کد خبر: ۴۰۲۵۳۸
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲

شمار کشته های جنگ یمن توسط عربستان از مرز هشت هزار نفر گذشت

قائم مقام وزیر بهداشت یمن روز دوشنبه اعلام کرد: در حملات 19 ماه گذشته ائتلاف سعودی علیه مردم یمن، بیش از هشت هزار نفر کشته و 19 هزار و 500 نفر نیز زخمی شده اند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش شبکه خبری المسیره یمن، دکتر غازی اسماعیل قائم مقام این وزارتخانه یمنی در کنفرانس مطبوعاتی روز دوشنبه در صنعا، شمارکشته شدگان حمله روز شنبه ائتلاف عربی به مراسم ترحیم در صنعا را 136 کشته و 615 زخمی اعلام کرد.
وی گفت که به دلیل شدت جراحات برخی از زخمی ها در بیمارستان، افزایش تلفات دور از انتظار نخواهد بود.

در این کنفرانس مطبوعاتی که با همکاری جنبش بهداشتی یمن و برای رویارویی با تجاوز کشورهای خارجی صورت گرفت، حجم خسارت های وارده به تاسیسات بهداشتی یمن نیز اعلام شد.

براساس این گزارش، 216 مرکز بهداشتی به صورت کلی و 199 مرکز دیگر به صورت جزئی در 19 ماه گذشته از حملات ائتلاف سعودی به یمن خسارت دیده و تعطیل شده است.

دکتر غازی اسماعیل با بیان این که جنگنده های عربستان سعودی همه مراکز غیرنظامی را هدف قرار می دهند، تاکید کرد که اکنون این نیروها از روی عمد، مناسبت های اجتماعی مانند جشن های عروسی و مراسم ترحیم را نیز بمباران می کنند.

حملات ائتلاف عربستان موسوم به «طوفان قاطعیت» در 25 مارس 2015 میلادی (6فروردین 94) و با حمایت کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا آغاز شد، اما در دوم اردیبهشت 94، حمله ائتلاف به عملیات خودخوانده «احیای امید» تغییر نام داد.

هواپیماهای کشورهای شورای همکاری خلیج فارس منهای عمان، به همراه کشورهای مغرب، مصر، اردن و سودان در این حملات مشارکت دارند و کشور فقیر سومالی نیز به جنگنده های ائتلاف اجازه داد تا در حملات خود، از پایگاه های نظامی این کشور استفاده کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین