کد خبر: ۴۰۴۶۵۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶

دنیا با سخن گفتن اداره می‌شود

امام جمعه موقت گرگان تقوا را عامل هماهنگی بین گفتار و رفتار دانست و گفت: انسان باتقوا، حرفی را بر زبان می‌آورد که توان انجامش را دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام «قربانعلی برقرار» در خطبه‌های امروز نماز جمعه گرگان اظهار کرد: انسان مومن به خاطر پایبند بودن به مکتب و دین اسلام، باید سنجیده سخن بگوید.

وی با اشاره به این‌که دنیا با سخن گفتن اداره می‌شود، تصریح کرد: همه قراردادها و معاملات، بر مبنای سخن است، گفتار یک مقام مسئول، گاهی در سطح جهانی تأثیر می‌گذارد.

امام جمعه موقت گرگان یکی از شرایط سخن گفتن یک انسان مومن را هماهنگی بین گفتار و رفتار او بیان کرد و افزود: اگر بین سخن و عمل انسان، هماهنگی وجود داشته باشد، مردم به او اعتماد می‌کنند در غیر اینصورت، اطمینان و اعتماد عمومی از وی سلب می‌شود.

برقرار، یکی دیگر از ویژگی‌های سخن گفتن را رعایت عدل دانست و خاطر نشان کرد: عدالت در سخن، تنها در مرحله داوری نیست، بلکه انسان مسلمان، باید در وصیت، شهادت و همه امور زندگی، عدالت را در گفتار خود رعایت کند.

وی با اشاره به این‌که انسان با تقوا حرفی را بر زبان می‌آورد که توان انجامش را دارد، افزود: امام حسین(ع) با سخن و عمل خود، دنیا را جذب کرده است.

امام جمعه موقت گرگان با بیان این‌که اعتماد عمومی، سرمایه بزرگی است که اگر از انسان، سلب شود، زندگی او، مختل می‌شود، افزود: کسی که میان گفتار و عملش، هماهنگی نباشد، خشم پروردگار را هم به همراه دارد.

برقرار با تاکید بر این‌که باید در گفتار و رفتار، الزامات ایمان را رعایت کنیم، تصریح کرد: کسی که بر اساس فکر و عقل، به عاقبت هر سخنی بیندیشد و بعد، آن را بر زبان جاری کند، می‌تواند بین گفتار و رفتارش، هماهنگی به وجود آورد.

امام جمعه موقت گرگان افزود: امام حسین(ع)، چون در مسیر الهی گام برداشت و در این راه، ایستاد و جان باارزش خود و خانواده را فدا کرد، در قلب مردم جهان، جای پیدا کرد و برای مسلمان و غیرمسلمان، الگو شده است.

برقرار خاطرنشان کرد: اگر در برابر فرمان پروردگار و رسول او، سر تعظیم و تسلیم فرود آوریم، موفق خواهیم شد، و گرنه اگر نماز بخوانیم و در کنار آن دروغ و ناسزا هم بگوییم هیچگاه از نظر معنوی به جایی نمی‌رسیم.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هشتم آبان‌ماه، سالروز شهادت حسین فهمیده، اظهار کرد: این شهید بزرگوار به قدری به امام (ره) و انقلاب، علاقه داشت که نارنجک به خودش بست و زیر تانک رفت.

امام جمعه موقت گرگان افزود: در گفتاری به نقل از شهید فهمیده آمده است، امام خمینی هر چه اراده کند، انجام می‌دهد و من تسلیم فرمان او هستم، در نهایت هم در سن 12 سالگی، با آن ایثاری که انجام داد، نام خود را در تاریخ، ثبت کرد.

برقرار خاطرنشان کرد: در یکی از عملیات‌های جنگ تحمیلی، سربازان در دو مرحله عقب‌نشینی کردند، در مرحله سوم که وعده ملاقات با امام(ره) به آنها داده شد، موفق به شکستن خط شدند.

امام جمعه موقت گرگان تصریح کرد: ایمان توأم با عمل امام خمینی(ره) موجب شد در قلب ملت ایران جای داشته باشد، وقتی با آن شجاعت و صلابت گفت که شاه باید از ایران برود، خودش هم در این راه ایستادگی کرد تا اینکه با حمایت مردم توانست، انقلاب را به پیروزی برساند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
0
0
فهمیده سالم به جبهه نرفت .

درهمان زمان رسانه از بیماری ممتد قدیم و سخت او گزارش داده بودند .

یکی از شرایط حضور در رزم ، سلامت جسمی ، روانی ، روحی ، اجتماعی است .

در پدافند اضطراری وضع شرایط تغییر پذیر می شود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
0
0
خوشبختانه در تاریخ معاصر وماندگاری گفتارها ، سخنران مغلوب نفس نمی تواند منکر سخن هایش

وتبعات آن شود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
0
0
کم اثر ترين روش مديريتي در علم روز سخنراني است و تقريبا بي اثر يا با اثر كوتاه مدت
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین