به گزارش عصر ایران به نقل از "اتوگاید"، پورشه در این راه به هدف خود رسید. اولین خودروی چهار در و شاسیبلند پورشه موفقیت بزرگی را کسب کرد که هیچ یک از خودروهای غیر اسپورت اشتوتگارد تا کنون موفق به تکرار آن نشدهاند. اینک 12 سال از ورود اولین کراساوورهای جدید ماکان به بازارهای جهانی میگذرد و همچنان موفقیت تجاری این مدل حفظ شده است. شاید بتوان ماکان را مدل پرفروش برند تجاری پورشه در سالهای اخیر عنوان کرد.
پورشه برای تکرار مسیر این موفقیت امیدوار است.
اما از سوی دیگر مدل "اف- پیس" جگوار نسخه جدیدی از این خودروسازی است
که از ترکیب ویژگیهای لوکس یک سدان، قابلیتهای کانورتیبل و ترکیب کوپه- اسپورتها
ساخته شده است.
این خودرو رقیب اصلی ماکان محسوب میشود و میتواند یکهتازی آن را در این کلاس با مشکل مواجه سازد. البته در این راه باید احتیاط زیادی را خرج کرد. "اف- پیس" دقیقا مشابه ماکان است و دقیقا همان لباس اسپورت را با وجود درخواستهای مردمی به تن کرده است.
ورود "اف- پیس" باعث ترس و وحشت حرکت
ماکان شده که همیشه در اوج قرار داشته است. در حال حاضر 4 مدل مختلف از موتورهای 4
سیلندر در ماکان ارائه میشوند و ماکان میتواند با توجه به اهداف و مقاصد گوناگون
مانور دهد.
ماکان با وجود افزایش هزاران دلار در برچسب قیمتها، هیچ توجهی به فهرست گزینههای بیانتهایی که میتوانند به خودرو اضافه شوند ندارند. در پورشه ماکان آزمایشی GTS مدل 2017، گزینههای محدودی به خودرو اضافه شدهاند اما قیمت پیشنهادی به شکل عجیبی نسبت به نسخههای قبل افزایش نشان میدهد. قیمت پایه از سوی تولیدکننده حدود 78 هزار و 890 دلار (86 هزار و495 دلار در کانادا) پیشنهاد شده است.
جگوار نیز به 6 مجموعه تریم متفاوت مجهز میشود، وجود موتورهای دیزلی یا بنزینی در زیر کاپوت خودرو نیز انتخابی است. برای مقایسه با مدل پورشه ماکان GTS 2017 نسخه اف- پیس مدل S 2017 را برگزیدیم. این خودرو حدود 65 هزار و 645 دلار (79 هزار و 325 هزار دلار در کانادا) ارائه خواهد شد.
ماکان GTS و اف- پیس S دو رویکرد بسیار متفاوت در خلق و ساخت سامانههای قدرتی خود اختیار کردهاند. پورشه از یک موتور 3 لیتری دوقلوی توربوشارژ 3 لیتری با قدرت 360 اسب بخار و گشتاور 500 نیوتنمتر در ماکان S بهره میبرد. جگوار نیز دارای یک موتور 3 لیتری V6 سوپرشارژ است که با گشتاور 450 نیوتنمتر بازدهای برابر 380 اسب بخار دارد.