کد خبر: ۴۰۶۰۲۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹
بازتاب رای اعتماد مجلس به سه وزیر پیشنهادی دولت در رسانه‌ها

پیروزی عقلانیت بر افراط‌گرایی/ رسانه‌های محافظه‌کار تلاش کردند رای‌اعتماد به 3‌وزیر را کم اهمیت جلوه دهند

رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به سه وزیر جدید کابینه روحانی به موضوع اصلی صفحات روزنامه‌های ایران تبدیل شده بود. «در حالی که رسانه‌های اصلاح‌طلب‌ از این موضوع به عنوان یک پیروزی یاد کردند، رسانه‌های محافظه‌کار تلاش کردند ان را کم اهمیت جلوه دهند».
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- رسانه‌های ایران واکنش‌های متفاوت و متنوعی را به رای اعتماد مجلس به نامزدهای پیشنهادی روحانی برای تصدی وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، امور جوانان و ورزش و فرهنگ و ارشاد اسلامی نشان داده‌اند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ سایت «المانیتور» با انتشار گزارشی اشاره می‌کند که رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به سه وزیر جدید کابینه روحانی به موضوع اصلی صفحات روزنامه‌های ایران تبدیل شده بود. این سایت به اشاره به واکنش متفاوت رسانه‌ها به این موضوع، نوشته است: «در حالی که رسانه‌های اصلاح‌طلب‌ از این موضوع به عنوان یک پیروزی یاد کردند، رسانه‌های محافظه‌کار تلاش کردند ان را کم اهمیت جلوه دهند». 
پیروزی عقلانیت بر افراط‌گرایی/ رسانه‌های محافظه‌کار تلاش کردند رای‌اعتماد به 3‌وزیر را کم اهمیت جلوه دهند

المانیتور می‌نویسد: «رضا صالحی‌امیری، سلطانی‌فر و دانش‌آشتیانی به ترتیب نمایندگانی بودند که برای تصدی وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش تنها هفت ماه مانده به برگزاری انتخابات ریاست جهوری در ایران از مجلس رای اعتماد کسب کردند. ناظران بر این باورند که این موضوع نتیجه مستقیم انتخابات مجلس در ماه فوریه گذشته بوده است که در آن متحدان روحانی توانستند اکثریت کرسی‌ها را از آن خود کنند. 

المانیتور در ادامه با اشاره به موضع روزنامه‌های اصلاح‌طلب نسبت به جلسه رای اعتماد می‌نویسد: «روزنامه اصلاح‌طلب «شرق» ضمن پشتیبانی از رای نمایندگان مجلس ایران این اقدام را ستود. شرق در گزارش خود اشاره می‌کند که این جلسه نشان داد که مجلس کنونی به وضوح متفاوت از مجلس قبلی است. این روزنامه اشاره می‌کند که مجلس قبل از هیچ کاری برای طرح اتهامات بی‌پایان علیه دولت و تلاش برای تضعیف وزرای کابینه روحانی فروگذار نکرد در حالی که مجلس کنونی مجلسی همراه با دولت است. روزنامه «آرمان» نیز در صفحه اول خود از رای اعتماد اخیر به عنوان میوه انتخابات مجلس یاد کرد و اشاره کرد که رای اعتماد مجلس پیروزی اعتدال و عقلانیت بر افراط‌گرایی بود. این روزنامه به کنایه خطاب به اصولگرایان نوشته است این همان مجلسی است که محافظه کاران ادعا می کردند اکثریت را در آن دارند در حال حاضر ادعای آنان باطل شده است». 

این سایت در ادامه اشاره می‌کند در طرف مقابل رسانه‌های محافظه‌کار تمرکز اصلی‌شان را بر روی سخنرانی روحانی در مجلس در حمایت از نامزدهای پیشنهادی‌اش قرار داده‌اند. روزنامه «رسالت» در گزارش اصلی خود با تیتر اگر فاسد وجود دارد ما نباید درباره آن مبالغه کنیم مصاحبه کوتاهی را با رضا تقوی معاون دبیرکل جامعه روحانیت مبارز نیز منتشر کرده است. تقوی با اشاره به کابینه پیشنهادی روحانی در سال ۲۰۱۳ میلادی می‌گویم من از خود می‌پرسم چرا کسانی که در مجلس قبلی رای اعتماد نیاوردند دوباره به عنوان وزرای پیشنهادی روحانی معرفی شده‌اند. خبرگزاری تسنیم نیز استدلال نیز اشاره کرده است که مجلس نشان می‌دهد در 9 ماهه باقی‌مانده به برگزاری انتخابات موضع ملایمی را در قبال دولت اتخاذ کرده است. در همین حال، روزنامه محافظه‌کار «جوان» در تیتری با این عنوان که رییس‌جمهوری آمد منتقدان را بی‌شعور خواند و رفت، مصاحبه‌ای را نیز با برخی از هنرمندان ایرانی انجام داده و از آن‌ها پرسیده که چه خواسته‌هایی از وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
0
0
بعد از ترمیم کابینه نوبت بنیاد ایرانشناسی است که خانه تکانی شود
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
0
1
بدانید که کشور در دوران حساسی به سر میبرد . بیش از این نمیتوان زمان را از دست داد و شاهد اتهامات بی اساس به خادمان ملت از جمله نمایندگان پاک و میهن دوست مجلس بود و انها را از صحنه حذف کرد . باید هر چه سریعتر نمایندگان مجلس قانونی وضع کنند که یک بار برای همیشه وضعیت چکونگی صلاحیت و یا رد صلاحیت افراد جهت حضور در انتخابات تعیین شود ، و این طور نباشد که در اینده هر کسی با هر بهانه ای امکان رد صلاحیت ان دسته از نمایندگان مردم را داشته باشد که حاضر نشدند فساد را بپذیرند . اگر قانون را وضع نکنید ، هیچ بعید نیست افراط صرفا به دلیل اقدام اخیرتان تمامی شما را خانه نشین یا زندانی کند . ؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۴
2
0
یعنی حدود 100تا نماینده مخالف وزرای پیشنهادی نماینده ملت نبودند؟وهمه اینه بی عقل بودند شما عاقل بودید؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین