کد خبر: ۴۰۴۹۴۴
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶
در جمع خبرنگاران؛

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز: تخریب دولت را مشروع و مجاز نمی دانم

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به خدمات دولت یازدهم گفت: طبعا جهات مثبت قابل توجهی وجود دارد و جای انتقادهای جدی هم هست، اما تخریب دولت را مشروع و مجاز نمی دانم.
آفتاب‌‌نیوز : «حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم» عصر امروز -شنبه- در نشست خبری در دفتر جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: الان در صدد بیان انتقادات نیستم و امکان طرح چنین مساله ای را نمی بینم.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: دولت های جمهوری اسلامی همواره مورد حمایت رهبر انقلاب بوده اند و دولت باید تقویت شود، اما انتقادهای سازنده را بجا می دانیم و دولت باید اجازه دهد صاحبنظران انتقادهای وارده را مطرح کنند و (نسبت به آنها) پاسخگو باشد.

مصباحی مقدم با بیان اینکه در مورد برجام نیز بموقع موضع گرفته و صحبت کردیم تاکید کرد: در این مورد نظام با قیود و شروطی به نتیجه رسید ولی در آن مقطع توضیح دادیم که نمی توان از برجام انتظارات زیادی داشت و تصور کرد که مشکلات کشور با حل مناقشات هسته ای برطرف خواهد شد؛ بر خلاف آنچه که احیانا برخی از دولتمردان ما مطرح می کردند و این انتظار را در عامه مردم پدید آورده بودند که با حل مذاکرات هسته ای همه مشکلات هسته ای ما برطرف خواهد شد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در باره دیدار با آیت الله یزدی با بیان اینکه «نقل قول نادرستی از من شده بود که بعد اصلاح شد» گفت: برای انتخابات آینده از همه ظرفیت اصولگرایی و شخصیت ها از جمله مصباح یزدی استفاده و مشورت خواهیم گرفت، اما قرار ملاقات و گفت و گویی نگذاشته ایم و خود را مستغنی از حمایت شخصیت هایی مانند ایشان نمی بینیم.

وی همچنین در خصوص ترمیم کابینه دولت نیز گفت: تغییرات در بخش اقتصادی دولت روحانی جزو اولویت ها بود که باید انجام می شد.
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در خصوص کناره گیری آقای فانی و عدم پاسخگویی در زمینه صندوق فرهنگیان نیز گفت: در این زمینه تصور من این بود و مربوط به جامعه روحانیت نیست؛ این که اجازه داده می شود فانی به استیضاح نمایندگان پاسخ دهد.
وی افزود: کنار گذاشتن فانی با موافقت وی نبود و در آموزش و پرورش نیز پیش بینی نمی شد که ضرورتی برای تغییر و تحول وجود داشته باشد و علائم و نشانه هایی از این، در بدنه وزارت آموزش و پرورش نبود.

مصباحی مقدم در خصوص موضوع رای اعتماد به سه وزیر پیشنهادی گفت: پیش بینی می کنم یکی از وزرا که قبلا هم در مجلس نهم در مورد ایشان مناقشه شد، برای مواضعی که در جریان فتنه گرفته بود در این مجلس هم با مشکل جدی روبه رو شود و احتمال رای آوری او بسیار ضعف است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین