کد خبر: ۴۰۶۶۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵

دفاع نخست‌وزیر روسیه از انتقال سامانه اس 300 به ایران

نخست‌وزیر روسیه گفت که انتقال سامانه اس 300 به ایران هیچ تناقضی با روابط مسکو - تل‌آویو ندارد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه اورشلیم پست، دمیتری مدودف نخست وزیر روسیه در آستانه سفرش به اسرائیل ضمن تاکید بر اهمیت روابط مسکو – تل‌آویو گفت: فروش و انتقال سامانه دفاعی موشکی پیشرفته اس 300 به ایران هیچ تناقضی با روابط روسیه و اسرائیل ندارد.

وی که با یک شبکه صهیونیسیتی گفت‌وگو کرده است افزود: پیش از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 روسیه به تحریم‌های وضع شده علیه ایران احترام گذاشت و از ارسال سامانه اس 300 به ایران پرهیز کرد اما اکنون توافق اجرائی شده است و تحریم‌ها لغو شده‌اند، بنابراین هیچ دلیل برای کامل نکردن این قرارداد وجود نداشت.

مدودف همچنین به مساله سوریه پرداخت و تاکید کرد که بشار اسد (رئیس‌جمهور سوریه) تنها رهبر مشروع در این کشور است و هر گونه تغییر قدرت نیز باید به صورت قانونی و مشروع انجام شود.

به گزارش ایسنا تهران و مسکو اولین بار در سال 2007 قراردادی را برای خرید سامانه دفاعی اس 300 امضا کردند اما سه سال بعد، دمیتری مدودف که آن زمان رئیس‌جمهور روسیه بود تحت فشارهای غرب و رژیم صهیونیستی به این بهانه که قرارداد ایران و روسیه نقض قطعنامه‌های سازمان ملل است، اجرای این قرارداد را به حالت تعلیق در آورد.

اما ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، پس از حصول توافق اولیه میان ایران و گروه 1+5 طی حکمی ممنوعیت انتقال سامانه اس 300 به ایران را لغو کرد. از آن زمان گفت‌وگوها میان دو طرف برای انعقاد قراردادی جدید و به روزرسانی شده آغاز شد.

مقامات ایران و ورسیه تاکید کردند که انتقال این سامانه به کشورمان تکمیل شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
حیدری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
0
0
آره دیگه بعد از 7 سال ووتمنالتماس به عربستان برای تحویل اس400 !! به آنها
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین