کد خبر: ۴۰۵۵۹۹
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
بارش باران و باد در ارتفاعات البرز و شمال غرب کشور

پیش بینی وضعیت آب‌وهوای کشور +جدول

امروز با عبور متناوب امواج تراز میانی جو در سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرزغربی و شمال غرب كشور افزایش ابر، بارش پراكنده باران و وزش باد پیش بینی می شود.
آفتاب‌‌نیوز : براساس تحلیل داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، سه شنبه با عبور متناوب امواج تراز میانی جو در سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرزغربی و شمال غرب كشور افزایش ابر، بارش پراكنده باران و وزش باد پیش بینی می شود.طی این مدت برای مناطق جنوبی هرمزگان نیز افزایش ابر و رگبار موقتی باران دور از انتظار نیست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، از اواخر سه شنبه با تقویت سامانه بارشی بتدریج برای شمال غرب و روز چهارشنبه علاوه بر شمال غرب در دامنه های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر، برخی مناطق غرب و جنوب غرب همچنین دامنه های زاگرس مركزی بارش باران گاهی با رعدو برق و وزش باد پیش بینی می شود كه در نواحی كوهستانی و سردسیر این مناطق بارش بصورت برف رخ خواهد بود.

 شدت بارش روز چهارشنبه در سواحل دریای خزر، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، غرب كرمانشاه، شمال ایلام، شمال خوزستان و لرستان است . شایان ذكر است روز چهارشنبه به سبب نفوذ جریانات سرد شمالی برروی سواحل دریای خزر علاوه بر تشدید بارش، كاهش محسوس دما نیز پیش بینی می شود.

 روز چهار شنبه دریای خزر و از سه شنبه شب و طی روز چهارشنبه غرب خلیج فارس مواج پیش بینی می شود. روز سه شنبه در مناطقی از غرب و جنوب غرب كشور پدیده گردوخاك و كاهش دید افقی دور از انتظار نیست.

دمای هوای تهران در گرم ترین ساعات به 24 درجه سانتی گراد می رسد

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرکرده  کارشناس هواشناسی در خصوص آب و هوای کشور عنوان کرد: با ورود سامانه بارشی جدید به کشور در استان های آذربایجان غربی وشرقی ، اردبیل ، گیلان ، مازندران ، گلاستان ، شمال خوزستان،ایلام،کرمانشاه،کردستان،سنندج، چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد ، مرکزی ، اصفهان ، همدان ، زنجان ، البرز ، قزوین و تهران شاهد بارش باران خواهیم بود . لازم به ذکر است که  از فردا شاهد کاهش دمای محسوس در اکثر استان های کشور خواهیم بود.

وی در ادامه افزود : در نواحی سردسیر و کوهستانی استان های البرز و شمال غرب کشور بارش ها به صورت برف خواهد بود .

سرکرده اظهار داشت : به دلیل وجود گرد و خاک بر روی کشور عراق و انتقال آن به ایران در جنوب غرب کشور شاهد بروز پدیده گرد و خاک خواهیم بود.

این کارشناس هواشناسی در پایان دمای هوای امروز تهران را در گرم ترین ساعات 24 درجه سانتی گراد اعلام کرد.
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین