کد خبر: ۴۰۵۱۹۳
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴

کاراته قهرمانی جهان/ ارزشمندترین طلا به کومیته ایران رسید

کومیته تیمی مردان ایران با غلبه بر ژاپن به مدال طلای مسابقات قهرمانی کاراته جهان دست یافت تا تیم ایران پایان درخشانی در این رویداد بین المللی داشته باشد و به همه حریفان خود این پیام را منتقل کرد که کاراته ایران در المپیک 2020 توکیو حرف های زیادی برای گفتن دارد.
آفتاب‌‌نیوز : در روز پایانی بیست و سومین دوره رقابت های کاراته قهرمانی جهان در شهر «لینز» اتریش روز یکشنبه دیدار پایانی کومیته تیمی مردان بین ایران و ژاپن برگزار شد.
در نخستین رقابت، «مهدی خدابخشی» برابر نماینده ژاپن به برتری یک بر صفر رسید و نخستین پیروزی تیم ایران را به دست آورد.
سپس نوبت به «علی فداکار» رسید تا روی تاتامی حاضر شود و در حالی که وی یک بر صفر از حریف ژاپنی پیش بود، در نهایت هفت بر یک شکست خورد تا دو تیم یک بر یک مساوی شوند.
در سومین مبارزه «سجاد گنج زاده» که مدال طلای سنگین وزن را به دست آورده است به مصاف «هیورشی» کاراته کا تنومند ژاپنی و حریف همیشگی خود رفت و 6 بر چهار شکست خورد تا ایران 2 بر یک از حریف عقب باشد.
در ادامه «بهمن عسگری» کومیته کا بلند قامت و خوش تکنیک ایران در مبارزه ای تحسین برانگیز حریف خود را هشت بر صفر شکست داد تا دو تیم به تساوی 2 بر 2 برسند و عسگری باخت پرامتیاز فداکار را جبران کند.
در آخرین مبارزه، «ذبیح الله پورشیب» کاپیتان ایران وارد میدان شد و در مبارزه ای تماشایی و در ثانیه های پایانی مقابل حریف به پیروزی 5 بر 4 رسید.
با این اوصاف کومیته تیمی ایران در مجموع به برتری 3 بر 2 دست یافت تا شاگردان «شهرام هروی» مدال طلای ارزشمند کاراته جهان را از آن خود کنند و موفقیت دوره گذشته را تکرار کند.
کومیته تیمی ایران در دوره گذشته مسابقات قهرمانی جهان که سال 2014 آلمان برگزار شده بود نیز به مدال طلا دست یافت.
تیم ملی کاراته مردان ایران با سه مدال طلا کومیته تیمی، سجاد گنج زاده و امیر مهدی زاده و دو برنز علی اصغرآسیابری و ذبیح الله پورشیب به کار خود پایان داد. «حمیده عباسعلی» نیز تنها مدال آور زنان بود که به مدال برنز دست یافت.
در پایان مسابقات جهانی اتریش، کاروان کاراته ایران با کسب سه مدال طلا و سه برنز برای نخستین بار بر سکوی سومی جهان ایستاد.
در بخش کومیته مردان، شاگردان «شهرام هروی» در نخستین گام برابر سوئیس به برتری 2 بر صفر دست یافته و در دومین مبارزه خود مقابل جمهوری آذربایجان که از قهرمانانی چون «رافائل آقایف» و «شاهین آتاموف» در ترکیب خود سود می برد به پیروزی 3 بر صفر رسیدند.
تیم ایران در سومین دیدار خود نیز با اقتدار و با حساب 3 بر صفر از سد هلند گذشت تا در نیمه نهایی به مصاف فرانسه برود.
کاراته کاهای ایران که از انگیزه بالایی در این مسابقات برخوردار هستند، تیم مطرح فرانسه را نیز با قدرت و با نتیجه 3 بر صفر در هم شکسته تا برای دومین دوره متوالی به دیدار پایانی صعود کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین