کد خبر: ۴۰۳۹۱۸
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳
توافق سعد‌حریری بر سر گزینه ریاست‌جمهوری؛ تسلیم در برابر ایران و حزب‌الله یا واقع‌گرایی‌سیاسی‌؟

آخرین گزینه برای نجات لبنان از فروافتادن در جنگی مشابه جنگ سوریه

«این یک تغییر چشمگیر بود و سعد حریری رهبر سنی لبنانی با به‌جان‌خریدن ریسک سیاسی بزرگی موافقت خود را با ریاست‌جمهوری میشل عون مسیحی و متحد طولانی‌مدت حزب‌الله لبنان و به طور کلی ایران اعلام کرد.»
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- سایت «میدل ایست آنلاین» با انتشار گزارشی اشاره می‌کند که موافقت سعد حریری رهبر جنبش المستقبل نزدیک به غرب و عربستان سعودی با ریاست‌جمهوری میشل عون می‌تواند برای لبنان نویدبخش پایان دو سال و خلاء نبود ریاست‌جمهوری باشد‌. با این حال، بسیاری از هواداران حریری نگران این اقدام او هستند و از آن به عنوان نوعی تسلیم حریری دربرابر ایران و حزب‌الله لبنان یاد می‌کنند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این نشریه می‌نویسد: «این یک تغییر چشمگیر بود و سعد حریری رهبر سنی لبنانی با به‌جان‌خریدن ریسک سیاسی بزرگی موافقت خود را با ریاست‌جمهوری میشل عون مسیحی و متحد طولانی‌مدت حزب‌الله لبنان و به طور کلی ایران اعلام کرد.»

آخرین گزینه برای نجات لبنان از فروافتادن در جنگی مشابه جنگ سوریه

این نشریه اما از اقدام حریری نه به عنوان تسلیم در برابر حزب‌الله که به عنوان آخرین گزینه برای نجات لبنان از فرو افتادن به جنگ داخلی مشابه سوریه و دیگر کشورهای منطقه یاد کرده است. در این میان اما هواداران حریری همگی این نظر را ندارند. در این‌باره پطرس حرب سیاستمدار مسیحی برجسته و متحد حریری در توئیتر به کنایه، به حریری گفته است که به مردم لبنان برای باج‌دهی سیاسی تبریک می‌گویم. 

این سایت اشاره می‌کند که حریری در حالی این تغییر رویکرد را داده که پیشتر حزب‌الله لبنان مدت‌ها خواستار ریاست‌جمهوری عون بود اما او از پذیرش خواست حزب‌الله امتناع و اظهار کرد که سلیمان فرنجیه متحد دیگر حزب‌الله و دوست شخصی بشار اسد به عنوان رییس‌جمهوری انتخاب شود. 

میدل ایست‌آنلاین اشاره می‌کند: درست است که حریری در سال‌های اخیر تضعیف‌شده اما او هنوز هم رهبری مهم‌ترین نیروی سنی را برعهده دارد و بدون حمایت او پیروزی عون تحقق نمی‌یابد. همچنین یکی دیگر از دلایل حریری آن است که عربستان سعودی حامی اصلی او، کنترل خود درباره لبنان را از دست داده و بیشتر بر روی مشکلات داخلی و بحران یمن متمرکز شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
1
0
با سلام خدمت مدیریت محترم خبرگذاری افتاب ....من از بازدیدکنندگان سایت شما هستم و به مدت شش سال است که سایت خبری شما پیش روی من از هشت صبح تا 5 بعد از ظهر باز است و جدیدترین خبرها را از سایت شما مطالعه میکنم..... متن بالا تعدای غلط ویرایشی وجود دارد که از سایت خبری فرهیخته ای مثل شما کمتر انتظار می رود.....
با تشکر فروان خواننده و ببیننده همه روزه شما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
1
0
"رضایت سعد حریری –بخوانید سعودی- به ریاست جمهوری میشل عون متحد دیرینه حزب الله و آشکار شدن طلیعه خروج تروریست های النصره از شرق حلب که ترکیه از روی ناچاری مجبور به پذیرش آن است، نشان می دهد که برخلاف ارزیابی دیپلمات های شیک پوش، ایجاد پیروزی های تعیین کننده روی زمین کاملا ممکن است. گشایش سیاسی واقعی تنها وقتی رخ می دهد که "روی زمین" دستاوردی حاصل شده باشد. "
نقل از مهدی محمدی
پارسانژاد
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
0
2
جالب بود
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
0
1
کنار نیامدن شیعه وسنی باهم. حکومت مسیحیان بر مسلمانان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
باعث ایجاد تفرقه میشه ...........................
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
0
2
کنار نیامدن شیعه وسنی باهم. حکومت مسیحیان بر مسلمانان.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین