آفتابنیوز : قاسم میرزایی نیکو، با اشاره به برگزاری نشست هفته اخیر فراکسیون امید با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اعلام کرد: فخرالدین احمدی دانش آشتیانی در خانوادهای مذهبی پرورش یافته و علت اصلی شاخص شدن اندیشه و تفکر ایشان همین مساله است.
کارنامه پربار دانشآشتیانی در آموزش و پرورش
به گزارش انتخاب، او گفت: نکته حائز اهمیت دیگری که برای وزیر آموزش و پرورش مدنظر داریم، مسائل صنفی فرهنگیان و شناختی است که وزیر پیشنهادی باید نسبت به این مشکلات داشته باشد که خوشبختانه دکتر دانشآشتیانی بهلحاظ صنفی، تجربیات بسیار زیادی در حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی دارد و از گچ خوردن سر کلاس مدارس تا معاونت وزارت علوم و همچنین انتخاب بهعنوان وزیر علوم را در کارنامه خود دارد.
نجفی بهخاطر مشکلات جسمی نیامد
او همچنین با اشاره به حواشی ایجاد شده درخصوص جایگزنی دانشآشتیانی بجای نجفی یادآور شد: برخلاف حواشی مختلفی که ازسوی برخی مطرح میشود، واقعیت این است که دکتر نجفی بهعلت مشکلات جسمی و خطری که سلامتیاش را تهدید میکرد، حاضر به پذیرش این مسئولیت نشد و علت استعفا از ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز همین مشکلات جسمی بود.
نماینده اصلاحطلب مردم دماوند در مجلس دهم خاطرنشان کرد: علاوه بر این دکتر نجفی همواره بر قدرت برنامهریزی و مدیریت دکتر دانشآشتیانی تاکید کرده و معتقد است که آقای دانش بهتر از خودش قادر به حل مشکلات کنونی فرهنگیان است.
برنامه کوتاهمدت دانشآشتیانی برای حل مشکلات فرهنگیان
عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به برخی مسائل مطرحشده در نشست اخیر فراکسیون امید با وزیر پیشنهاد آموزش و پرورش گفت: یکی از مهمترین ویژگیهای مثبت دکتر دانشآشتیانی برنامه کوتاهمدتی است که برای حل مشکلات وزارت آموزش و پرورش تهیه کرده است.
او گفت: آقای دانشآشتیانی باتوجه به شناخت دقیقی که نسبت به وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان دارد، از رییسجمهور برای حل مشکلات این صندوق قول همکاری گرفته و همچنین با دولت به توافق رسیده که با دریافت بودجه قابلتوجه در یکماه آینده، نسبت به پرداخت حقوق و مزایای معوقه بازنشستگان اقدام کند.
میرزایینیکو در پایان تصریح کرد: نکته حائز اهمیت دیگر این است که دکتر دانشآشتیانی به گونهای برنامهریزی کرده که حتی درصورت عدم توفیق در اخذ رایاعتماد مجلس، فضا را برای حل مشکلات وزارتخانه توسط گزینههای بعدی آمده کرده است.