کد خبر: ۴۰۷۴۴۱
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷

زعفران ۹۰۰ هزارتومان گران شد

نایب رئیس شورای ملی زعفران از افزایش حدود ۹۰۰ هزارتومانی قیمت این محصول طی ۱۰ روز اخیر خبر داد و گفت: همزمان با برداشت این محصول، جولان دلالان در بازار افزایش یافته است.
آفتاب‌‌نیوز : غلامرضا میری از افزایش قیمت زعفران در بازار خبر داد و اظهارداشت: به طور متوسط قیمت هرکیلوگرم از این محصول طی حدود ۱۰ روز اخیر تقریبا ۹۰۰ هزارتومان افزایش یافته است.

به گزارش مهر، وی درباره دلیل این امر گفت: به طور کلی با ورود محصول نو به بازار، دلالان نیز وارد شده و پول‌های سرگردان به سمت خرید طلای سرخ در بازار هدایت می‌شوند.

نایب رئیس شورای ملی زعفران با بیان اینکه بنابراین دلالان عمده طلای سرخ را از بازار جمع آوری کرده و در منازل خود دپو می‌کنند، اضافه کرد: همین مساله باعث افزایش قیمت زعفران در بازار شده است.

میری گفت: قیمت هرکیلوگرم زعفران در حال حاضر، حداقل ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و حداکثر ۶ میلیون و ۴۰۰ هزارتومان است.

وی درباره میزان صادرات این محصول نیز افزود: تا پایان مهرماه سال‌جاری صادرات طلای سرخ از کشور حدود ۷ درصد افزایش یافته است.

نایب رئیس شورای ملی زعفران همچنین اضافه کرد: در آغاز فصل برداشت زعفران که قیمت این محصول رو به کاهش بود، قرار شد برای جلوگیری از این مساله سازمان مرکزی تعاون روستایی زعفران کشاورزی را خریداری کند.

میری با بیان اینکه قرار بود این خرید از روز شنبه جاری آغاز شود اما هنوز این اتفاق رخ نداده است، گفت: امیدوار هستیم چنین اتفاقی رخ ندهد چرا که به اعتقاد ما با این اقدام، بازار دچار اختلال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح با یک شرط امکان‌پذیر است، تصریح کرد: سازمان مرکزی تعاون روستایی باید موظف باشد زعفران خریداری شده را با درصدی سود مشخص به صادرکنندگان بفروشد نه اینکه در زمینه انحصار ایجاد کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین