کد خبر: ۴۰۵۱۹۸
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱

یک جایزه جشنواره فیلم وایادولید برای «فروشنده»

فیلم «فروشنده» جایزه بهترین فیلم از نگاه هیئت داوران جوان جشنواره فیلم «وایادولید» اسپانیا را از آن خود کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
برگزیدگان شصت‌و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «وایادولید» اعلام شد و فیلم «شبیه دیوانه» ساخته «پائولو ویرزی» از ایتالیا که اولین بار در بخش دو هفته کارگردانان جشنواره کن رونمایی شد جایزه خوشه طلایی بهترین فیلم این رویداد سینمایی در کشور اسپانیا را از آن خود کرد.

فیلم «شبیه دیوانه» درباره دو زن کاملا متفاوت است که زمان خود را درکنار یکدیگر در یک آسایشگاه روانی در ایتالیا می‌گذارند و دوستی غیر قابل انتظاری میان آنها شکل می‌گیرد.

 فیلم «شهروند برجسته» به کارگردانی مشترک «گوستاو دوپارت» و «ماریانا کوهن» که امسال نماینده سینمای آرژانتین در شاخه بهترین فیلم خارجی اسکار است نیز جایزه خوشه نقره‌ای جشنواره را دریافت کرد و جایزه بهترین کارگردانی نیز به «آنا مویلارت» از بریل نیز برای فیلم «به من نگو پسرم» جایزه بهترین کارگردانی جشنواره را کسب کرد.

اما فیلم «فروشنده» به کارگردان اصغر فرهادی نیز به جایزه بهترین فیلم از نگاه هیئت داوران جوان شصت‌ویکمین جشنواره فیلم «وایادولید» دست یافت. این فیلم پیش از این علاوه بر کسب جوایز بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد فستیوال کن،جایزه بهترین فیلم فستیوال مونیخ و هوگوی نقره‌ای از فستیوال شیکاگو را هم از آن خود کرده بود و در فستیوال آمستردام، اولان‌باتور و بمبئی عنوان "فیلم برگزیده تماشاگران" را کسب کرده است. 

جشنواره بین المللی فیلم «وایادولید» که با نام «سمینسی» نیز شناخته می‌شود امسال بزرگداشتی را برای عباس کیارستمی ترتیب داده بود که با نمایش فیلم «76 دقیقه و 15 ثانیه» ساخته سیف الله صمدیان و برگزاری یک میزگرد سینمایی با حضور کارشناسان سینمای اسپانیا درباره سینمای کیارستمی همراه بود.

جشنواره «وایادولید» از قدیمی‌ترین جشنواره‌های فیلم اروپا محسوب می‌شود که در سال ۱۹۵۶ میلادی پایه‌گذاری شد و در آن زمان تنها به نمایش فیلم‌های مذهبی مربوط به مذهب مسیحیت کاتولیک می‌پرداخت اما از سال ۱۹۷۳ به عنوان یک جشنواره بین‌المللی برای هر نوع فیلمی آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، عباس کیارستمی در سال 1993 برای فیلم «زیر درختان زیتون» برنده جایزه «خوشه طلایی» این رویداد سینمایی شد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین