کد خبر: ۴۰۶۳۸۸
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱
در آرزوی بازی در تیم های اروپایی

دروازه‌بان تیم فوتبال زنان گامبیا در مدیترانه غرق شد+تصاویر

دروازه‌بان تیمِ فوتبال گامبیا، در آرزوی بازی در تیم های اروپایی، به همراه پناه جویان لیبیایی در آب های دریای مدیترانه جان باخت.
آفتاب‌‌نیوز :
 "فاطِم جاوارا" دختر 19 سالۀ گامبیایی، تصمیم داشت برای بازی در تیم هایی اروپایی خود را از طریق جزیرۀ لامپیدوزا به ایتالیا برساند، اما آرزوهای این فوتبالیستِ ملی پوش گامبیا، به همراه آرزوهای دیگر پناه جویان، طعمۀ دریا شد.

به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از العالم،روزنامۀ گاردین روز جمعه نوشت: «جاوارا، یک سال پیش، برای نخستین بار، در یک بازی دوستانه، تیم گامبیا را در مسابقه با تیم گلاسکو همراهی کرد».

دروازه‌بان تیم فوتبال زنان گامبیا در مدیترانه غرق شد+تصاویر

بر اساس اعلام سازمان ملل، اواخر هفتۀ گذشته، یک قایق حامل 239 پناه جو، در مقابل سواحل لیبی، گرفتار طوفانی ناگهانی شد و همگی به جز دو تن از آنان کشته شدند. این همان قایقی است که فاطم جاوارا نیز با آن سفر می کرد.

"چورو امبرگا"، مربی تیم فوتبال زنان گامبیا، ضمن ابراز تاسف از این واقعه، جاوارا را از بازیکنان تلاشگر تیم توصیف کرد.

مسئولان گامبیا خاطر نشان کردند که جاوارا، در ماه سپتامبر گذشته سفر خود را از طریق بیابان آغاز کرد و خود را به سواحل لیبی رساند تا با شماری از پناه جویان آفریقایی، عازم سواحل ایتالیا شود.

دروازه‌بان تیم فوتبال زنان گامبیا در مدیترانه غرق شد+تصاویر

بر اساس آمار سازمان های بین المللی مهاجرت، در سال جاری میلادی، دستکم 4200 پناهجوی آواره از جنگ، به امید رسیدن به آرامش، در مسیر سفر به اروپا، جان خود را از دست دادند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین