کد خبر: ۴۰۶۰۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱
نائب قهرمان کبدی جهان:

دستمزد 6 ساله‌ام در لیگ به 20 میلیون تومان هم نمی‌رسد

نائب قهرمان کبدی جهان از عدم توجه مسئولان استان هرمزگان به افتخارآفرینان ورزشی گلایه کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
غلام عباس کروکی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص چگونگی دنبال کردن ورزش کبدی به‌عنوان رشته ورزشی‌اش، افزود: آن سال‌ها زیر نظر سامان نورمحمدی در تیم منتخب هرمزگان در سالن پایگاه هوایی تمرین می‌کردیم که پس‌ازآن سر از خانه کاراته و خانه تکواندو درآوردیم.

وی بابیان اینکه از همان ابتدای فعالیتش در این رشته در تیم منتخب استان حضور داشته است، تصریح کرد: از سال 89 در مسابقات لیگ برتر حضور دارم که در آن سال در تیم هیئت کبدی زاهدان مشغول فعالیت بودم و سال بعد به تیم ملی جوانان دعوت شدم که پیش از مسابقات قهرمانی آسیا از تیم ملی خط خوردم.

کروکی با اشاره به اینکه برای مسابقات آسیایی گوانگژو به تیم ملی بزرگ‌سالان راه یافتم اما در لیست نهایی قرار نگرفتم، خاطرنشان کرد: اولین سابقه حضور در تیم ملی در مسابقات آسیایی 2012 در مسابقات ساحلی آسیا در شهر هایانگ چین بود که برای نخستین بار موفق به کسب مقام قهرمانی شدیم و از آن مسابقات هرساله عضو ثابت تیم ملی کبدی کشورمان هستم و کسب مقام دومی بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی را در کارنامه افتخاراتم دارم.

وی که به همراه تیم ملی کشورمان موفق به کسب مدال نقره مسابقات جهانی 2016 احمدآباد هندوستان شد، اضافه کرد: سطح مسابقات جهانی بسیار بالابود و تیم ملی هند با سرمایه‌گذاری وسیع آمده بود تا بار دیگر یکه‌تازی خود را به رخ همگان بکشاند.

کروکی با اشاره به اینکه این مسابقات به‌نوعی گزینشی مسابقات المپیک 2020 ژاپن بود، تصریح کرد: برای نخستین بار در مسابقات المپیک توکیو ورزش کبدی به‌صورت آزمایشی حضور پیدا می‌کند و امیدوارم بتوانیم در این مسابقات حضور خوب و درخشانی داشته باشیم.

این بازیکن هرمزگانی تیم ملی کبدی ایران در خصوص مسابقات جهانی هند گفت: پس از صعود به مرحله نیمه‌نهایی با تیم کره جنوبی روبه‌رو شدیم که بازی سختی بود و با تلاش بازیکنان و راهنمایی‌های کادرفنی موفق شدیم از سد این تیم عبور کنیم و با تیم قدرتمند هند در دیدار نهایی روبه‌رو شویم.

وی بابیان اینکه در نیمه نخست برابر هند با نتیجه 18 بر 13 پیش بودیم، اضافه کرد: جو سالن و حمایت تماشاگران و برخی اشکالات داوری در پنج دقیقه نخست نیمه دوم و تعویض‌های بیش‌ازحد مجاز هند باعث شد تا تمرکز بازیکنان برهم بخورد و نتوانیم این تیم را شکست دهیم.

کروکی با اشاره به اینکه تیم هند سرمایه‌گذاری وسیعی روی رشته کبدی انجام داده است، ادامه داد: باید توجه و خود را در برگزاری اردوهای منظم و هماهنگی بیشتر نفرات و تقویت نقاط قوت و بهبود نقاط ضعفمان باشد تا بتوانیم بازی را کنترل کنیم و اطمینان دارم که در مسابقات آینده تیم هند را از پیش رو برمی‌داریم همان‌طور که در مسابقات کبدی ساحلی موفق شدیم دو بار آن‌ها را از سد راه برداریم.

نائب قهرمان کبدی جهان بابیان اینکه در حال حاضر در تیم پدافند هوایی ارتش حضور دارد، اضافه کرد: همچون سال گذشته امسال مدعی جدی قهرمانی هستیم و امیدوارم بتوانیم این موفقیت را تکرار کنیم.

کروکی با اشاره به اینکه مجموع قراردادهایش در طول حضور شش‌ساله‌اش در لیگ برتر به 20 میلیون تومان هم نمی‌رسد، افزود: بالاترین دستمزد یک بازیکن کبدی بین شش تا هفت میلیون تومان است که شاید به چشم هم نیاید.

وی بابیان اینکه امیدواریم هرچه زودتر پاداش مقام دومی جهان تیم ملی کبدی داده شود تا بتوانیم برخی مشکلات زندگی‌ام را برطرف کنم، تصریح کرد: در حال حاضر دانشجوی کارشناسی تربیت‌بدنی هستم و تنها درآمدم در زندگی همین ورزش کبدی است و جز آن دیگر هیچ منبع درآمدی ندارم.

کروکی در خصوص نحوه برخورد با وی در هرمزگان پس‌ازاین موفقیت‌ها در سطح جهان و آسیا، تصریح کرد: تنها از سوی شهرداری بندرعباس یک ربع‌سکه داده شد و دیگر هیچ نهادی از بنده تجلیل نکرد و در این مدت هیچ‌کس حال و احوالم را نپرسید و ماه‌ها تلاش کردم اما پس از موفقیت از سوی مسئولان استان هیچ انگیزه‌ای داده نمی‌شود.

وی در پایان با تقدیر از مرادی زاده سرپرست هیئت کبدی استان هرمزگان، ابراز امیدواری کرد کبدی هرمزگان با حضور وی بتواند بار دیگر به جایگاه سابقش بازگردد و ورزشکاران این رشته ورزشی که سال‌هاست خانه‌نشین شده‌اند را بار دیگر به گود کبدی بازگرداند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین