهای فولکسواگن در کاهش حجم پیشرانهها از 1.6 به 1.5 لیتر را دنبال میکند. انتظار میرود که طیف خروجی پیشرانه بین 75 تا 120 اسب بخار باقی بماند اما میزان آلایندگی دیاکسید کربن آن کمتر از 75 گرم در هر کیلومتر برای نسخههای اقتصادیتر خواهد بود.
داخل کابین پژو آسایش و رفاه بیشتری خواهد داشت و سیستم اطلاعات سرگرمی مرکزی برای پاسخهای سریعتر بهبود خواهد یافت. اتصالات بهتر گوشیهای هوشمند و دیگر ویژگیهای مولتیمدیا نیز در دسترس خواهند بود.
منابع فرانسوی پیشبینیکردهاند که 208 جدید در نمایشگاه خودروی ژنو 2018 معرفی عمومی خواهد شد.