کد خبر: ۴۰۷۷۳۴
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵

گوچی، شاگرد زرنگ نسل جدید تیم ملی

مهاجم تیم ملی کشورمان با هت تریک مقابل پاپوآ، هفتمین گلزن برتر تاریخ فوتبال ایران شد.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش کاپ، اولین بار که رضا قوچان نژاد برای تیم ملی ایران گلزنی کرد، مربوط به روز18 بهمن 1391 است. در روزی که ایران در مرحله انتخابی جام ملت های آسیا موفق شد با 5 گل لبنان را شکست دهد، گوچی گلهای اول و چهارم ایران را به ثمر رساند.

پس از آن هم روند گلزنی های پیاپی رضا در تیم ملی ادامه یافت. در مقدماتی جام جهانی، او تنها گل ایران را وارد دروازه قطر کرد تا ایران در روز 14 خرداد 92 قطر را یک بر صفر شکست دهد. گوچی یک گل در برد 4 بر صفر مقابل لبنان و یک گل دیگر در اولسان کره و روز 28 خرداد 92 به ثمر رساند. به دنبال صعود ایران به جام جهانی برزیل، روال درخشش او ادامه یافت و در دیدار رفت و برگشت مقابل تایلند و مسابقات دوستانه در برابر گینه و ترینیداد هم دروازه رقبا را گشود.

اما پس از گلزنی وی در جام جهانی برابر بوسنی و دو گلی که در جام ملت ها مقابل امارات و عراق به ثمر رساند 17 ماه در روند گلزنی وی فاصله افتاد. روزی که گوچی در برابر عراق گلزنی کرد 3 بهمن 93 بود و گل چهاردهم وی در روز 11 شهریور 95 به ثمر رسید؛ گل سرنوشت ساز در استادیوم آزادی مقابل قطر.

با سه گلی که رضا در برابر پاپوآ به ثمر رساند حالا او 17 گله است. در بین بازیکنان نسل کنونی بالاتر از سردار آزمون و در تاریخ فوتبال ایران به عنوان دهمین گلزن برتر. اما رضا تا کجا می تواند پیش برود؟ چه کسانی بالاتر از گوچی هستند؟

18 گله: فرشاد پیوس

گلزن تیم ملی در سالهای 1363 تا 1373 در 33 بازی ملی 18 گل به ثمر رساند. قطعا به زودی گوچی از او پیش می افتد.

 

فرشاد پیوس

 

19 گل: غلامحسین مظلومی

مهاجم تیم ملی در بین سالهای 1348 تا 1356. مهاجم فقید آبی پوشان در 42 بازی ملی 19 گل به ثمر رسانده و پنجمین گلزن برتر تاریخ فوتبال ایران است. البته قطعا به زودی گوچی جای او را اشغال می کند.

 

غلامحسین مظلومی

 

38 گل: جواد نکونام/ علی کریمی

هر دو بازیکن 15 سال در تیم ملی حضور یافتند و بیش از 120 بار پیراهن تیم ملی را به تن کردند. گوچی اگر بتواند مثل کریمی به رکورد 127 بازی و مثل نکونام به 147 بازی ملی برسد، با توجه به پشت خود به آسانی رکورد این دو را نیز پشت سر می گذارد.

 

جواد نکونام/ علی کریمی

 

50 گل: کریم باقری

باقری طی سالهای 1372 تا 1389 ملی پوش بود. البته خداحافظی 7 ساله وی از تیم ملی سبب شد که بازیهای او از 87 فراتر نرود. تعداد 50 گل برای یک هافبک آماری قابل توجه است. با توجه به بالارفتن سطح تیم های رقیب و افزایش رقابت بین مهاجمان تیم ملی، گوچی کار آسانی برای رسیدن به این رکورد ندارد.

 

کریم باقری

 

109 گل: علی دایی

شکستن این رکورد سخت ترین کار ممکن است. حتی برای مهاجمان تیم های ملی خارجی. برای رسیدن به این رکورد باید 149 بازی ملی داشت، تمام پنالتی ها و ضربات ایستگاهی را زد و علاوه بر تمام این ها، کمتر از تمام بازیکنان تیم ملی تعویض شد و بیش از سایرین 90 دقیقه در میدان حضور داشت!

 

علی دایی

43 43

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین