کد خبر: ۴۰۶۱۱۹
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸

پاسخ به پرسش‌هایی درباره دوران پس از ریاست‌جمهوری اوباما+تصاویر

در حالی که دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون کاندیداهای اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وارد فاز نهایی این انتخابات می‌شوند، بسیاری این پرسش را مطرح می‌کنند که باراک اوباما به عنوان رئیس جمهوری فعلی آمریکا در دوران پسا ریاست جمهوری چه کار خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
در همین راستا در ذیل به پرسش‌هایی درباره این دوران پاسخ داده شده است:

اوباما چه زمانی کاخ سفید را ترک خواهد کرد؟

پاسخ به پرسش‌هایی درباره دوران پس از ریاست‌جمهوری اوباما+تصاویر

با وجود آنکه کمتر از یک هفته تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ 8 نوامبر باقی مانده اما اوباما به ریاست جمهوری تا زمان آغاز به کار رئیس جمهور جدید در تاریخ 20 ژانویه 2017 ادامه خواهد داد.

اوباما بعد از ریاست جمهوری چه کار خواهد کرد؟

اوبامای 55 ساله پیش از این گفته که بخش زیادی از زمانش در دوره پس از ریاست جمهوری را صرف همکاری با یک ابتکار عمل تحت حمایت دولت آمریکا به منظور حمایت از سیاهپوستان و لاتین تبارهای فقیر موسوم به "ائتلاف حافظ برادر من" خواهد کرد.

اوباما سال گذشته در سخنرانی در یک مراسم ناهار این سازمان اظهار کرد که این ائتلاف برای من و میشل (همسرش) نه فقط در دوره باقی مانده از ریاست جمهوری من بلکه برای مابقی عمر من یک ماموریت خواهد بود.

همچنین چهل و سومین رئیس جمهوری‌ آمریکا احتمالا کتابی را درباره دوران حیاتش در کاخ سفید خواهد نوشت. دو کتاب خاطرات قبلی او تحت عنوان "رویاهای از جانب پدرم" و "جسارت امید" هر دو تبدیل به پرفروش‌ترین کتاب‌ها در سطح بین‌المللی شدند.

بنابه اعلام هاروی کلینگر، یک کارشناس بازار کتاب انتظار می‌رود که اوباما برای کتابش پیش پرداختی حدود 10 تا 15 میلیون دلار کسب کند.

روسای جمهور قبل از او یعنی جورج دبلیو بوش و بیل کلینتون برای کتاب‌های زندگی‌نامه‌ای که از خود نوشته بودند به ترتیب 15 میلیون دلار و 7 میلیون دلار به دست آوردند.

اوباما بعد از ریاست جمهوری چه درآمد و مزایای خواهد داشت؟

اگرچه اوباما دیگر رئیس جمهور نخواهد بود اما از یک مستمری مادام العمر که در حال حاضر برای سال 2016 مبلغ 205 هزار و 700 دلار تعیین شده، استفاده خواهد کرد.

این در حالی است که رهبران سابق آمریکا نیز از مستمری‌ها و مزایای دیگر استفاده می‌کنند تا "شأن دفتر ریاست جمهوری آمریکا حفظ شود". اوباما و همسرش میشل همچنین درآمدی را به سبب کمک به آنها برای پاسخ به درخواست‌های دریافت شده از طریق پست و تلفن و همچنین فعال نگه داشتن یک دفتر به دست خواهند آورد.

در عین حال یکسری اعتبارات فدرال نیز برای محافظان آنها از سازمان سرویس مخفی و هزینه‌های سفر وبهداشت و درمان آنها پرداخت خواهد شد.

در سال 2015 چهار رئیس جمهور سابق آمریکا که در حیات هستند شامل جورج دبلیو بوش، بیل کلینتون، جورج اچ دبلیو بوش و جیمی کارتر مجموعا سه میلیون و 246 هزار دلار مستمری از سوی دولت آمریکا دریافت کردند.

روسای جمهوری قبلی آمریکا بعد از ریاست جمهوری چه کار کرده‌اند؟

پاسخ به پرسش‌هایی درباره دوران پس از ریاست‌جمهوری اوباما+تصاویر

بوش پدر و پسر هر دو از زمان ترک ریاست جمهوری تا چند سال از انظار عمومی خارج بوده و عمدتا با سخنرانی در یکسری مراسم‌ها درآمد کسب می‌کردند.

جورج دبلیو بوش براساس گزارش‌ها گفته که وی و پدرش از سیاست کناره گرفته‌اند تا اجازه به دورنمای برادر کوچکتر او یعنی جب بوش برای کاندیداتوری ریاست جمهوری دهند.

گزارش شده که جورج دبلیو بوش گفته که آمریکا حکوت خاندانی را دوست ندارد.

اوایل سال جاری میلادی برادر جوانتر بوش یعنی جب کاندیدای ریاست جمهوری شد اما در زمان انتخابات مقدماتی در حزب جمهوی خواه از کاندیداتوری انصراف داد.

در عین حال بیل کلینتون و جیمی کارتر در عرصه سیاست جهانی حضور داشته‌اند و بیل کلینتون در سال جاری میلادی زمان زیادی را صرف تبلیغ برای ریاست جمهوری همسرش هیلاری کرده است.

با این حال یکسری انتقادها درباره فعالیت‌های پساریاست جمهوری بیل کلینتون مطرح شده چرا که فاش شده او در زمان تصدی وزارت خارجه از سوی همسرش هیلاری، از سازمان‌های غیرانتفاعی متعلق به دولت‌های خارجی پول دریافت کرده است.

در عین حال جیمی کارتر پس از ریاست جمهوری به عنوان یک فرستاده دیپلماتیک ویژه فعالیت داشته و در سال 2002 جایزه صلح نوبل را به دلیل چندین دهه "تلاش خستگی ناپذیر" به منظور یافتن راه حل‌های صلح آمیز برای درگیری‌های بین‌المللی، پیشبرد دموکراسی و حقوق بشر و حمایت از توسعه اقتصادی و اجتماعی دریافت کرد.

اوباما بعد از رئیس جمهوری کجا زندگی خواهد کرد؟

پاسخ به پرسش‌هایی درباره دوران پس از ریاست‌جمهوری اوباما+تصاویر

اوباما گفته قصد دارد بعد از ریاست جمهوری همچنان در شهر واشنگتن دی‌سی ساکن باشد تا دختر کوچکش ساشا بتواند بدون مزاحمت دوره دبیرستان را به پایان برساند.

به گزارش ایسنا به نقل از اکسپرس، در ماه مه گذشته نشریه پولتیکو گزارش داد که خانواده اوباما یک امارت پنج میلیون دلاری را در منطقه کالوراما در واشنگتن دی‌سی اجاره کرده‌اند؛ این خانه حدود 760 متر مربعی دارای 9 اتاق خواب و 8 سرویس بهداشتی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین