کد خبر: ۴۰۲۶۰۷
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹

رشد ۱۴۲ واحدی شاخص کل بورس تهران

معامله‌گران بورس تهران امروز نظاره‌گر بازاری متعادل در اغلب نمادهای معاملاتی بود؛ بازاری که اگرچه گروه خودرویی‌ها را بیش از هر گروه دیگری زیر نظر گرفت، اما همچنان به تک سهم‌ها و بازار دومی‌ها اعتماد بیشتری دارد.
آفتاب‌‌نیوز : شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه 27 مهرماه 95، با افزایش 142 واحدی به رقم 77 هزار و 849 واحد رسید.

به گزارش فارس، شاخص کل ‌هم وزن اما با رشد 74 واحدی عدد 15 هزار و 225 واحد را برای خود ثبت کرد.

امروز شاخص‌ سهام آزاد شناور با 193 واحد افزایش عدد 86 هزار و 658 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص بازار اول نیز در حالی با رشد 2 واحدی به رقم 54 هزار و 521  واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 880 واحد افزایش عدد 169 هزار و 972 واحد را تجربه کرد.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با 4 واحد افزایش عدد 827 واحد را به نمایش گذاشت.

براساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت پتروشیمی جم با 51 واحد، گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان با 25 واحد و پتروشیمی فجر با 23واحد افزایش،‌ بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس برجای گذاشتند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت پالایش نفت اصفهان با 29 واحد، فولاد مبارکه با 18 واحد و پالایش نفت بندرعباس با 15 واحد کاهش، بالاترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 211.5 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 857 میلیون و 494 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 66 هزار  و 676 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های مخابرات ایران،‌ آهنگری تراکتورسازی ایران، ‌صنایع ریخته‌گری ایران، مهندسی نصیر ماشین، خوراک دام پارس، سرمایه‌گذاری خوارزمی، سیمان کردستان و حق تقدم آن از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های تولیدی ایران تایر، ‌داروسازی زاگرس، فارمد پارس، گروه بهمن، سرمایه‌گذاری توسعه عمران استان کرمان، بیمه کارآفرین، مهندسی صنعتی روان فن‌آور، اوراق اجاره «صمپنا»، اوراق گواهی سپرده عام بانک گردشگری، حفاری شمال، مجتمع کشت و صنعت چین‌چین،‌کشتیرانی ج.ا.ا، حق تقدم خرید سهام داروسازی فارابی، اوراق مرابحه فولاد مبارکه متوقف شدند.

به گزارش فارس، امروز 230 میلیون سهم میدکو به ارزش بیش از 46 میلیارد تومان روی صفر تابلو کد به کد شد. کمتر از 30میلیون سهم صنعتی دریای ایران اما به ارزش بیش از 7.5 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده کد به کد شد. 28.5 میلیون سهم سرمایه‌گذاری مسکن نیز به ارزش کمتر از 3میلیارد تومان روی صفر تابلو کد به کد شد. 16 میلیون سهم گسترش سهم صنایع آذرآب نیز به ارزش کمتر از 4 میلیارد تومان کد به کد شد.

12.5 میلیون سهم سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی انتقال داده شد. کمتر از 7 میلیون سهم ایران ترانسفو اما به ارزش 11 میلیارد تومان روی صفر تابلو کد به کد شد.

براساس این گزارش، بازار سهام امروز ترجیح داد، تا نظاره‌گر بازاری متعادل و به نسبت کم حجم در اغلب نمادهای معاملاتی با متعادل شدن قیمت‌ها در محدوده صفر تابلو باشد.

بازاری که اگرچه نیم‌نگاهی به خودرویی ها داشت، اما با توجه به مجامع سالیانه و در عین حال فوق‌العاده برخی شرکت‌های مهم در روزهای آتی و دغدغه‌های سهامداری در گروه بانک‌ها امروز ترجیح داد، تا به بازار دومی‌ها و تک‌سهم‌های برخوردار از سهام شناوری پایین اقبال نشان دهد.

هرچند که بازار نشان می‌دهد که شرایط کنونی را برای جمع‌آوری سهام شرکت‌‌های بنیادی مناسب می‌داند.

امروز در گروه پتروشیمی‌ها نیز برخی تک‌سهم‌های این گروه شاهد نوسانی شدن قیمت‌ها بودند، در این گروه احتمال حضور ایتالیایی‌ها در برخی پروژه‌های پتروشیمی جم در کنار روند رو به رشد سودآوری این شرکت کوچک متعلق به صندوق بازنشستگی کشوری باعث شد، تا در روندی متعادل و روی دامنه مثبت قیمت‌ها خریدار حقوقی اقبال بیشتری نسبت به حقیقی‌ها نشان دهند.

در گروه معدنی‌ها نیز همچنان سنگ آهنی‌ها به دلیل افزایش وزن متغیرهای غیر سیستماتیک نسبت به سیستماتیک در این گروه شاهد اقبال خریداران اغلب حقوقی است.

به گزارش فارس،‌ بازار سهام امروز بازاری متعادل و به نسبت کم حجم بود که ترجیح داد، برمبنای دیدگاه کوتاه مدت‌نگری و همچنان براساس نوسان‌گیری به بازار خیره شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین