کد خبر: ۴۰۲۸۳۳
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰
به دنبال مشکلات مالی فراوان و کسری بودجه

دولت عربستان به فروش اوراق قرضه در سطح بین المللی متوسل شد

با مشکلات گسترده پیش روی دولت عربستان در عرصه اقتصادی و بدهی های فراوان، این کشور برای نخستین بار در سالهای اخیر فروش اوراق قرضه در سطح بین المللی را آغاز کرد .
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از نشریه 'الرای'، اعتبار اوراق قرضه عربستان سه، پنج و 10 ساله خواهد بود. به دلیل کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی، ریاض مجبور به انجام این اقدام با هدف غلبه بر برخی مشکلات مالی شده است .
این نشریه افزود: شرایط بغرنج اقتصادی عربستان و گرانی کالاهای مصرفی در این کشور نیز عامل کمک کننده بیشتری جهت روی آوردن سعودی ها به فروش اوراق قرضه بوده است. ریاض با متوسل شدن به بانک های بین المللی همچون ' HSBC ' و 'سیتی گروپ' آمریکا، دست به این اقدام می زند.

بدهی های مالی گسترده عربستان نیز در این زمینه مزید بر علت شده و چاره ای را پیش روی ریاض به غیر از راهکار کسب درآمد از راه ارایه اوراق قرضه قرار نداده است .
بدهی های گسترده عربستان، موجب موج نارضایتی عمومی از عملکرد حکام بی تجربه سعودی شده است که داراییهای این کشور را برای قتل و کشتار کودکان در یمن هزینه می کنند .
جدیدترین آمار ارایه شده نیز حاکی است که رژیم آل سعود فقط در سال جاری ١0 میلیارد دلار اقدام به اخذ وام کرده که رقم بی سابقه ای برای این کشور تلقی می شود.
در همین حال میزان بدهی های مستقیم دولت عربستان در سال ٢0١5 به ٣٧.٩ میلیارد دلار افزایش یافته است . کل بدهی های داخلی عربستان معادل 5.٩ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور تا پایان سال ٢0١5 بود.

به نوشت نشریه الرای، اقدامات سعودی ها از جمله کم کردن حقوق اعضای مجلس مشورتی و وزیران، پرداخت حقوق طبق تاریخ میلادی و افزایش هزینه حج عمره نشان می دهد بحران اقتصادی بر آسمان عربستان سایه افکنده است.
به عقیده کارشناسان، روند اختلافات میان شاهزاده های سعودی و نبود ثبات مدیریتی در این کشور روز به روز بر شرایط نامناسب این کشور می افزاید و توطئه نفتی که رژیم آل سعود دو سال پیش برای ایران و روسیه ایجاد کرده بود، امروز به ضرر عربستان تمام شده است.
همزمان هزینه های کلان مالی 'محمد بن سلمان' جانشین ولیعهد عربستان و هزینه های پرزرق و برق وی در خرید کشتی 550 میلیون دلاری، عاملی برای افزایش اعتراضات بوده است .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین