کد خبر: ۴۰۶۱۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰
براساس مکالمه روزنامه‌نگار اسرائیلی با بنیامین نتانیاهو

افشای ترس‌بزرگ نتانیاهو از احتمال تقلب در انتخابات اسرائیل توسط امریکا

نتانیاهو در این‌باره می‌گوید: «شما می‌دانید درباره چه صحبت می‌کنم. باشد؟ نمی‌خواهد از طریق تلفن درباره آن بگوید؛ این برنامه نرم‌افزاری فوق‌العاده قوی است و می‌تواند روی شمارش آرا تاثیر گذار باشد».
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- روزنامه اسرائیلی «هااراتص» نزدیک به جناح چپ اسرائیل و منتقد سیاست‌های «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر راستگرای آن رژیم در گزارشی با اشاره به مکالمات تلفنی یک خبرنگار با نتانیاهو در زمان برگزاری انتخابات پارلمانی گذشته، فاش کرد که او نگران بود رهبری ایالات متحده با استفاده از «نرم‌افزارهای فوق‌العاده قوی» در انتخابات اسرائیل تقلب کند و نتایج را به ضرر او تغییر دهد. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این گزارش اشاره می‌کند که صحبت نتانیاهو با روزنامه‌نگار اسرائیلی در روز انتخابات ۱۷ مارس سال ۲۰۱۵ میلادی بوده است. بنا به این گزارش، نتانیاهو به این روزنامه‌نگار گفته است: «من می‌خواهم به شما بگویم که آن چه امروز اتفاق می‌افتد سرقت انتخاباتی است. هیچ‌چیزی این‌گونه تا به حال در هیچ دموکراسی‌ای در هیچ نقطه‌ای از جهان دیده نشده است. شما درباره این رسوایی گزارشی منتشر نکردید.»

افشای هراس نتانیاهو از احتمال تقلب در انتخابات اسرائیل توسط امریکا

این روزنامه‌نگار طبق گزارش هاارتص تلاش کرده تا نتانیاهو را متقاعد کند که پس از انتخابات، نخست‌وزیر باقی خواهد ماند اما نتانیاهو از دست‌های پشت‌پرده امریکا گفته و اشاره کرده است که نه، من نخست‌وزیر نخواهم ماند.

هاارتص در ادامه می‌نویسد: «او گفته است که جنبش V15 که گروهی اپوزیسیون و مخالف دولت است از سوی دولت امریکا مورد حمایت قرار گرفته و برنامه‌های نرم‌افزاری  را خریده است». نتانیاهو در این‌باره می‌گوید: «شما می‌دانید درباره چه صحبت می‌کنم. باشد؟ نمی‌خواهد از طریق تلفن درباره آن بگوید؛ این برنامه نرم‌افزاری فوق‌العاده قوی است و می‌تواند روی شمارش آرا تاثیر گذار باشد». 

شبکه خبری روسی «راشا تودی» که این گزارش را بازنشر کرده اشاره می‌کند که روزنامه‌نگار اسرائیلی گفته است می‌توانستید نوعی پارانویا و هراس نتانیاهو از توطئه احتمالی واشنگتن را در کلام او احساس کنید. 

علیرغم نگرانی‌های بیان‌شده از سوی نتانیاهو، در نهایت حزب لیکود به رهبری او برنده آن انتخابات شد.

لازم به ذکر است که در زمینه صلح فلسطینی – اسرائیلی و مذاکرات پیرامون آن نتانیاهو به شدت مخالف نظر باراک اوباما رییس‌جمهوری امریکا بوده است. همچنین آن دو نفر بر سر توافق هسته‌ای با ایران هم اختلاف‌نظر داشتند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین