کد خبر: ۴۰۷۲۰۱
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷

کلینتون یا ترامپ؛ کدام یک دست ایران را در خاورمیانه بازتر خواهند گذاشت؟

سایت «میدل ایست آی» با انتشار گزارشی تحلیلی اشاره می کند که اگر به سیاست های دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری امریکا توجه کنیم متوجه می شویم که پیروزی «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواهان می تواند بیش تر به نفع ایران در حوزه سیاست منطقه ای در خاورمیانه باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل-این سایت می نویسد:«اگر به سیاست های ترامپ نگاه کنیم می بینیم که او خواستار نوعی انزواگرایی برای امریکا و کاهش مداخلات خارجی است او هم چنین از «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه ستایش می کند همه این ها نشان می دهند که پیروزی او می تواند دست ایران را برای پیشبرد سیاست های منطقه ای اش در خاورمیانه بازتر گذارد». 

این سایت در ادامه می افزاید:«ملی گرایی مدنظر ترامپ و بی میلی آشکار او به حمایت از سازمان های دفاعی و امنیتی بین المللی به خصوص ناتو نوایی گوش نواز برای استراتژیست های دفاعی و امنیتی در ایران است. 

مانند روسیه، تصمیم گیرندگان ارشد و عالی در ایران نیز به نظر می رسد که از رک گویی ترامپ خرسند هستند. دلایل خوبی وجود دارند که نشان می دهند چرا ایران می تواند از پیروزی ترامپ استقبال کند. پیروزی او به معنای خروج تدریجی امریکا از امور جهانی خواهد بود امری که ایران سال ها متتظر آن بوده است. به طور خاص از سوی دیگر ترامپ می گوید که توافق با ایران بدترین معامله در تاریخ بوده است به نظر می رسد در ایران تصمیم گیرندگان در سطوح عالی این سیگنال را دریافت کرده اند که بالقوه می توانند با نامزد جمهوریخواهان تعامل بهتری داشته باشند و چانه زنی کنند». 

این سایت در ادامه اشاره می کند که نگاه ایرانی ها به انتخابات امریکا در مقایسه تجربه اول انقلاب تفاوت پیدا کرده است و می نویسد:«در آن زمان جیمی کارتر رییس جمهوری دموکرات در تقابل مستقیم با انقلابیون ایران به خصوص پس از بحران گروگان گیری سفارت امریکا در تهران قرار گرفته بود. باید توجه داشت که پس از آن در دوران ریاست جمهوری «رونالد ریگان» رییس جمهوری جمهوریخواه بود که موضع بحران پایان یافت. ایران و امریکا در طول سه دهه گذشته در جنگ سرد و دشمنی لفظی شدید با یکدیگر به سر برده اند در این میان گاه تنش به سطح نظامی هم رسیده و حتی معاملات مخفی ای هم صورت گرفته اند.

 توافق هسته ای در جولای سال ۲۰۱۵ میلادی نقطه عطفی در روابط ایران و امریکا بود تا جایی که تابوی تماس مستقیم میان ایران و امریکا را شکست. با وجود مخالفت های شدید در تهران و واشنگتن از سوی مخالفان دولت های روحانی و اوباما توافق هسته ای صورت گرفت. در این میان، باید امریکا اره کرد که نگرش ایران به رییس جمهوری بعدی ایران تا حد زیادی بر پایه این موضوع شکل خواهد گرفت که دوری و نزدیکی سیاست امریکا در قبال متحدان سنتی یعنی عربستان سعودی و اسرائیل که ضد ایران هستند مشخص شود. 

در حالی که جای تعجب و تردیدی نیست که هر دو نامزد جمهوریخواهان و دموکرات ها حمایت پرشوری از اسرائیل ابراز داشته اند روابط قوی هیلاری کلینتون با عربستان سعودی بسیاری را در تهران نگران کرده است». 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
2
7
هر دو دهن سرويسند
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
2
7
چیزی که مشخصه اینه که ایران خیلی بهتر از دوره اوباما میتونست سود ببره و هیچ کدوم این دو نفر به اندازه اوباما به ایران امتیاز نخواهند داد. البته وقتی مسئولین مومن و خداپرست ما به اوباما هم میگن کاکاسیاه این یعنی هر کس بیاد حتی اگه خود احمدی نزادم رییس جمهور امریکا بشه ما نمیخوایم از این دشمنی خودساخته کم کنیم.
مرغ حق
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
0
2
اوباما دو دستی صندلیشو تحویل ترامپ خواهد داد
ببینید کی دارم می گم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
0
2
خود احمدی نزادم رییس جمهور امریکا بشه ما نمیخوایم از این دشمنی خودساخته کم کنیم.

چه خوب مثل بعضی بزرگان , اظهار اشتباه را سخت نگیریم , وجلوی ضرر از هر جا گرفته شود
همه برنده , وعاقلان ابراز کننده خطا را تحسین ماندگار خواهند نمود .
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
4
0
اوباما بدترین رییس جمهور امریکا بود .
ترامپ محاله بشه و هیلاری برنده هست سنا ، رای های الکترال و بسیاری ایالت ها با هیلاری است .
هیلاری به نفع ایرانه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
0
0
هردو از هم برترند سگ زرد هم مثل شغال است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
0
2
ترامپ خیلی بهتر از اوبامای دموکرات است چون جهموریخواهان همیشه کار ایران را در منطقه راحتر می کنند ببیند صدام و طالبان را حالا نوبت ال سعود است .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین