کد خبر: ۴۰۷۶۴۱
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۹

۳۵درصد از قتل‌ها با سلاح سرد انجام می‌شود/ ۶ماه زندان برای حمل‌کنندگان سلاح سرد

سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: 35 درصد از قتل‌ها توسط سلاح سرد صورت می‌گیرد که 90 درصد از این 35 درصد توسط چاقوهای ضامن‌دار انجام می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی عصر امروز در حاشیه بازدید از بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات با حضور در غرفه باشگاه خبری توانا (فارس) درخصوص جزئیات لایحه سلاح سرد مطرح کرد: جرائم به طور کلی در ادبیات حقوقی و کیفری به 2 قسمت بازدارنده و مجابر تقسیم می‌شود مثلاً در اسلام گفته شده فروش سلاح به کفار حرام است زیرا این امر مقدمه‌ای بر شروع جنگ می‌باشد. بر همین اساس حمل مواد مخدر و مشروبات الکلی نیز جرم تلقی می‌شود چرا که مقدمه‌ای بر وقوع جرم است.

نوروزی بیان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده مشخص شد که 35 درصد از قتل‌ها توسط سلاح سرد صورت می‌گیرد که 90 درصد از این 35 درصد توسط چاقوهای ضامن‌دار انجام می‌شود.

به گزارش فارس، وی با اشاره به اتفاقات ناشی از سلاح سرد اذعان کرد: با توجه به اتفاقاتی نظیر قتل روح‌الله داداشی و فاجعه میدان کاج تهران، هرگونه حمل، ساخت، خرید و فروش سلاح سرد ممنوع و جرم تلقی می‌شود.

سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماده 617 قانون مجازات اسلامی گفت: طبق این قانون هرگونه تهدید و مزاحمت با سلاح سرد بین 6 ماه تا 3 سال زندان دارد.

نوروزی در همین راستا افزود: در ماده 617 قانون مجازات اسلامی بیان شده که حمل‌کنندگان سلاح سرد 6 ماه زندان و تولیدکنندگان و فروشندگان آن نیز مجازات نقدی دارند.

وی بیان کرد: سازندگان چاقوهای آشپزخانه و قصابی‌ با داشتن مجوز رسمی منعی بر ساخت و فروش این نوع چاقوها را ندارند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی در پایان اظهارداشت: ممنوعیت حمل سلاح سرد از دوران گذشته تاکنون مطرح بوده اما امروزه ممنوعیت این نوع سلاح‌ها به صورت گسترده‌تری بیان شده بدین صورت که امروزه حمل هرگونه قمه، ساتور، تیغ‌های موکت‌بُری و امثال آنها به دلیل سوء استفاده‌های احتمالی ممنوع می‌باشد و با متخلفین برخورد جدی صورت می‌گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین