کد خبر: ۴۰۳۴۱۰
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۴

ادعای اندیشکده نزدیک به نئومحافظه‌کاران امریکایی: اوباما به‌نفع ایران توان نظامی ایران عمل کرده است

«بیانیه وزارت خزانه‌داری امریکا به شرکت‌های خارجی اجازه می‌دهد حتی با شرکت‌های ایرانی‌ای که نام افرادی از آن‌ها در فهرست‌های تحریم‌های امریکا ذکر شده است نیز در ارتباط باشند. ماه گذشته نیز وزارت خزانه‌داری امریکا مجوز فروش هواپیماهای ایرباس و بوئینگ را به ایران اعطا کرد.»
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- اندیشکده «گیت استون» نزدیک به نئومحافظه‌کاران امریکایی که مخالف رویکرد اوباماست و در آن افرادی چون «جان بولتون» نماینده پیشین امریکا در سازمان ملل متحد و از طرفداران ایده حمله نظامی به ایران نیز فعالیت دارند در مقاله تازه خود مدعی شده که اقدامات دولت اوباما در لغو محدودیت‌های معاملات مالی و بانکی برای ایران توان نظامی ایران را افزایش داده است. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این اندیشکده می‌نویسد: لغو تحریم‌ها نه تنها باعث مشروعیت بخشی به سپاه در سطح سطح بین المللی شده بلکه سبب شده تا ایران جسارت و قدرت بیشتری برای اقدامات خود نشان داده و  از نظر قانونی نیز بتواند به نقل و انتقالات مالی بپردازد. لغو تحریم‌های وضع‌شده علیه ایران اجازه می‌دهد تا شرکت‌های خارجی به انجام کسب و کار با این افراد و نهادها بدون هیچ‌گونه مجازات و پیامدی بپردازند.

علاوه بر این دولت اوباما مخفیانه تحریم علیه بانک‌های مختلف ایرانی از جمله بانک‌هایی که مدت‌هاست در تامین مالی برنامه موشکی ایران نقش داشته‌اند را نیز لغو کرده است. رهبران ایران از این واقعیت آگاه‌اند که اوباما به خوبی به آنان امتیاز داده است. آنان همچنان برای بدست آوردن امتیاز از اوباما در چند ماه گذشته تلاش‌هایی را انجام داده‌اند. امتیازات امریکا اما به تقویت سپاه انجامیده است. لغو تحریم‌ها و موانع تجاری و مالی برای ایران از سوی دولت اوباما به طور مخفیانه و بی‌سر و صدا و قبل از تعطیلات سه روز کنگره امریکا صورت گرفت تا شاید از دامنه انتقاد کنگره و رسانه‌ها کاسته شود. نمایندگان دموکرات‌ و جمهوری‌خواه اما از سیاست مماشات دولت اوباما با ایران و کاهش تحریم‌ها ناراضی هستند.

این اندیشکده در ادامه می‌افزاید: «بیانیه وزارت خزانه‌داری امریکا به شرکت‌های خارجی اجازه می‌دهد حتی با شرکت‌های ایرانی‌ای که نام افرادی از آن‌ها در فهرست‌های تحریم‌های امریکا ذکر شده است نیز در ارتباط باشند. ماه گذشته نیز وزارت خزانه‌داری امریکا مجوز فروش هواپیماهای ایرباس و بوئینگ را به ایران اعطا کرد.»

این اندیشکده در پایان می‌نویسد: «این موارد نشان می‌دهند که لغو تحریم‌های اوباما در قبال ایران نتیجه معکوس داشته است.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین