کد خبر: ۴۰۷۲۵۲
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶

ترامپ: یک نظام فاسد و متقلب از کلینتون حمایت می کند

نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سخنرانی خود در ایالت میشیگان گفت که یک نظام فاسد و متقلب از هیلاری کلینتون حمایت می کند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی یورونیوز، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به روزهای سرنوشت ساز خود نزدیک می شود و نامزدهای انتخاباتی اتهام های قبلی را علیه یکدیگر تکرار می کنند.

نامزد حزب جمهوری خواه در آخرین ساعات پیش از آغاز رای گیری علاوه بر میشیگان در ایالت های فلوریدا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و نیوهمپشایر نیز به تبلیغ برای خود و انتقاد از هیلاری کلینتون، رقیب دموکراتش پرداخت.

ترامپ گفت: نخستین اقدام ما این است که باید از دست هیلاری خلاص شویم و این امکان ندارد جز با حضور شما در پای صندوق های رای گیری و رای دادن با فردی که بتواند آمریکا را نجات دهد. رای ندادن شما به هیلاری نخستین قدم و البته مهمترین قدم است.

ترامپ گفت: 'نظامی متقلب' به دنبال زمین گیر کردن من است و این 'نظام فاسد و متقلب' از کلینتون حمایت می کند.

نامزد جمهوری خواهان گفت: هیلاری کلینتون فاسدترین فردی است که تاکنون نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده شده است و مردم باید آن را برای همیشه حذف کنند.

به گزارش ایرنا، میانگین نظرسنجی ها در آمریکا نشان می دهد که تا 24 ساعت قبل از انتخابات کلینتون سه درصد از ترامپ جلوتر بوده است. علاوه بر این وی تاکنون توانسته 203 رای الکترال یا گزینشگران را به صورت قطعی در این نظرسنجی ها کسب کند. دونالد ترامپ هم 164 آرای الکترال را در این نظرسنجی ها به خود اختصاص داده است.

البته شرایط سیاسی - اجتماعی رقابت ها تاکنون به گونه ای پیش رفته است که ناظران این حوزه معتقدند،نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می تواند شگفتی ایجاد کند و برخلاف نتایج نظرسنجی های اعلام شده باشد.

نظام انتخابات آمریکا به گونه ای است که هر ایالت به صورت مستقل رای گیری و نتایج را اعلام می کند. حوزه های رای گیری در اغلب ایالت ها از ساعت هفت صبح به وقت محلی باز می شود؛ هرچند در برخی ایالت ها از جمله مِین، نیویورک، ویرجینیا، کنتاکی، ایندیانا و... حوزه های رای گیری از ساعت شش صبح به وقت محلی (14:30 ظهر ایران) آماده رای گیری هستند.

در اغلب ایالت ها رای گیری تا ساعت 7 یا 8 شب ادامه دارد، اما ایالت هایی مانند نیویورک یا داکوتای شمالی هم هستند که زمان انتخابات را تا ساعت 9 شب اعلام کرده اند. البته به دلیل پهناوری جغرافیایی 50 ایالت آمریکا که از شرق به غرب این کشور گسترده شده است، بعضی از روستاهای ایالات شرقی آمریکا مانند 'دکس ویل ناچ' به صورت سنتی از ایالت نیوهمپشایر به محض ورود به ساعت اولیه هشت نوامبر، انتخابات را زودتر از سایر ایالت ها و خارج از زمان بندی رسمی اعلام شده آغاز می کنند.

براساس قوانین ایالتی نیوهمپشایر شهرهایی که زیر 100 رای دهنده دارند، می توانند با کسب اجازه اقدام به رای گیری در نیمه شب کرده و بلافاصله پس از اخذ آرا ، شعب رای گیری را تعطیل کنند.

حوزه های رای گیری در ایالت های غربی آمریکا، شامل واشنگتن، اورِگان و کالیفرنیا ساعت هشت شب به وقت محلی (7:30 صبح چهارشنبه به وقت ایران) بسته خواهند شد.

از آنجایی که رای گیری در آمریکا به صورت ماشینی برگزار می شود، نتایج اولیه انتخابات را معمولا کمتر از یک ساعت پس از پایان رای گیری، به صورت تدریجی، اعلام می کنند.

اعضای مجمع گزینندگان یا گزینشگران، در تاریخ 19 دسامبر (29 آذر) در ایالت هایشان دیدار می کنند و به نمایندگی از رای دهندگان، رای خود را به صورت نمادین به فرد برنده در آن ایالت می دهند.

در اقدام نمادین دیگری، اعضای مجلس نمایندگان و سنای آمریکا در تاریخ ششم ژانویه (17 دی) جلسه مشترکی برگزار و آرای گزینشگران را شمارش می کنند. سپس رئیس سنا نتیجه شمارش را به صورت رسمی اعلام می کند.

مراسم سوگند ریاست جمهوری همزمان با پایان یافتن دوره ریاست جمهوری باراک اوباما در ساعت 12 ظهر روز 20 ژانویه (عصر 1 بهمن) با حضور رئیس دیوان عالی برگزار خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین