کد خبر: ۴۰۷۳۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵

گرم شدن صنعت گردشگری و سفر خارجی ها به ایران به روایت خبرنگار «نیویورک تایمز» / انتظار برای سیل گردشگران اسپانیایی و فرانسوی به سوی ایران در سال آینده

حتی گردشگرانی از امریکا نیز در حال سفر به ایران هستند. اخیرا یک تکنسین ۳۳ ساله از لیون فرانسه گفت که من به ایران رفتم و آن چه دیدم به دور از تصاویر رسانه ها بود.
آفتاب‌‌نیوز :
«توماس اردبرینک» خبرنگار روزنامه «نیویورک تایمز» در گزارشی اشاره می کند که برای همه گردشگران خارجی جاذبه های ایران و میراث تاریحی متعدد آن جذاب هستند. او می گوید:«در این میان محدودیت هایی نیز وجود دارند که شاید برای گردشگران غربی چندان جذاب نباشند زندگی در شب بسیار کم است دست کم در ملاء عام، مشروبات الکلی در آن کشور ممنوع است و همه زنان موظف به رعایت حجاب هستند. از سوی دیگر در عرصه سیاسی نیز شعارهای ضد غربی هنوز سر داده می شوند و بازداشت افراد و تابعیتی نیز ادامه دارد. هیچ یک از این موارد تغییری نکرده اند اما ایران به طور ناگهانی در ماه های اخیر به مقصدی پررونق برای اروپایی ها تبدیل شده است و گردشگرانی از اسپانیا، فرانسه و اسکاندیناوی به دنبال گذراندن تعطیلات خود در ایران هستند. 

حتی گردشگرانی از امریکا نیز در حال سفر به ایران هستند. اخیرا یک تکنسین ۳۳ ساله از لیون فرانسه گفت که من به ایران رفتم و آن چه دیدم به دور از تصاویر رسانه ها بود. او اظهار کرد که به همراه دو تن از دوستانش به اصفهان رفته است آن هم در جریان سفری سه هفته ای. او می گوید آن چه در ایران دیده متفاوت از آن چیزی است که انتظار داشته و به شدت شگفت زده است که چقدر در ایران احساس امنیت می کرده است این خانم فرانسوی می گوید در اینجا در خیابان های ایران من احساس امنیت بیش تری می کنم تا فرانسه احساس می کنم می شود به آدم ها اعتماد کرد». 

این روزنامه در ادامه اشاره می کند که برای گردشگران غربی سفر به ایران سفر به کشوری ناشناخته است این روزنامه می نویسد:«پوشش رسانه ای درباره ایران در دهه های اخیر به شدت منفی بوده است به خصوص پس از پیروزی انقلاب ۱۹۷۹ و بحران گروگان گیری. پس از آن صدور فتوا علیه سلمان رشدی و سپس موضوع هسته ای همگی سبب شدند تا غربی ها این گونه قلمداد کنند که ایران یک کشور تاریک و ترسناک است. اما آن چه در ایران می بینند تاریخی کهن، جمعیتی جوان و روشنفکر و غذاهای خوشمزه و فرهنگی اصیل است. پس از توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ میلادی و لغو تحریم ها ایران امیدوار است تا دوباره با غرب به بهبود روابط بپردازد. البته تعداد دقیق گردشگران غربی که به ایران می آیند ارزیابی شان دشوار است مقامات می گویند که بیش از ۵.۲ میلیون گردشگر در سال گذشته به ایرن سفر کرده و امسال انتظار دارند تعداد بیش تری سفر کنند اما میلیون ها نفر از گردشگران را زائران شیعه تشکیل می دهند». 

این روزنامه اشاره می کند که ایران هنوز راهی طولانی برای جذب گردشگر دارد و در این باره می نویسد:«پیش بینی می شود از فرانسه و اسپانیا بیش ترین تعداد گردشگر در سال آینده به ایران سفر کنند. در مقایسه با ایران ترکیه هنوز هم قطب گردشگری منطقه است. علیرغم اختلافات با مسکو بر سر سرنگونی جنگنده، کودتای نافرجام و افزایش حملات تروریستی حدود ۲۰ میلیون گردشگر یک سال پیش به آن کشور سفر کرده اند». 

این روزنامه امریکایی در ادامه اشاره می کند که دولت روحانی برای تسهیل سفر گردشگران غربی اقداماتی را در نظر گرفته است از جمله کاهش زمان انتظار برای صدور ویزای گردشگری از سه ماه به دو هفته که به خصوص به نفع اروپایی ها تمام شده است. نیویورک تایمز اشاره می کند که پرواز ماه گذشته هواپیمای شرکت هوایی هلندی «کی ال ام» به ایران نشان می دهد که باید منتظر افزایش سفر گردشگران غربی به ایران بود. 

این روزنامه اشاره می کند که یکی از اساسی ترین مشکلات ایران نبود زیرساخت های مناسب به خصوص کمبود اتاق ها و هتل های خوب است و ایران در این زمینه باید گام های جدی بردارد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
0
0
به امید خدا همه تنورها ی خاموش شده توسط برادران و خواهران ناتوان ذهنی با تدبیر گرم خواهد شد .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین