کد خبر: ۴۰۵۴۲۲
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷
بررسی طرح نظارت بر نمایندگان‌ در گفت‌وگوی پیرموذن با «آفتاب‌نیوز»: محدودیت برای نمایندگان، تهدید جمهوریت‌نظام است

می‌خواهند مجلس را از راس به‌زیر بکشند/بخاطر اشاره به‌اسم‌خاتمی‌ ردصلاحیت شدم

با نظارت‌های ترس‌آور حق‌نمایندگی از ملت گرفته می‌شود/متاسفانه به این طرز تفکر بها می‌دهند درهمین دوره نمایندگی باعث شد من را رد‌صلاحیت کنند با این بهانه که چرا اسم موسوی را آوردید؟ چرا اسم خاتمی را آوردید؟ چرا خودسر‌ها حمله کردند به سفارتخانه شما قاطعانه محکوم کردید؟ چرا از مطهری حمایت کردید؟
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- کمال‌الدین پیرموذن نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «آفتاب‌نیوز» درباره اظهارات سخنگوی پیرموذن در واکنش به نظارت بر نمایندگان‌مجلس: می‌خواهند مجلس را از راس به زیر بکشندشورای نگهبان مبنی بر اینکه نظارت بر نمایندگان باید در طول دوره نمایندگی نیز وجود داشته باشد، گفت: اخیرا رهبری با ذکاوت نظام، در زمان دیدار نمایندگان مجلس نهم و دهم اظهار فرمودند نماینده اگر پاک باشد زبانش باز است. اتفاقا این موضوع را به آقای جهانگیری عرض کردم. من چون پاک بودم و زبانم باز بود و همواره حق و مطالبات راستین ملت و چهره‌های محبوب نظام را روایت می‌کردم رد صلاحیت شدم.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ پیر‌موذن با تاکید بر اینکه رهبری حکیم نظام فرمودند نماینده باید زبانش باز باشد، ادامه داد: برابر قانون اساسی نماینده اگر بخواهد زبانش باز باشد ایجاب می‌کند همه‌گونه مصونیت قضایی و مصونیت نظارتی سلیقه‌ای داشته باشد تا بتواند برابر مواد قانون اساسی زبان گویای ملت باشد و از حقوق واقعی اشخاص و ملت دفاع کند وگرنه با نظارت‌های ترس‌آور حق نمایندگی از ملت گرفته می‌شود به جهت اینکه مجلس رکن رکین جمهوریت نظام است. این حق ملت یا خصیصه جمهوریت نظام را هیچ‌کس نمی‌تواند از ملت و نماینده ملت بگیرد.

نماینده پیشین مجلس با بیان اینکه مجلس محل بروز ظهور مدرس‌ها بوده است، ادامه داد: مدرس‌ها را با اینگونه اظهارات نباید ترساند؛ با این روش‌ها، مدرس‌ها در ایران رشید اسلامی رشد نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه این سخنان نه سندیت قانونی دارد و نه سندیت حقوقی، ادامه داد: با این وجود متاسفانه به این طرز تفکر بها می‌دهند درهمین دوره نمایندگی باعث شد من را رد‌صلاحیت کنند چون در دوره قبل تایید صلاحیت شدم با این بهانه که چرا اسم موسوی را آوردید؟ چرا اسم خاتمی را آوردید؟ چرا خودسر‌ها حمله کردند به سفارتخانه شما قاطعانه محکوم کردید؟ چرا از مطهری حمایت کردید؟ متاسفانه در میدان عمل بها می‌دهند اما به هیچ‌وجه پایگاه قانونی‌ ندارد. با فلسفه وجودی مجلس‌های بر‌آمده از اراده ملت همخوانی ندارد.

پیر‌موذن تصریح کرد: امیدوارم با اینگونه اظهارات به کیش شخصیتی نمایندگان پاک، نفس زبان باز مورد تاکید رهبری را آماج رد‌صلاحیت آتی قرار ندهند. آن چیزی که بیشتر باید مورد رصد قرار بگیرد مسایل دیگری است که مراجع چهارگانه موثق و مستند انجام میدهند و  مسایل اقتصادی و مسایل دیگر را مورد بررسی قرار می‌دهند نه اینکه نظارت‌ها بر مبنای اتهام واهی جناحی باشد.

این فعال سیاسی با انتقاد از سخنان سخنگوی شورای نگهبان در مورد نظارت بر نمایندگان در طول دوره نمایندگی تصریح، کرد: اگر نظارت بر نمایندگان در زمان نمایندگی عملیاتی شود نماینده  مجلس نماینده مورد تایید شورای نگهبان و یکسری نهادهای نظارتی می‌شود و زبان گویای ملت و مدافع سر سخت منافع ملی و مطالبه‌کنندگان و مدافعان منافع ملی از بین می‌رود و صدای افرادی که مورد ظلم قرار می‌گیرند شنیده نمی‌شود. بنابراین هرگونه اظهارنظر در جهت ایجاد محدودیت برای نمایندگان مجلس با بینش اسلامی با آرمان‌های بلند امام(ره)، بیانات رهبری و آرمان‌های انقلاب اسلامی منافات دارد و تهدید جمهوریت نظام است.

وی تاکید کرد: اینها مواردی نیست که بخاطر آن شهدای ارزشمندی برای انقلاب دادیم، اینگونه مسایل لطمات فراوانی به سرمایه ارزشمند اجتماعی وارد می‌کند و حضور تاثیرگذار ملت در پای صندوق‌های رای را کمرنگ می‌کند.

نماینده پیشین مجلس، نظارت بر نمایندگان در طول دوره نمایندگی از سوی شورای نگهبان را باعث کم‌رونق شدن انتخابات دانست و ادامه داد: با این اظهارات برداشت مردم این خواهد بود که دیگر نمایندگان آنها راهی خانه ملت نخواهد شد بلکه نماینده ضعیف وارد مجلس خواهد شد که اینها با آرمان‌های همه بزرگان اسلام و انقلاب منافات دارد. خصوصا باعث تضعیف مجلس است و جز ضربه به منافع ملت چیزی نصیب کشور نمی‌شود.

پیرموذن در ادامه به سخنان امام(ره) مبنی بر اینکه مجلس در راس امور است اشاره کرد و گفت: حضرت امام(ره) وقتی فرمودند مجلس در راس امروز است، وضع امروز را به‌خوبی می‌دانستند که برخی با اظهارات و اقداماتشان و با ایجاد محدودیت برای نمایندگان مجلس می‌خواهند مجلس ر از راس به زیر بکشند. امیدوارم آن‌ها به وصیت‌نامه امام(ره)مراجعه کنند و به آن بها بدهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
2
25
درود بر آقای پیر موذن.
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
0
2
دروردبرشماودرودخدابرفرزندپاک زهرا س خاتمی عزیزاقای جنتی دریکی ازخطبه های نمازجمعه تهران اظهارداشتندعدم شرکت مردم دراتنخابات برای ما بهتراست تانماینده ای واردمجلس شودکه درخط مانباشدتفکرایشان اعتقادی به مجلس ویا هرنهاددیگری منافات داردعملکردایشان مخالف نظررهبری نظام است ایشان همان چیزی رامی پسنددکه خودش می خواهد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
1
1
شاید یکی از مهمترین نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی ایران ، آزاد اندیشی و آزادی بیان نمایندگان مردم در مجلس است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
0
4
شاید یکی از مهمترین نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی ایران ، آزاد اندیشی و آزادی بیان نمایندگان مردم در مجلس است که اگر به هر علت و بهانه ای جلوی آن گرفته شود ، دیکتاتوری مطلق در کشور حاکم میشود . نظارت بر نمایندگان در طول دوران نمایندگی توسط شورای نگهبان ، یعنی فاتحه خوانی برای مجلس و نمایندگان مردم . هیچ نهادی به هیچ دلیلی حق ندارد آزادی نمایندگان مردم را در بیان حقیقت محدود و ممنوع کند . نمایندگان مردم از چپ و راست و اصلاح طلب و اصول گرا و ... همه و همه حق دارند آزادانه بیندیشند و آزادانه حرف بزنند . قطعا اگر کسی به منافع مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران آسیب جدی رساند باید از ورود مجدد به مصدر فعالیت اجتماعی سرنوشت ساز منع شود همانگونه که احمدی نژاد منع شد . فرقی نمیکند که لشگری باشد یا کشوری . رئیس جمهور باشد یا رئیس مجلس یا رئیس قوه قضاییه یا وکیل یا وزیر اما اگر در جهت منافع مردم و نظام گام برداشت ، نباید فکر و بیانش را محدود کرد . نماینده مردم باید آزاد باشد نه برده و بنده یک دستگاه نظارتی .
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
0
0
اتفاقا باید مرجعی غیر از مجلس باید نظاره گر نمایندگان باشد چون متاسفانه گستره فساد و رانت خواری در بین نمایندگان هم وجود دارد و مجلس برای حراست از وجهه اش مجبور به لا پوشانی قضایا خواهد کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
0
0
اگر زبان داری لطفا" مشخص گن کی و یا کی ها این سوالات را کردند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
2
0
خیط شدی برادر خیلی زورت می اید که نیستی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
0
5
جناب پیرموذن یکی از ماموریتهای اساسی معجزه محترم هزاره سوم قبل یا بعد از میلاد به زیر کشاندن مجلس بود.آن بزرگوار و همراهان بهاری و پاییزی وی با شعار مردم و عدالت عالی ترین نماد اعمال حق مردم بر تعیین سرنوشتشان را در غرقابه ای از تناقض فرو بردند این قوم پس از تصرف مجلس و حضور تعیین کننده خود در آن در مقابل قانون گریزی های متعدد احمدی نژاد هرچه توانستند مماشات کردند تا روحانی که رای او نیز رای مردم بود از درون خرابه ای به نام اقتصاد و سیاست خارجی سربرآورد با تمام قدرت در مقابل او ایستادند روحانی و دولتش دست به هرکاری برای بهبود معیشت مردم زد این قوم مثل سد سکندر در مقابلش ایستادند علی رغم اینکه می دیدند چاره ای جز مذاکره و برون رفت از جو سنگین بین المللی بر علیه ایران وجود ندارد دوستان معجزه، کمیسیون اعجاز نشان برجام را تشکیل دادند که به جای بحث کارشناسی به شوی سیاسی بیشتر شبیه بود متکلم وحده آن مردی بود که در افکار عمومی در خوشبینانه ترین فرضها چهار میلیون طرفدار داشت الباقی اهل رای همه با برنامه او مخالف بودند چه طرفداران روحانی چه آراء خاکستری چه اصولگرایان کمیسیون برجام چقدر وقت مجلس را گرفت؟ در همین اثنا و کمی قبل تر و بعدتر راه بین پاستور و بهارستان شده بود مثل اتوبان آزادگان هر روز وزیری به جرم اینکه با تفکر یک نماینده همراه نیست به صحن علنی کشیده می شد عملا چهار سال زمان را از روحانی گرفتند تا مردم را از رایی که داده بودند مایوس کنند و این را به نام مجلس انجام دادند تحریم را خودشان برکت می خواندند تا روحانی آمد شد ضد ارزش و ظالمانه حالا روحانی باید تحریمی را که معجزه محترم هشت سال در محکم کردن ارکان او کوشید و تلاش کرد تمام منافذ را ببند حالا مدافعان تحریم روز به روز به روحانی فشار می آورند که تحریم هست و برداشته نشده روحانی سه وزیر معرفی کرده ببینید بازار توصیه و تهدیدهای مجلس جدید چقدر گرم شده و خط و نشان کشیدنها آغاز شده آن قوم و دنباله های اندکشان در مجلس سرسازش با رای اکثریت ملی را ندارند لذا دیر زمانی است که باغداران نهالستان بی اعتماد سازی مردم به دمکراسی کِشت خود کِشته اند حالا فصل درو است و مردانه دارند امید مردم را درو می کنند
نیما
|
Canada
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
3
0
جناب پیرموذن دموکراسی با چاپلوسی به دست نمیاد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین